پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲۴۱
ظریف:

اگر امروز کسی به عربستان حمله کند، ما حاضریم به کمک آن‌ها برویم!/ وزیر خارجه سعودی: ایران رفتار منطقه‌ای اش را کنار بگذارد

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 718758
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با بیان اینکه تهران آماده گفت‌وگو برای دستیابی به یک ساز و کار امنیتی با کشورهای منطقه است، خطاب به همسایگان گفت امنیت خلیج فارس از درون منطقه تأمین می‌شود.
اگر امروز کسی به عربستان حمله کند، ما حاضریم به کمک آن‌ها برویم!/ وزیر خارجه سعودی: ایران رفتار منطقه‌ای اش را کنار بگذارد
به گزارش جهان نيوز، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه نشستی به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس گوشزد کرد که امنیت خلیج فارس از درون منطقه تأمین می‌شود، نه با اتکا به آمریکا.

ظریف که در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، گفت: «فکر می‌کنم رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ مشاوران خوبی نداشته است. او از زمان خروج از برجام منتظر بود تا حکومت ما فروبپاشد. در آن زمان جان بولتون به او می‌گفت که ایران ظرف چند ماه به زانو در می‌آید.»

وزیر امور خارجه تلویحا به نقش «مایک پامپئو» در ترور سردار «قاسم سلیمانی» اشاره کرد و گفت او اکنون تلاش می‌کند رفتار بولتون را تقلید کند و به همین دلیل هم پیشنهاد ترور سردار سلیمانی را به ترامپ داد.

ظریف با بیان اینکه در دوران مذاکرات هسته‌ای او و «جان کری» وزیر خارجه وقت آمریکا حتی بیش از خانواده خود با یکدیگر بوده‌اند، گفت: «کری یک فرد نبود، وزیر خارجه ایالات متحده بود، من با جان کری مذاکره نمی‌کردم، با وزیر خارجه ایالات متحده مذاکره می‌کردم.»

او گفت با وجود آنکه آمریکا آن توافق را امضا کرده و شورای امنیت سازمان ملل متحد هم آن را تأیید کرده بود، اما ترامپ ناگهان تصمیم گرفت که از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود، چراکه این توافق در دوره «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق به دست آمده بود. 

ظریف با بیان اینکه ایران حاضر به مذاکره دوباره بر سر برجام نیست، گفت: «شما یک اسب را دو بار نمی‌خرید.»
 
وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال گفت‌وگو با آمریکا، گفت بحث گفت‌وگوی مستقیم تهران و واشنگتن مطرح نیست، بلکه بحث این است که آمریکا باید به میز مذاکرات ۱+۵ که از پیش هم وجود داشته و آمریکا آن را ترک کرده، بازگردد.

وی با بیان اینکه آمریکا به مشاوره‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن گوش نداده، گفت آمریکا همچنان سیاست تغییر نظام در ایران را دنبال می‌کند، در حالی که این سیاست در طول ۴۱ سال گذشته شکست خورده و واشنگتن باید شکست این سیاست را بپذیرد.

ظریف در ادامه ترور سردار «قاسم سلیمانی» را اقدامی «بزدلانه» توصیف کرد و گفت واشنگتن در حالی سردار سلیمانی را هدف قرار داد که وی در یک خودروی غیرنظامی در حال حرکت بود و در مأموریتی برای پیشبرد صلح به عراق رفته بود. ظریف گفت اقدام آمریکا «قطعا اقدامی تروریستی» بود. 

وی پاسخ موشکی جمهوری اسلامی به این ترور را اقدامی مبتنی بر حق مشروع تهران و مبتنی بر بند ۵۱ منشور ملل متحد خواند و گفت مردم در بسیاری از کشورهای دنیا به این اقدام تروریستی اعتراض کرده‌اند و این افراد بر خلاف آنچه که مجری برنامه می‌گوید، «نیروهای نیابتی» و «شبه نظامیان» نبوده‌اند، بلکه از هند گرفته تا ایتالیا، مردمی بوده‌اند که از این اقدام تروریستی و اینکه به آن‌ها زور گفته شود، خشمگین شده‌اند. 

در ادامه از ظریف سؤال شد که آیا «انتقام» جمهوری اسلامی به پایان رسیده است؟ ظریف گفت: «خیر.»

او سپس توضیح داد که ایران در «پاسخ به یک اقدام نظامی، یک اقدام نظامی» انجام داده است. اما ترور فرماندهان عراقی تبعاتی از سوی مردم همان کشور خواهد داشت، چراکه مردم عراق مردم عزتمندی هستند.

وی اشاره کرد که ترامپ اکنون با رونمایی از طرح به اصطلاح «معامله قرن» مردم منطقه را خمشگین کرده است. اگر در این میان خشونتی رخ دهد، مسئولیت آن بر عهده ایران نیست. همینطور، اگر عراقی‌ها به ترور ده‌ها نفر از مردم این کشور توسط آمریکا پاسخ دهند، مسئولیت آن با ایران نیست، چراکه عراقی‌ها برای پاسخ به آمریکا، به ایران نیازی ندارند. 
 
ظریف در ادامه به طرح پیشنهادی ایران برای حل و فصل اختلافات در منطقه پرداخت و گفت دلیل انتخاب نام هرمز برای «ابتکار صلح هرمز» این بود که کسی نتواند نام آن را بهانه‌ای برای رد این طرح قرار دهد.

وزیر امور خارجه افزود: «عمان به این طرح پاسخ داده است، کویت به این طرح پاسخ داده است، قطر به این طرح پاسخ داده است، عراق به این طرح پاسخ داده است.»

