پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱۷۵
اظهارات سیاسی - انتخاباتی روحانی به بهانه روز زن:

در انتخاب وزیر زن دست رییس‌جمهوری را باز بگذارید/ عده‌ای سال اول انقلاب می‌خواستند بین زنان و مردان دیوار بکشند/ دانشجوی دختر داشتیم که گاهی بهتر از پسرها می‌فهمید/ قبل از این دولت بعضی از مشاغل صرفا مردانه بود/ مردان در خانه نمی‌توانند جوراب‌شان را پیدا کنند!

شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 718689
رییس جمهوری بیان کرد: اگر در دولت یک جمع ۲۰- ۳۰ نفر هستیم اگر خانم‌ها باشند غیر از معاونین رییس جمهوری که دست رییس جمهور باز است و می‌تواند معاون خانم بگذارد. در آن طرف هم دست را باز بگذارید.
در انتخاب وزیر زن دست رییس‌جمهوری را باز بگذارید/ عده‌ای سال اول انقلاب می‌خواستند بین زنان و مردان دیوار بکشند/ دانشجوی دختر گاهی بهتر از پسرها می‌فهمد/ قبل از این دولت بعضی از مشاغل صرفا مردانه بود/ مردان در خانه نمی‌توانند جوراب‌شان را پیدا کنند!
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در نشست زنان ایرانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: میلاد با سعادت دخت پیامبر اسلام فاطمه اطهر را به همه حضار و ملت ایران تبریک و تهنیت می گویم، همچنین روز زن این مظهر عواطف و مظهر هنر و مظهر زیبایی از جانب خداوند، روز مادر و همچنین روز میلاد فرزند فاطمه اطهر امام راحل را به همه تبریک و تهنیت می گویم.

وی افزود: فاطمه اطهر به عنوان بهترین الگو و نمونه برای مشی و سلوک زندگی ما و همچنین برای خلق و خوی و سبک زندگی ما می‌تواند الگو و معیار بسیار خوبی باشد، گرچه دوران زندگی حضرت زهرا دوران طولانی نبود اما در عین حال کلماتش، بیاناتش، حضورش و خطبه معروفش بعد از رحلت پدر بزرگوارش در مسجد مدینه، فرزندان برومندی که تربیت کرد و همچنین شیوه او در اداره خانه و همسرداری به عنوان بهترین الگو برای زنان جامعه ماست.

رییس جمهوری ادامه داد: امروز در شرایطی که ما هستیم الگوسازی برای ثبت زندگی و رفتار ما بسیار حائز اهمیت است، همان که ما امروز به عنوان مراجع اجتماعی می نامیم، برای حرکت در مسیر زندگی، علاوه بر داشتن قانون و مقررات،  دانش،  علم تعقل و خردورزی الگو و حائز اهمیت است. خداوند می‌دانست اسلامش را توسط یک کتاب به جهانیان عرضه کند اما این کار را نکرد کتابش را بر قلب انسان ولایی به نام پیامبر نازل کرد و فرمودند او آیه آیه آن کتاب را بر مردم بخواند و تلاوت کند و او آن آیات را در مقام عمل به مردم نشان دهد.

روحانی گفت: پیامبر فرمودند: عبادت اسلامی، نماز و حج آن طور که من انجام می دهم شما هم انجام دهید، پیامبر علاوه بر این که رسول و پیام آور، معلم و مبین کلام خدا بود زندگی او هم الگو و نمونه و شاهد برای جامعه انسانی بود، یک الگو بهتر می تواند هادی انسان باشد و انسان را هدایت کند و در میان زنان بزرگ تاریخ بهترینش الگوی فاطمی است، ما بالاتر ما نداریم گرچه مریم مقدس در قرآن مجید و همچنین زنان دیگر چون مادر موسی دارای مقام و شان بلندی هستند اما در عین حال هیچ الگویی بالاتر و بهتر از فاطمه اطهر ما سراغ نداریم.

دیدگاه همه ما نسبت به مقام زن باید تصحیح شود
رییس جمهوری در ادامه افزود: دیدگاه همه ما نسبت به مقام زن باید تصحیح بشود. ما به زبان می‌گوییم جنس دوم نداریم، زن و مرد مساوی هستند، هر دو انسان هستند و هر دو دارای کمالات اند. اما این گفتن کافی نیست. در مقام عمل،  در مقام قانونگذاری و در مقام اجرا ما باید این حقیقت را ببینیم.

