کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رادیو انتخابات افتتاح شد +عکس

26 بهمن 1398 ساعت 15:07

مراسم افتتاح رادیو انتخابات شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸، با حضور شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور، مدیران شبکه‌های رادیویی و جمعی از مدیران ستادی و کارکنان معاونت صدا افتتاح شد. این شبکه با شعار «رادیو انتخابات، صدای جمهور... طنین همدلی، حضور و حماسه» راه اندازی شد.


به گزارش جهان نیوز، «رادیو انتخابات» در مراسمی که ظهر امروز با حضور شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی، جمال عرف معاون سیاسی وزارت کشور و همچنین جمعی از مدیران شبکه‌های رادیویی به انجام رسید، افتتاح شد.

این رادیو با شعار «رادیو انتخابات، صدای جمهور ... طنین همدلی، حضور و حماسه»، با حضور حمید شاه آبادی (معاون صدا)، جمال عرف (معاون سیاسی وزارت کشور)، تعدادی از مدیران شبکه‌های رادیویی و جمعی از مدیران ستادی و کارکنان معاونت صدا، افتتاح می‌شود.

معاون صدا در این مراسم در سخنانی گفت: مشارکت سیاسی مردم در فعل و انفعلات و نحوه اداره جامعه یکی از رویکردهای جدی رادیو انتخابات است.

وی افزود: کار رسانه روشنگری، هدایت افکار عمومی و تلاش برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است‌. انتخابات هم مسئولیت، هم وظیفه و هم تکلیف به شمار می‌آید.

شاه‌آبادی عنوان کرد: رسانه باید این حق و مسوولیت را به مردم یادآوری کند که رأی مردم چه تبعاتی دارد. فرهنگ مشارکت سیاسی یکی از الزاماتی است که خوشبختانه در طول چهار دهه انقلاب اسلامی، مردم ما به خوبی نشان دادند که در این حوزه آگاهانه به پای صندوق‌های رای آمدند و در انتخاب‌های مستقیم و غیرمستقیم شرکت کردند.

وی ادامه داد: امیدوارم رادیو انتخابات به وظیفه و نقش خود به خوبی عمل کند.

معاون صدا اظهار کرد: رادیو انتخابات یک برنامه صرف نیست، بلکه محصول یک دوره مطالعه و بررسی است و نگارش ماموریت‌ها و سیاست و اهداف و ساختار رادیو است‌. اگرچه عمر کوتاهی دارد اما به دلیل کار مطالعاتی که از قبل انجام گرفته، قطعا نقش روشنگری را برای انتخاب اصلح هم به عهده خود قرار داده است.

 


شاه‌آبادی توضیح داد: با هماهنگی که با وزارت کشور و دستگاه‌های متولی صورت گرفته امیدوارم رادیو انتخابات نقش مرجع داشته باشد؛ البته همه بخش‌های رسانه ماموریت‌های خاص خود را دارند.
وی افزود: آن چیزی که مهم است دو ماموریت برای رادیو انتخابات دیده شده است؛ نقش مشارکت حداکثری و نقش روشنگری و تلاش برای انتخاب اصلح. ما امیدواریم رادیو انتخابات به این دو ماموریت عنایت ویژه داشته باشد.

وی درباره‌ی نقش رسانه در انتخابات تاکید کرد: رسانه موطف است الگوی اداره کشور را به درستی ترسیم کند. سهم و نقشی که مردم باید داشته باشند حق انتخاب است. رسانه ملی با تاسیس رادیو انتخابات و ایجاد این رادیو بنای خودش را باید بر تلاش حداکثری برای ارتقاء فرهنگ انتخابات داشته باشد. جای تغییر در صندوق انتخابات رأی است. امروز در فضاهایی سم‌پاشی می‌شود؛ به ویژه حوادث چند ماه اخیر دستاویز قرار داده شده است تا مردم برای شرکت در انتخابات دلسرد شوند و برای این کار طرح و نقشه ریخته‌اند. رسانه‌ها نسبت به این ماموریت، وظیفه دارند.
 

در مراسم امروز همچنین نوروزی، مدیر رادیو انتخابات گفت: رویکرد رسانه‌ای این رادیو و امید به آینده تعمیق و تکثیر نشاط اجتماعی، مشارکت مسئولانه و هدف اصلی آن بسترسازی، تسهیل و هم‌افزایی ملی برای برگزاری انتخابات تراز انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: بخشی از راهبردهای این رادیو اطلاع‌رسانی متمرکز و به موقع از روندهای انتخاباتی از وزارت کشور، تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی در حکمرانی مطلوب و مردم‌سالاری، بسترسازی رسانه‌ای برای حضور نخبگان سیاسی و اجتماعی، ترویج اخلاق انتخاباتی و الگوهای رقابت سالم به شمار می‌آید.

نوروزی اظهار کرد: ترویج آگاهی محوری در انتخاب نماینده اصلح، ترویج گفتمان امام و مقام معظم رهبری در حوزه انتخابات، پاسخگویی و شفاف سازی ابهامات انتخابات، اجتناب از قطبی‌سازی و هویتی کردن انتخابات بخش‌هایی از سیاست های رادیو انتخابات است.

مدیر رادیو انتخابات توضیح داد: این رادیو ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند، در چهار برنامه زنده به انتخابات می‌پردازیم همچنین اخبار ۹ و ۱۳و ۱۸ و ۲۲ را در مدت ۱۵ دقیقه خواهیم داشت.

در بخش پایانی این مراسم جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور در سخنانی، با اشاره به روند برگزاری انتخابات در دوره‌های گذشته، نسبت به راه‌اندازی رادیو انتخابات اظهار کرد: مردم باید اعتماد کنند که رادیو انتخابات قانونمند است.


عرف درباره برگزاری انتخابات در کشور گفت: در دوره های گذشته ۳۶ انتخابات برگزار شده است که در ۱۰ دوره انتخابات مجلس میانگین حضور مشارکت مردم ۶۵ و نیم درصد بوده است.

وی همچنین با اشاره به آیین نامه قانون اساسی تاکید کرد: طبق این آیین نامه به هیچ وجه کسی حق ندارد قانون مداری و بی طرفی را کمرنگ کند چون ما امانتدار مردم هستیم.

معاون سیاسی وزیر کشور سپس گفت: اساسا در جمهوری اسلامی مجری انتخابات مردم هستند. هیات اجرایی هم از افراد معتمد تشکیل شده است. امسال ۲۹ میلیون نفر خانم واجد شرایط رای هستند و بیش از دومیلیون نفر از رای اولی هستند که نصف آنها دختران هستند.

رادیو انتخابات با هدف بسترسازی، تسهیل و هم‌افزایی ملی برای برگزاری انتخابات طراز انقلاب اسلامی بر روی موج fm ردیف ۵/۹۵ مگاهرتز از چهارشنبه ۲۳ بهمن آغاز به کار کرد و تا چهارم اسفند ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ابوالفضل نوروزی، مدیر گروه سیاسی اجتماعی رادیو گفت‌وگو، مدیریت رادیو انتخابات را بر عهده دارد.




منبع: ایسنا


کد مطلب: 718727

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/718727/رادیو-انتخابات-افتتاح-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com