وی گفت ایران برای پیشبرد این طرح و کاستن از تنش‌ها در منطقه به پادشاه سعودی و شاه بحرین نامه فرستاده است، آن هم با وجود آنکه با این کشورها روابط دیپلماتیک ندارد. ظریف افزود: «ما به آن‌ها نگفتیم که این ابتکار ماست، بلکه گفتیم که این پیشنهادات ماست و اگر شما هم نکته‌ای دارید، بیان کنید.»

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به سابقه رفتار منفی عربستان سعودی در پاسخ به تلاش‌های ایران برای کاستن از تنش‌ها، گفت بعد از ترور سردار سلیمانی، «برای چند هفته رفتار آن‌ها [سعودی‌ها] تعدیل شد، شاید بابت اینکه از پاسخ ما نگرانی داشتند، اما بعد از آنکه من گفتم که پاسخ ما پایان یافته، آن‌ها بار دیگر به رویه سابق بازگشتند.»

ظریف تأکید کرد که سعودی‌ها به دنبال کاهش تنش نیستند، چراکه پایین آمدن تنش را با کارزار فشار حداکثری آمریکا در تضاد می‌بینند.

او در پاسخ به اینکه چه پیامی برای عربستان سعودی و دیگر کشورهای همسایه دارد، گفت: «ما به هیچ وجه دنبال مشکل با همسایگان خود نیستیم. زمانی که عراق به کویت حمله کرد، ما به کمک کویت رفتیم، با وجود آنکه کویت از عراق حمایت کرده بود.

زمانی که عربستان سعودی قطر را محاصره کرد، ما به کمک قطر رفتیم. اگر هم امروز کسی به عربستان سعودی حمله کند، ما حاضریم به کمک آن‌ها برویم.»

وزیر امور خارجه افزود: «آماده‌ایم که امروز بنشینیم و با تمام همسایگان خود درباره یک ساز و کار امنیتی گفت‌وگو کنیم که امنیت تمام ما در خلیج فارس را تأمین کند. خلیج فارس متعلق به همه ماست. پیام من به برادرانم این است که ایالات متحده برای شما محافظت نمی‌آورد. اسرائیل از شما حفاظت نمی‌کند. شما به حفاظت از درون نیاز دارید. امنیت خریدنی نیست.»

ظریف در پایان به حمایت از عربستان سعودی از گروهک تروریستی منافقین اشاره کرده و گفت این گروهک که برای هر سخنرانی به «جان بولتون» ۵۰ هزار دلار پول می‌دهد، پول خود را در خیابان و از طریق اعانه دریافت نمی‌کند، بلکه آن را از افرادی در عربستان سعودی دریافت می‌کنند. 

وزیر خارجه سعودی: هرگاه ایران بپذیرد رفتار منطقه‌ای اش به ثبات کمک نمی کند، پتانسیل گفت‌وگو وجود خواهد داشت

به گزارش جهان نيوز، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی در جواب پیشنهاد ظریف با اتهام‌زنی دوباره به ایران، مدعی شد که ریاض هیچگاه به تهران پیام خصوصی نداده است. 

وی که در نشستی در کنفرانس امنیتی مونیخ صحبت می‌کرد، گفت: «پیام ما به ایران همواره همان پیام‌های عمومی بوده است و هیچگاه به ایران پیام خصوصی‌ نداده‌ایم.»

وزیر خارجه سعودی با متهم کردن ایران به انجام حملات موشکی علیه تأسیسات نفتی عربستان و تسلیح انصارالله یمن، گفت: «پیام ما همواره به ایران این بوده است که هرگاه بپذیرند که رفتار منطقه‌ای آن‌ها از جمله شلیک موشک به ثبات در منطقه کمکی نمی‌کند، در آن صورت پتانسیل گفت‌وگو وجود خواهد داشت.»

او در پاسخ به این سؤال که آیا حمله تابستان امسال به تأسیسات شرکت «آرامکو» محاسبات ریاض را تغییر داد، گفت آن حمله «بسیاری را مضطرب کرد، از این بابت که نشان داد ایران تا چه حد بی‌ملاحظه است و حاضر است بازار انرژی جهان، نه فقط عربستان سعودی را، هدف قرار دهد. ما بعد از آن حمله خواستار کاهش تنش شدیم، همانطور که پیش از آن خواهان کاهش تنش بودیم، بنابراین چیزی تغییر نکرد.»
 
وی با تکذیب وجود هرگونه تماس دیپلماتیکی با جمهوری اسلامی، مدعی شد که ایران تنها کشور غرب آسیا است که رفتارش به بروز بی‌ثباتی در منطقه منجر شده است. او افزود: «تا زمانی که به ریشه مسائل نپردازیم، گفت‌وگوها غیرسازنده است.»

وزیر خارجه سعودی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد حملات این کشور به یمن و گزارش‌های منتشرشده در مورد وجود گفت‌وگوهایی بین ریاض و صنعا، مدعی شد که عربستان سعودی از ابتدا خواهان دستیابی به یک راهکار سیاسی در یمن بوده است و عملیات در یمن را نیز با هدف پیشبرد منافع امنیت ملی خود آغاز کرده است.