وی با بیان اینکه اگر زن با مرد از لحاظ خلقت انسانی، از لحاظ قدرت انسانی، از لحاظ کمالات معنوی و از لحاظ قرب به خداوند مساوی هستند، پس باید در عمل ما، در رفتار ما، در الگوی زندگی ما، در برخورد ما و در سخن گفتن ما این مقام مساوی دیده شود، اظهارداشت: تردیدی نداریم که خداوند زن و مرد را کنار هم قرار داده است و به صراحت گفته عمل صالح «من ذکر او انثی»، به صراحت گفته «من عمل صالحا من ذکر او انثی»، به روشنی گفته «و من یعمل من الصالحات من ذکر او انثی».

رییس دولت دوازدهم افزود: اساساً خداوند ما را خلق کرده و عالم را آفریده برای اینکه محل آزمایش انسان‌ها باشد، خداوند می‌فرمایند همه زمین و همه زیورهای زمین و هرآن چه در زمین قرار دادیم، برای این است که نشان داده شود کدام یک از شما بهتر عمل می‌کنید؟ هر که بهتر عمل می‌کند، هر که کارا تر و مفیدتر است و می‌تواند جامعه را بهتر به سمت سعادت ببرد.

 جامعه اسلامی باید جامعه رقابت سالم باشد
روحانی تاکید کرد: این که ما می گویم جامعه اسلامی، باید جامعه رقابت سالم باشد برای این است که خداوند ما را در یک رقابت سالم آفریده است. بنابراین در اقتصاد باید در جامعه ما یک رقابت سالم باشد، در مدیریت باید رقابت سالم باشد، در علم و دانش باید رقابت سالم باشد. و این رقابت سالم وقتی امکان پذیر است که موانع را برداریم و فرصت‌ها را برابر کنیم. وقتی فرصت برابر نیست، به چه شکلی می شود رقابت را انجام داد؟ در مسائل اجتماعی، سیاسی، قضایی، قانون‌گذاری و فعالیت‌های علمی اگر فرصت مرد با زن برابر نیست، چطور میشود این رقابت را انجام داد؟

رییس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: به یکی همه فرصت ها را بدهید و به یکی دیگر هیچ فرصتی ندهید، بعد بگویید این دو نفر از نظر من مساوی هستند و دارای مقام برابرند! اگر برابرند پس چرا فرصت برابر به آنها ندادیم؟ اولین مسئله مهم دادن فرصت برابر و فضای رقابت سالم در جامعه برای زنان جامعه است.

رییس جمهوری  ادامه داد: زنان جامعه ما در طی مدت چهل و یک سال بعد از انقلاب به خوبی نشان داده اند که در تمام صحنه‌ها دوشادوش مردها و در کنار مردها حضور و ظهور پیدا کرده اند. البته در بعضی از جاها امروز ممکن است تعداد خانم ها در مسئولیت بیش از مردان باشد. در معلمین آموزش و پرورش اگر ما بسنجیم، تعداد معلمین خانم بیش از آقایان است و حدود ۶۱ درصد معلمین را خانم ها تشکیل می دهند. وقتی به تعلیم و تربیت می‌رسیم این آمار، آمار خوبی است.
وقتی به دانشجویان دانشگاه می‌رسیم، آمار خوبی است، وقتی به دانش‌آموزان مدارس می‌رسیم، آمار قابل قبول است. وقتی به بهداشت و درمان می رسیم، آمار تقریباً قابل قبول است. اما آیا در همه جا اینچنین است و وقتی به مدیریت‌های سطح بالاتر می رسیم بازهم مقام زن با مقام مرد برابر است و در کنار هم هستند؟
وی گفت:‌ وقتی به دانشجویان دانشگاه ایران می‌رسیم آمار، آمار خوبی‌ است.

وقتی به دانش‌آموزان مدارس می‌رسیم، آمار قابل قبول است. وقتی به بهداشت و درمان می‌رسیم. آمار تقریباً قابل قبول است. اما در همه جا اینچنین است. وقتی به مدیریت‌های سطح بالاتر می‌رسیم باز هم مقام زن با  مقام مرد برابر است و در کنار هم هستند.

روحانی افزود: حالا یک جمعی هستند که در مکانی کار می‌کنند که ۳۰ یا ۴۰ نفر هستند. مدیر تأثیرگذار هم هستند چه اشکال دارد که چند نفر آنها زن باشند. یعنی مشکلی پیش می‌آید. فکر می‌کنیم اساس و رکن مهم جامعه دچار خسارت می‌شود که خانم‌ها هم حضور داشته و حرف بزنند.

