جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

تشکر پامپئو از بارزانی به خاطر حفاظت از تاسیسات آمریکایی

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 718722
وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در حاشیه نشست مونیخ، از مواضع او در قبال حفاظت از پرسنل و تاسیسات آمریکایی در منطقه تشکر کرد.
تشکر پامپئو از بارزانی به خاطر حفاظت از تاسیسات آمریکایی
به گزارش جهان نيوز، به رغم تصویب قانون خروج نظامیان خارجی از عراق در پارلمان این کشور، نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق خواستار تداوم حضور این نظامیان شده و وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» از او به خاطر مواضعش تشکر کرده است.

بعد از دیدار دوجانبه جمعه شب «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ، وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدار بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است، پامپئو از بارزانی به خاطر «مشارکتش با ایالات متحده و همچنین تعهد حکومت منطقه‌ای کردستان به امنیت پرسنل و تاسیسات ایالات متحده در منطقه کردستان» قدردانی کرد.
طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو ضمن تاکید تعهد پایدار آمریکا به «یک عراق قوی، مستقل و مرفه»، از «جنبش اعتراضات» در عراق اعلام حمایت کرد.

وزیر خارجه آمریکا به بارزانی گفت: «دولت عراق باید به منظور پرداختن به نارضایتی‌های مشروع جنبش اعتراضی و تامین یک زندگی با شان، رفاه و امن برای همه عراقی‌ها اصلاحات را انجام دهد».
طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، پامپئو و بارزانی «توافقشان را درباره ضرورت ادامه همکاری نزدیک بین ایالات متحده و حکومت منطقه‌ای کردستان مطابق با توافقنامه چارچوب استراتژیک ایالات متحده-عراق ابراز داشتند».

خود پامپئو هم بعد از بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدار توئیتی درباره دیدارش با مسرور بارزانی منتشر کرد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه گفت‌وگوی «سازنده‌ای» داشته است، افزود: «من از مسرور بارزانی به خاطر مشارکت و تعهد مستحکمش درباره امنیت پایدار پرسنل و تاسیسات ایالات متحده در منطقه کردستان تشکر کردم. هر دو درباره ضرورت ادامه همکاری نزدیک (اربیل و واشنگتن) توافق داریم».

شامگاه جمعه (دیشب) دفتر نخست‌وزیری منطقه کردستان عراق درباره دیدار او با وزیر امور خارجه آمریکا در شهر مونیخ آلمان بیانیه صادر کرد.

طبق این بیانیه، مسرور بارزانی در این دیدار با مایک پامپئو، در مورد تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات عراق از جمله روند تشکیل دولت جدید و تهدیدهای امنیتی این کشور رایزنی کرد.
بنا بر گزارش رسانه‌های کرد زبان عراق، مسرور بارزانی در این دیدار درباره «باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق» صحبت و اصرار کرده است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
علت سقوط بی سابقه 2 بالگرد ارتش سوریه در حلب چیست؟ به خاطر دخالت و مداخله تجاوز نظامی ترکیه با حمایت آمریکا درسوریه است.
Iran, Islamic Republic of
نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق نوکرآمریکا، اسرائیل و ترکیه است.
Iran, Islamic Republic of
نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق ازسال 2003 تاکنون با حامیان اصلی تروریسم بین المللی درعراق همکاری می کند.
نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق ازسال 2011 تاکنون با حامیان اصلی تروریست های داعش درعراق همکاری می کند.
Iran, Islamic Republic of
بیش از ۳۰ کشته و زخمی طی حمله ائتلاف سعودی