وی وجود گفت‌وگوهایی با انصارالله را تأیید کرد و گفت با وجود خشونت‌هایی که وجود دارد، اکنون عرصه برای دستیابی به راهکار سیاسی در یمن، آماده‌تر از گذشته است.
او در ارتباط با موضع عربستان سعودی و آمریکا در قبال ایران، گفت: «در ارتباط با ایران، با واشنگتن اتفاق نظر داریم. ایالات متحده، مانند ما، خواهان درگیری نیست. اما در صورتی که منافعش مورد تهدید قرار گیرد، به آن پاسخ می‌دهد و ما نیز در صورتی که لازم باشد، اقدام می‌کنیم.»

فیصل بن فرحان افزود: «ایالات متحده به دنبال گفت‌وگو است، همانطور که دیدیم که رئیس‌جمهور ترامپ خواهان ملاقات با روحانی در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود، اما [حسن] روحانی [رئیس‌جمهور ایران] این ملاقات را نپذیرفت.»

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول ترکیه، مدعی شد که ریاض گام‌های محکمی برای مجازات عاملان این قتل برداشته است. وی همچنین بدون آنکه از سوی «لیس دوست» خبرنگار بی‌بی‌سی و مجری این برنامه به چالش کشیده شود، بازداشت فعالان حقوق بشر در عربستان سعودی را امری منطبق بر قانون خواند و مدعی شد که این افراد قوانین عربستان را نقض کرده‌اند و باید بازداشت می‌شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف از طرف کی دارند صحبت می کنند؟؟!!. ..
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف! این چه منطقی است که شما دارید؟!! عربستان جنایتکار و متجاوز به مردم مظلوم یمن!! کشوری که داعش در آنجا رشد و تقویت و به کشورهای سوریه و عراق روانه شد! آیا مستحق مساعدت است؟!!!
Iran, Islamic Republic of
وزیر خارجه سعودی: ایران رفتار منطقه‌ای اش را کنار بگذارد!
باشه!
Iran, Islamic Republic of
یعنی برای کمک به سعودی طبق نظر ایشون باید به مردم یمن حمله کرد؟ ایشون جدی گفته اند؟
مهندس نفت
Iran, Islamic Republic of
...!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
جناب ظریف!
فعلا کسی به عربستان حمله نکرده ولی عربستان به یمن بی دفاع و مظلوم و محصور و فقیر حمله کرده.
شما موضع خودت را در این باره روشن کن.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
نمی‌توان در برابر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی عربستان و متحدانش ساکت ماند!
Iran, Islamic Republic of
اعلام پشتیبانی از آل سعود در جنگ این کشور علیه انقلاب ملت یمن
Iran, Islamic Republic of
ما هرگز دست از حمایت یمن برنمی داریم
آقای ظریف می تونه خودش تنهایی بره از آل سعود دفاع کنه
Iran, Islamic Republic of
حرفش دوپلو بود گفته به کمک آنها برویم به کمک عربستان یا به کمک آنهایی که به عربستان حمله کردند
Iran, Islamic Republic of
قبلا هم همین حرف رو زده بود
منظورش دقیقا حمایت از عربستان است
عبدالله مومن
Iran, Islamic Republic of
اشتباها مثبت دادم......
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
حمله و اشغال یمن بدون مجوز سازمان ملل
Iran, Islamic Republic of
جنایت هولناک عربستان در واکنش به سرنگونی جنگنده‌اش در یمن
رژیم سعودی که از موفقیت نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در سرنگونی یک فروند جنگنده‌اش به خشم آمده، مردمی را که در نزدیکی لاشه این این هواپیما تجمع کرده بودند، هدف قرار داد.
Iran, Islamic Republic of
تمام جنایتهای آل سعود/ از کمک 300 میلیون دلاری به داعش تا به خاک و خون کشیدن 7 هزار یمنی
با وجود اینكه آیت الله شهید نمر هیچگاه فعالیت مسلحانه و یا اقدامی تروریستی علیه رژیم سعودی سازماندهی نكرده بود و تنها از سیاست های ظالمانه حكومت انتقاد می كرد؛ باز هم وهابیون سعودی وجود او را بر نتافتند و با اعدام آیت الله نمر، سیاست تاریخی خود در كشتار مسلمان و شیعیان را وارد مرحله نوینی كردند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
عربستان به هر گونه اقدام تحریک آمیز ایران واکنش نشان خواهد داد
مهدی
دقیقا این یعنی چه..
...
Iran, Islamic Republic of
رایزنی «ظریف» و «چاووش‌اوغلو» در مورد اقدامات آمریکا در عراق
Iran, Islamic Republic of
ظریف: آماده گفت‌وگو با عربستان هستیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نبرد علیه عربستان پایان نیافته است
Iran, Islamic Republic of
ظریف: عربستان پیامی برای مذاکره فرستاد اما به پاسخ ما جواب نداد
Iran, Islamic Republic of
مسیری که اروپا در مورد برجام در پیش گرفته، به حل مشکلات کمک نمی‌کند
Iran, Islamic Republic of
مسیر اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام
دقیقا کاری است که با لیبی کردند.....
Iran, Islamic Republic of
آسوشیتدپرس: ترکیه 4000 نیروی داعش و القاعده را به لیبی اعزام کرده است
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
ترکیه ۴ هزار نفر از عناصر داعش و القاعده را به لیبی اعزام کرده است
United States
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
عزیز برادر میشه از هول حلیم توی دیگ نیفتی؟.
شیما
Iran, Islamic Republic of
...عزت کشور را بیش از این نفروشید
Iran, Islamic Republic of
...
...
Iran, Islamic Republic of
به به !!! به این میگن دیپلماسی !!!!! دیگه چی میخواین
هادی
Iran, Islamic Republic of
تنهایی می ره؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
.
Iran, Islamic Republic of
راست گفته ما میریم کمک. ولی میریم کمک یمنی ها! .
سهراب
Iran, Islamic Republic of
همون برجام تون صدپشتمون رو کفایت میکنه !!.....
چقدر وزیر شیطان بزرگ براشون مهم شده
Iran, Islamic Republic of
من با جان کری مذاکره نمی‌کردم
با وزیر خارجه ایالات متحده مذاکره می‌کردم
Iran, Islamic Republic of
امام به ایلات متحده آمریکا لقب شیطان بزرگ داد
Iran, Islamic Republic of
این چرا حواسش نیست؟!