رییس جمهوری بیان کرد: اگر در دولت یک جمع ۲۰- ۳۰  نفر هستیم اگر خانم‌ها باشند غیر از معاونین رییس جمهوری که دست رییس جمهور باز است و می‌تواند معاون خانم بگذارد. در آن طرف هم دست را باز بگذارید. وزیر هم دست رییس جمهور را باز بگذارید. اگر ما قبول داریم و واقعا تعارف نمی‌کنیم و فقط به زبان نمی‌گویم که زنان در کنار مردان هستند. خداوند می‌گوید از جنس خودتان از خودتان برای شما همسر آفریدیم. یک جنس و یک نفس واحده هستید. اگر اینچنین هست پس در بقیه موارد هم ما قدم به قدم پیش بیاییم.

روحانی اضافه کرد: خوشبختانه با آنچه که ما امروز به عنوان اقتصاد دیجیتال وارد آن شدیم و امیدواریم این اقتصاد توسعه پیدا کند ما در آخرین مصوبه شورای عالی فضای مجازی تصویب کردیم که حداقل ۱۰ درصد اقتصاد کشور باید دیجیتال باشد. اگر ما اقتصاد را، اقتصاد دیجیتالی تبدیل کردیم در این فضا فرصت بیشتری برای خانم‌ها وجود دارد. فرصت راحت‌تری برای خانم‌ها وجود دارد که در اشتغال حضور پیدا کنند.  

رییس جمهوری تصریح کرد: ما در دولت یازدهم و دوازدهم بدون هیچ تعارف و شعاری از ابتدای دولت، من در دولت تاکید کردم و گفته‌ام و وظیفه همه وزرا و معاونین آن است که برای حضور خانم‌ها و جوان‌ها و از اقوام و مذاهب تلاش کنید.
روحانی عنوان داشت: به همه وزرا گفته شد که حداقل باید یکی از معاونین و مشاورین عالی شما یا دستیاران شما از خانم‌ها باشد. و این را من همواره تاکید کردم. تاکید شد در دولت که در مدیریت خانم‌ها قدم‌ به قدم در این فضا بتوانند ارتقا پیدا کنند و این به این دلیل نیست که اینجا الان روز میلاد فاطمه اطهر است و من خدمت شما بانوان عزیز هستم این را بخواهم تاکید کنم بلکه همواره مورد تاکید من است.

رییس جمهوری گفت: نمی‌شود که جامعه ما در اختیار یک نسل باشد و فرصت برای نسل‌های دیگر مهیا نکنیم. اینکه در این دولت تاکید شد سن مدیریت هشت سال کاهش پیدا کرده به این دلیل است که نسل جوان ما بتواند در مدیریت‌های مختلف حضور پیدا کند و فعال باشد.

۲۶ درصد مدیران کشور در نیمه اول امسال از خانم‌ها بوده‌اند
روحانی خاطرنشان کرد: در کشور ما کل کارمندان دولت دو میلیون و ۳۷۹ هزار و ۱۵۱ نفر است البته نیروهای مسلح داخل این ‌آمار نیستند. از این تعداد ۹۵۹ هزار و ۷۸۳ نفر خانم هستند یعنی ۴۲.۱۱ درصد کارمندهای دولت را خانم‌ها تشکیل می دهند یعنی نزدیک یک میلیون جمعیت کارمندهای دولت خانم‌ها هستند این رقم رقمی است که نسبت به گذشته رقم قابل توجه است و بیش از ۴۲ درصد کارمندهای دولت خانم ها هستند.

 رییس جمهوری اضافه کرد: طبق مصوبه شورای اداری در سال ۹۶ قرار بر این شده که میزان ۳۰ درصد از کل مدیران کشور را خانم‌ها تشکیل بدهند. آماری که الان در اختیار من است در نیمه اول ۹۸ تا پایان شهریور امسال ۲۶ درصد مدیران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند نسبت به یکی دو سال قبل ۴ درصد اضافه شده و قولی که سازمان داری و استخدامی داده گفته تا پایان برنامه به ۳۰ درصد می رسد.

وی با بیان اینکه همه تلاش دولت این بوده و آنچه به بانوان قول داده برای اینکه پست‌های مدیریتی را به عهده بگیرند بتوانند این کار را انجام دهند، گفت: قبل از این دولت بعضی از مشاغل ما صرفا مردانه بود مثلا سفیر بودن کاملا شغل مردانه بود وقتی هم که صحبت می‌کردیم خانم‌ها سفیر شوند.