الان عربستان خودش متجاوزه و به زنان و کودکان بی پناه یمن حمله کرده. .....
Iran, Islamic Republic of
..
اونی که این گاوها را دوشیده وظیفه داره کمکشون کنه!...
Iran, Islamic Republic of
ولی ظاهرا این اقدام برای برخی در ایران خیلی هم بد نشد ....
Iran, Islamic Republic of
قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دفاع تمام قد تون رو از FATF
.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می دهم برای حمایت از آل سعود ظریف رو برای جنگ با یمنی ها بفرستیم.
ساکت
Iran, Islamic Republic of
... این کشور وحشی الان خون هزاران نفر بر گردنشه چه جوری میخای باهاش صلح کنی.....
Iran, Islamic Republic of
همان طور که مانع کلیر آسمان شدند و بعد هم گفتن بالاتر از خون سلیمانی هم نباید مانع مذاکره شود
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
آقا رسول الله عربستان(منطقه نجد)رو محل زلزله ها خواند.الانم آشوب های منطقه با دلارهای عربستان تغذیه میشه.اینجور کشوری لیاقتش همون دوشیده شدن رو داره.
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
من وقتی مطالب اقای دکتر ظریف را با دقت میخونم نه احساسی و تعصبی متوجه می شم مخاطب صحبت های ایشون نه دولتمردان عربستان که در اصل مردم عربستان و کشورهای منطقه می باشد ...
Iran, Islamic Republic of
منظور حوثي ها كه نيست
Iran, Islamic Republic of
.....
آجرلو
آقای ظریف جنابعالی که حاضری به آل سلمان در صورت مورد حمله قرار گرفتن کمک کنی آیا حاضری خودت و یا فرزندانت را به کمک بفرستی؟ ....
Iran, Islamic Republic of
من همین الان حاضرم برم یمن و کنار مردم یمن با عربستان بجنگم
اما حاضر نیستم تحت هیچ شرایطی از آل سعود حمایت کنم
ظریف خیلی نگران ال سعود است خودش برود بجنگد
عباس
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
حمله پهپادی تروریست‌ها تحت حمایت ترکیه به یک نیروگاه برق در حماه سوریه
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی از یمن خارج نشود وارد عمل می‌شویم
Iran, Islamic Republic of
سعودی ها در یمن به تروریست ها پول و سلاح می دهند
Iran, Islamic Republic of
برای اخراج عربستان از یمن متحد شویم
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
درپاسخ به ظریف
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به ظریف
هر کسی که به عربستان حمله کند بنده همه جانبه حمایت می کنم
دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
رژیم سعودی با آن همه جنایاتش از درون نیز پوسیده ..
United Arab Emirates
مردم دنیا عربستان را محکوم می کند .....
United Arab Emirates
غیرمسلمانان درکشورهای اروپایی و... عربستان را محکوم می کنند.....
United Arab Emirates
یکی از سرکردگان داعش تحت حمایت عربستان و متحدانش در موصل دستگیر شد
United Arab Emirates
۸ غیرنظامی در حمله هوائی ناتو در افغانستان کشته شدند
United Arab Emirates
....
United Arab Emirates
حمایت پامپئو از آشوب در ایران در آستانه انتخابات مجلس
United Arab Emirates
ائتلاف بین‌المللی اصابت راکت به منطقه سبز بغداد را تایید کرد
United Arab Emirates
عربستان خواستار همکاری آلمان در تامین امنیت خلیج فارس شد
United Arab Emirates
بهانه آمریکا برای سوءاستفاده از حملات موشکی به سفارتش برای اتهام‌زنی به الحشد الشعبی
United Arab Emirates
قدامات ظریف کمکی به حل مشکلات نمی‌کند
United Arab Emirates
واکنش انصارالله به جنایت ائتلاف متجاوز سعودی در استان جوف
United Arab Emirates
ادعای وزیر دفاع آمریکا علیه ایران/ سکوت ظریف
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
کدخدایی: مردم ایران نیازی به املای دموکراسی آمریکایی ندارند
United Arab Emirates
....
United Arab Emirates
....
United Arab Emirates
حمایت پمپئو از آشوب در ایران در آستانه انتخابات مجلس
United Arab Emirates
اظهارات وزیر خارجه کانادا در مورد بررسی سانحه سقوط هواپیما
United Arab Emirates
لودریان: از نقض برجام توسط ایران نگران هستیم
United Arab Emirates
از نقض قوانین بین الملل، از نقش حقوق بین الملل و از نقض حقوق بشر توسط فرانسه و متحدانش نگران هستیم
United Arab Emirates
با عربستان و امارات به توافق نرسیدیم
United Arab Emirates
آمریکا در زمان ترامپ، چهره‌ای خودمحور و متکبر به جهان نشان داد/ نفوذ ایران می‌تواند به خروج آمریکایی‌ها از عراق منجر شود/ پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات تنها امید برای نجات برجام/ معامله قرن هیچ منفعتی برای ایجاد ثبات در منطقه ندارد
United Arab Emirates
وزیر خارجه کانادا خواستار انتقال جعبه سیاه هواپیمای اوکرانی شد
United Arab Emirates
لودریان پس از دیدار با ظریف: از نقض برجام توسط ایران نگران هستیم
Iran, Islamic Republic of
...!!
United Arab Emirates
...
United Arab Emirates
به آمریکا نشان دادیم نمی‌تواند زور بگوید
United Arab Emirates
ما به دنبال انتقام از آمریکا، عربستان سعودی هستیم، نه به دنبال مذاکره
United Arab Emirates
خبرنگار صدا و سیما به شبکه ضد ایرانی پیوست
United Arab Emirates
....
United Arab Emirates
پامپئو: آمریکا در کنار مردم ایران ایستاده است
حمایت پمپئو از آشوب در ایران در آستانه انتخابات مجلس
United Arab Emirates
.....
United Arab Emirates
دولت روحانی باید به ملت ایران توضیح و پاسخ به دهد چرا ظریف با دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی ایران و دشمنان درجه یک ملت ایران دیدار می کند.
United Arab Emirates
....
Iran, Islamic Republic of
بسیجی‌ها و شهادت طلبان و جهادگران ایران که نمی‌روند ولی شاید بچه سوسولای اصلاح‌طلب برای حمایت از شیطان سعودی بروند
United Arab Emirates

لودریان حق دخالت و مداخله درامور داخلی ایران ندارد.
برجام دیگر وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
مشکل اساسی ظریف این است که شناخت درستی از عربستان و آمریکا ندارد. ..
Iran, Islamic Republic of
مشکل این است که ما شناخت صحیحی از ظریف نداریم ....
United Arab Emirates
دشمنان به دنبال عدم شرکت یا شرکت حداقلی ما در انتخابات هستند
United Arab Emirates
واکنش ایران به جنایت تازه ائتلاف سعودی در یمن
United Arab Emirates
ترکیه ۴۰۰۰ عناصر داعش و القاعده را به لیبی اعزام کرده است
United Arab Emirates
سکوت جامعه بین المللی نسبت به این جنایات جنگی، عاملان آنها را در کشتار بیشتر غیرنظامیان گستاخ‌تر کرده است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
دیوار روحانی
Iran, Islamic Republic of
.....
United Arab Emirates
وزیر اطلاع رسانی یمن: سعودی و هم پیمانانش در خدمت آمریکا و صهیونیسم هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
امروز عربستان وهابی متجاوز است دفاع از کی را میگویی.
United Arab Emirates
چهارسال است که آل سعود وحشی خبیث مردم مظلوم و فقیر یمن را بمباران و کودکان و زنان و مردان را قتل عام میکند. .م
Romania
....
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می کنم ظریف پاسپورت عربستان بگیره ....!!!!
United Arab Emirates
آقای ظریف اجازه می‌داد چند ساعتی از حمله تروریستی در استرالیا سپری می‌شد سپس آن را محکوم می‌کرد. چرا در محکوم کردن جنایت جنایتکاران علیه مردم مظلوم و مسلمان کشورهای یمن، سوریه، عراق و افغانستان این عجله و شتاب را ندارند.
جواد آقا مگه خبرنداری عربستان به مردم یمن حمله کرده و مردم مظلوم یمن هم تا بتوانند به عربستان پاسخ می دهند...
Iran, Islamic Republic of
چرا ظریف ناتوان ازسال 1394 تاکنون فاجعه منا را پیگیری نمی کند و نکرده است.
Iran, Islamic Republic of
چرا «کمیته حقیقت‌یاب اسلامی» در مورد فاجعه منا تشکیل نشد؟
Iran, Islamic Republic of
انگلیس جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون ثابت کرد که به دنبال جنگ با تروریسم، القاعده، طالبان و دیگر گروه های تروریستی نیست وفقط به دنبال منافع خودش است....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به دنبال افزایش فشار بر ایران با تصویب لوایح FATF است
Iran, Islamic Republic of
مطابق با نظر بسیاری از کارشناسان ذیربط، تصویب لوایح FATF به معنای حاکمیت نظام سلطه بر کشورمان است و نباید با دست خودمان، خودمان را در چاه بیاندازیم.
Iran, Islamic Republic of
برجام، پیوست‌ها و بخش‌های محرمانه‌ای داشت که به مجلس ارائه نشد و قطعا تعهد دولت به تصویب لوایح FATF هم جزء موارد محرمانه‌ای است که در این قرارداد گنجانده شده است.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی خیالت راحت؛ دیگر 45 هزار تومان یارانه به کار مردم نمی‌آید
Iran, Islamic Republic of
مریم رجوی: آشوب‌های ایران کار ما بود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف! لطفا همانگونه که مردم را مقاوم در برابر آمریکای جهانخوار توصیف میکنید، خود نیز اینچنین باشید ..
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دولت ما از دولت چین یاد میگرفت که وقتی یک شهروندش توسط کانادا بازداشت میشود دیپلمات او را دستگیر میکند؟! اما دیپلمات ما در بلژیک و آلمان دستگیر میشود، شهروندان در گرجستان مورد ضرب و شتم قرار میگیرند، در جده آن حادثه ناگوار رخ میدهد و... ولی اصلا به دولتیها برنمیخورد! ./..
Iran, Islamic Republic of
بعضی از سلبریتیهای کشورمان که با کوچکترین حادثه در داخل کشور واکنش نشان میدهند چرا درباره اعتراض گسترده مردم فرانسه و برخورد خشن پلیس این کشور با معترضین سکوت اختیار کردهاند.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف اگر مردم بودند که مذاکره هستهای را پیش بردند چرا این مردم به حقوقشان نرسیدند و نتوانستند از باغ خیالی برجام، میوهای بچینند.
Iran, Islamic Republic of
رژیم کودک کش صهیونیستی ضد علیه بشریت ازسال 1918 تاکنون با حمایت آمریکا و غرب مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه فلسطین را می کشد و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
چرا ظریف ازسال 1392 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟ .
Iran, Islamic Republic of
چرا ظریف ازسال 1394 تاکنون فاجعه منا را پیگیری نکرده است و نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اعتراف مریم رجوی مورد حمایت سران فرانسه و آمریکا، عربستان سعودی: آشوب‌های ایران کار ما بود
Iran, Islamic Republic of
شناسایی و توقیف یک شناور حامل کالا‌های قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد تومان در کنگان.
Iran, Islamic Republic of
بازخوانی | روحانی: کشورها مگر دیوانه شده‌اند با آمریکا مذاکره کنند
Iran, Islamic Republic of
اروپایی ها بیش از 5 سال است به برجام پایبند نیستند ولی متاسفانه روحانی، ظریف و عراقچی بازهم توجهی نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا اروپا را هم از توافق هسته‌ای خارج کرد
Iran, Islamic Republic of
برای نابودی رژیم صهیونیستی موشک های بالستیک ایران کافی است لازم نیست برای سلاح هسته‌ای هزینه کنیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
گروهک تروریستی منافقین چگونه متولد شد؟ گروهک تروریستی منافقین درسال 1357 توسط فرانسه ومتحدانش با کمک مالی صدام دیکتاتور، عربستان سعودی، اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی به سرکردگی کاخ سفید درسایه سکوت سازمان های بین المللی!
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی تاکنون نمی داند مذاکره درباره صلح آمیز هسته ای ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... به خاطر چه بوده است....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه مسئولان و نمایندگان مجلس ازسال 1392 تاکنون مانند دولت روحانی به مردم ایران و کشور بی توجهی کردند!!
Iran, Islamic Republic of
برای نابودی تروریسم باید با رژیم کودک کش سعودی مقابله کرد.
ریاض باید ازحمایت تروریست ها دست بردارد.
Iran, Islamic Republic of
ظریف در مقابل فشار‌های آمریکا و اروپا ناتوان است...
Iran, Islamic Republic of
پربحث ترین عناوین
صداوسیما شبکه‌ روسی و فرانسوی راه‌اندازی می‌کند (۵۸ نظر)
واکنش ابوترابی‌فرد به سخنان رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران (۵۷ نظر)
ظریف:قابل اعتماد بودن آمریکا توهم است (۵۴ نظر)
دفتر رهبر انقلاب به جهانگیری تذکر داد؟ (۱۹ نظر)
ترامپ خبر کشته شدن البغدادی را تایید کرد (۱۶ نظر)
مجمع تشخیص مصلحت اظهارات جهانگیری درباره لوایح FATF را تکذیب کرد (۱۴ نظر)
سید حسن نصرالله: نگران لبنان هستم (۱۴ نظر)
آمریکا مدعی کشته‌شدن ابوبکر بغدادی شد (۱۳ نظر)
واکنش وزیر ارشاد به کشتن بغدادی (۱۲ نظر)
این افراد انحصارا توسط خود آمریکایی‌ها کشته می‌شوند (۹ نظر)
Iran, Islamic Republic of
عملکرد ظریف دیگر هیچ فایده برای مردم ایران و کشور ندارد.
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل هیچ فایده برای مردم ایران و کشور ندارد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اینطور که آقای ظریف صحبت میکنه معلومه که آمریکا جفتک میندازه و طلبکار هست
سیاست منفعلانه تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
ترکیه کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
آقای ترامپ، دهانت را ببند و به مشکلات مردم آمریکا رسیدگی کن
Iran, Islamic Republic of
ترامپ باید ازملت ایران عذرخواهی کند.
سازمان های بین المللی جنایتکارشماره یک دهان سگ هارشان را درکاخ سفید
ازسازمان های بین المللی جنایتکارشماره یک می خواهیم دهان سگ هارشان را در آمریکا، کاخ سفید ببندند
Iran, Islamic Republic of
روحانی و ظریف درباره برجام اشتباه کردند
روحانی باید از مردم عذرخواهی کند.
ظریف باید از مردم عذرخواهی کند.
Iran, Islamic Republic of
عذرخواهی؟؟؟
مگر با عذر خواهی این دو نفر مشکلات مردم و خسارتی که تو این شش سال به کشور و مردم وارد شده جبران میشه ؟؟...
Iran, Islamic Republic of
ایران حق دارد جلوی قلدری آمریکا بایستد
Iran, Islamic Republic of
۷۰۰ اسیر بیمار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
.
Iran, Islamic Republic of
آیا سگ هار آمریکایی می تواند جنایات وفجایع متحدانش را دریمن متوقف کند؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا ازبزرگ ترین حامیان گروهک تروریستی منافقین است.
Iran, Islamic Republic of
این حضرات برای آزاد کردن پولهایی که نور چشمی هاشون بردن اون ور آب میخواهند هر جور شده علنی یا پنهانی تمام قولهایی که به آمریکایی ها در مورد ایران دادن در فرصت باقیمانده از دولت عملی کنند...
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی، تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا را محکوم کرد
مردم ایران هیچگاه در مقابل باج‌گیری سرخم نکرده است.
آمریکا عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درمنطقه است.
آمریکا عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
آمریکا عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
آمریکا بیشترین حمایت را از تروریسم کرد.
آمریکا ازتروریسم برای تغییر حکومت ها استفاده می کند.
آمریکا باید ازحمایت تروریست ها دست بر دارد.
Iran, Islamic Republic of
پرونده جبران خسارت ناشی از نقض برجام توسط آمریکا به کجا رسید
چرا جبران خسارت ناشی ازنقض برجام توسط آمریکا تاکنون پیگیری نمی شود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سالروز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایرباس ایران در سال 1367 توسط آمریکا در خلیج فارس
در سالروز این جنایت قرار داریم که نشان می‌دهد آمریکا هر جا که لازم باشد اقدام ضدبشری را انجام خواهد داد.
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به وزارت خزانه‌داری آمریکا
که کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات همراه با آمریکا ازسال 2001 تاکنون حامیان اصلی مالی تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
Iran, Islamic Republic of
قبول تقصیر فاجعه منا از سوی ایران خلاف واقع است/ پیگیر حقوق خانواده شهدای منا هستیم
قبول تقصیر فاجعه منا از سوی ایران خلاف واقع است/ پیگیر حقوق خانواده شهدای منا هستیم

جماران نوشت: سرپرست وقت حجاج ایرانی در زمان وقوع فاجعه منا تصریح کرد که تفاهم نامه های سال‌های ۹۶ تا ۹۸ موجود است و اولین مسئله این بود که دولت عربستان متعهد شده عزت، کرامت، امنیت، سلامتی و همچنین راحتی حجاج را مورد توجه قرار دهد و در این راستا همه امکانات خود را بسیج کند و تفاهم نامه های سال‌های ۹۶ تا ۹۸ موجود است.
احمد
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر انصارالله باشد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
کارشکنی غربی‌ها،عربستان و ترکیه نبود اوضاع سوریه متفاوت بود
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز یه فکری به حال این ربات که بعضی وقتا تا سی چهل کامنت رگباری میزاره بکن
Iran, Islamic Republic of
...
حسن
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
متاسفانه ظریف ازسال 1392 تاکنون با حامیان اصلی تروریسم بین المللی همکاری می کند.
United Arab Emirates
....
United Arab Emirates
اگر حاج قاسم نبود داعش تحت حمایت عربستان و متحدانش ایران، بغداد و دمشق را اشغال می‌کرد
United Arab Emirates
ترکیه باز هم به سوریه نیروی تروریست فرستاد
United Arab Emirates
اگر حاج قاسم نبود داعش تحت حمایت عربستان و متحدانش ایران را اشغال می‌کرد
United Arab Emirates
چراغ سبز مشروط عربستان برای رابطه با رژیم صهیونیستی
United Arab Emirates
حزب‌الله: خون پاک سردار سلیمانی ملت ایران را در برابر قلدرمآبی‌های آمریکا متحد کرد
United Arab Emirates
جنایات جنگی عربستان با قتل عام مردم یمن
Iran, Islamic Republic of
همه باید از برجام خارج شوند.
Iran, Islamic Republic of
بیانیه وزارت خارجه فرانسه در مورد دیدار لودریان و ظریف
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها در سوریه به تروریست ها پوشش هوایی می دهند
آمریکایی ها در سوریه به تروریست ها پوشش هوایی می دهند
شنبه 26 بهمن 1398 - 18:25

با ادامه عملیات ارتش سوریه در استان های ادلب و حلب در شمال و شمال غرب سوریه و شکست های پی در پی تروریست ها در این دو استان، حامیان گروه های تروریستی به ویژه آمریکا برای جلوگیری و یا به تاخیر انداختن شکست تروریست ها در سوریه به تکاپو افتاده اند.
Iran, Islamic Republic of
منبع نظامی روس: ترکیه شبه‌نظامیان حاضر در سوریه را به ضد هوایی مجهز کرده است
منبع نظامی روس: ترکیه شبه‌نظامیان حاضر در سوریه را به ضد هوایی مجهز کرده است
شنبه 26 بهمن 1398 - 18:06

یک منبع دیپلماتیک و نظامی روس اعلام کرد شبه‌نظامیان حاضر در سوریه از ترکیه ضد هوایی‌های ساخت آمریکا دریافت کرده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
رژیم کودک کش سعودی ثابت کرد که فرقی با اسرائیل ندارد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دخالت و مداخله ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه درامور داخلی ایران برای فرانسوی ها گران تمام می شود.
دخالت و مداخله وزیر دفاع فرانسه در امور داخلی ایران برای فرانسوی‌ها گران تمام می شود.
Iran, Islamic Republic of
جناب ظريف آدم حتما نبايد دائم اظهار نظر كنه....
Iran, Islamic Republic of
اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
United Arab Emirates
آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
نیروهای تروریست آمریکایی به همراه ائتلاف متجاوز سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درجنگ یمن باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند.
United Arab Emirates
بسیاری از داعشی‌ها سعودی هستند
United Arab Emirates
سی ان ان: خانواده ترامپ به عربستان برای دستیابی به تسلیحات هسته ای کمک می کند
United Arab Emirates
هشدار رزمنده ایرانی به عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی
ایران، یمن یا سوریه نیست/ هر نوع ماجراجویی پشیمان برای شما خواهد داشت
واکنش ما به جنون عربستان بی رحمانه خواهد بود.
کاری می کنیم سعودی ها پشیمان شوند.
پاسخ ایران به عربستان سعودی، سخت و کوبنده خواهد بود.
که درصورت مرتکب شدن این اشتباه درخلیج فارس پاسخ ایران سخت و کوبنده خواهد بود.
اگر عربستان اقدامی علیه ایران انجام دهد محو خواهد شد.
ایران می تواند همه شهرهای عربستان را نابود کند.
United Arab Emirates
فهرست اقدامات تروریستی ۱۰۰ سال اخیر آمریکا
تولید، حمایت، همزیستی و مدیریت تروریسم براساس اسناد تاریخی یکی از وجوهات ممیزه سیاست خارجی آمریکا در روابط با ملل و دُوَل خارجی است. آنچه تاریخ در خود ثبت و مقامات آمریکایی به آن اذعان دارند مشخص می کند که منبع و مصدر تروریسم جایی غیر از منطقه خاورمیانه است.
Iran, Islamic Republic of
کمک به عربستان؟؟؟؟
United Arab Emirates
معامله قرن را به شکست می‌کشانیم/مقاومت لبنان به هر تجاوز اسرائیل با قدرت پاسخ خواهد داد
United Arab Emirates
رایزنی تلفنی ترامپ و اردوغان در مورد سوریه و لیبی، هیچ ارزشی برای مردم سوریه و لیبی ندارد.
ترامپ، اردوغان، هر دو تروریست هستند.
United Arab Emirates
نیروهای نظامی ارتش سوریه ۵ فروند از پهپادهای تروریست ها تحت حمایت ترکیه را سرنگون کرد
United Arab Emirates
پایان حیات اسرائیل اجتناب‌ناپذیر است
United Arab Emirates
قیمت هر سکه طرح جدید ۲۷ بهمن ۹۸ به ۵ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان رسید/ خدمت دولت روحانی به ملت ایران بوده است.
United Arab Emirates
دولت از 100 هزار ثروتمند مالیات بگیرد
United Arab Emirates
ماجرا وجود آب در بنزین‌ها چیست؟
United Arab Emirates
اردوغان: یک سوم سوریه تحت اشغال آمریکا و گروه‌های تحت حمایتش است
United Arab Emirates
بیش از ۷۰ درصد آمریکایی‌ها کشته شدن ۲۹۰ مسافر ایرانی توسط آمریکا را موجه دانستند!
United Arab Emirates
شهید سردار سلیمانی، وجود خود را صرف وحدت اسلامی کرد
United Arab Emirates
ادعاهای بی‌اساس خالد بن سلمان علیه ایران
Iran, Islamic Republic of
.....
United Arab Emirates
شرکت‌هایی که ایران را ترک می‌کنند حتما در آینده اقتصاد کشورمان اولویت ندارند
United Arab Emirates
برای اولین بار، هواپیمای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی سودان عبور کرد
United Arab Emirates
ترکیه بنا ندارد خاک سوریه را تصاحب کند
United Arab Emirates
وزیر خارجه ترکیه: نیروهای ما در افغانستان باقی خواهند ماند
Iran, Islamic Republic of
یورش تروریستها به مواضع ارتش سوریه در غرب حلب با حمایت ارتش تروریست ترکیه
Iran, Islamic Republic of
عربستان سعودی، آمریکا، القاعده، داعش، تکفیری ها، گروه های تروریستی، اروپا، ترکیه و اسرائیل برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
چه کشورهایی بازارهای سوریه و عراق را در دست گرفته‌اند؟
Iran, Islamic Republic of
حمله هوایی جنگنده های سعودی به غیرنظامیان یمنی محکوم است
Iran, Islamic Republic of
که روزانه یمنی های زیادی بر اثر حملات هوایی عربستان سعودی جان خود را از دست می دهند. یمن از سال 2015 تحت شدیدترین حملات ائتلاف سعودی قرار دارد.
Iran, Islamic Republic of
مقام های دولت عربستان به دلیل جنایاتشان در یمن باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند.
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
دیپلماسی منفعل....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
.... دولتمردان دولت تدبیر ؛ آماده حمایت از رژیمی هستند ، که علنی ، درحال دشمنی با ما است ؟؟!!!!!
الامان
Iran, Islamic Republic of
امان....
Romania
کشتار غیرنظامیان یمنی ازسال 2015 تاکنون در حمله ائتلاف سعودی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشراست ....
Iran, Islamic Republic of
عربستان به همراه چند کشور عربی و با حمایت آمریکا از ششم فروردین سال ۹۴ هجوم گسترده ای را عیله یمن و مردم بی دفاع این کشور آغاز کرد که در پی این تجاوز آشکار نظامی تاکنون ۲۲ هزاران نفر شهید یا مجروح شده، میلیون‌ها یمنی آواره و تقریبا کشور یمن ویران شده است.
علی
United States
......
محمد
Iran, Islamic Republic of
کار ما به کجا کشیده ....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
اعرابى
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
هیچی برامون نذاشتی
Iran, Islamic Republic of
......
مهر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
وهابیت داعش حجیجی مظلوم
Iran, Islamic Republic of
ما منظورتان شما واقای روحانی و اصلاحطلبان دیگه درسته؟!
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله پسر ظریف از امریکاتشریف میاره همراه پدر تپلش لباس رزم میپوشه....
Iran, Islamic Republic of
....