روحانی یادآورشد: مقداری برای وزارت خارجه هم حرف نویی بود، بحمدالله چهار نفر پست سفارت را بر عهده گرفتند و من همین اخیرا با وزیر خارجه تاکید کردم باز هم در پست‌های سفارت که خالی می‌شود تلاش کنند زن‌هایی که شرایط لازم را دارند پست سفارت را به عهده بگیرند کما اینکه در بقیه امور هم امروز زنان ما فعال هستند.

 زن‌های ما اهل عفت و شرف و پاکدامنی هستند
رییس جمهوری گفت: یکی از مسئولین می گفت چندی پیش از تهران به یکی از شهرها می‌رفتم و دیدم خلبان خانم هست.  وقتی به خوبی پرواز انجام داد و به خوبی نشست همه تشویق کردند. زن‌های ما استعداد همه کارها را دارند.

وی یادآورشد: وقتی ما در حوزه علیه قم درس می خواندیم ‌آن زمان در حوزه طلبه زن نبود و حوزه اصلا مردانه بود. طلبه زن نداشتیم یک خانمی در اصفهان بود و معروف بود این خانم هم تفسیر نوشته تعجب می کردند و می گفتند مگر زن هم می تواند. چنین فضایی در حوزه بود.  

روحانی افزود: وقتی در دانشگاه‌ آمدم، البته ما استاد زن آن وقت نداشتیم در دانشکده حقوق هیچ استاد زنی هیات علمی خانم‌ها نبودند الان بحمدلله اساتید بسیار شایسته از خانم‌ها در حقوق تدریس می کنند. دانشجوی دختر داشتیم در کلاس دیدم دخترهای دانشجو مثل پسرها و حتی گاهی بهتر می فهمند.  

رییس جمهوری اضافه کرد: این حرف نادرست است که بگوییم زن است یا مرد است حرف بدتری زده می‌شود برخی فکرمی‌کنند اگر وارد جامعه شود ‌آن جامعه از منزه بودن و پاکی و اخلاقی بودن فاصله می‌گیرد تفکر قدیمی غلط نادرستی بود که می گفتند مردها را زنان منحرف می کنند می گفتند آدم را هم هوا منحرف کرد. البته ما در معیار قرانی  قبول نداریم. در قران‌آمده است هر دو عین هم هستند هیچ فرقی بین‌آنها وجود ندارد. زن‌های ما خودشان اهل شرف و عفت هستند پاکدامنی هستند.

روحانی گفت: در داخل خانه رهبری تربیت، عاطفه، نظم و آرامش به عهده چه کسی است؟ به عهده زن است، مرد که رهبر آرامش نیست و از بیرون که می آید در خانه شروع به اظهار نارضایتی هایش می کند.در قرآن هم تاکید شده است « لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً» آن که خانه را، «مسکن» می کند زن است، خانه ای که زن در آن نباشد، مسکن نیست. مسکن یعنی محل آرامش و سکونت. اگر در آن خانه خانم نباشد، کسی نیست که غم‌ها را بزداید و آرامش به وجود بیاورد. رهبری نظم هم در داخل خانه بر عهده زنان است. مردان اگر به عهده خودشان باشد، نمی‌توانند جوراب خود را در اتاقشان پیدا کنند!

وی یادآور شد: چرا خداوند این همه عواطف سرشار را به خانم‌ها داده است. برای اینکه بتوانند رهبری تربیت را انجام دهند. خداوند رهبری تربیت را برعهده زنان قرار داده است، درست است که مرد هم در تربیت نقش دارد، اما رهبری با زنان است. امام (ره) تاکید بسیاری داشت که همه آن هایی که به عرش الهی رسیده اند از دامن زنان به این مقام رسیده اند.

 امام راه حضور زنان به هنر و دانشگاه را باز کرد
وی خاطر نشان کرد: یکی از شانس های انقلاب این بود که به رهبری امام راحل این انقلاب پیروزی شد و امام کسی بود که در این زمینهها، فکر باز و روشن داشت. اما حتی یک عده ای اعتراض می کردند که در راهپیمایی‌ها زنان شعار ندهند و فقط مردان شعار بدهند. اما امام بود که این راه ها را گشود. شما دیدید که برخی علمای قم در مورد حضور زنان در فیلم ها به امام نامه نوشتند، راه این که زن در داخل هنر باشد را امام بود که باز کرد.

رئیس شورای امنیت ملی افزود: این امام بود که راه را برای حضور دختران در دانشگاه باز کرد. عده ای در سال اول انقلاب می گفتند در دانشگاه وسط کلاس دیواری میان خانم ها و آقایان کشیده شود! اما امام نگذاشت. من این مسائل را به شوخی نمی گویم! بعضی ها وقتی در انتخابات می گفتم برخی دنبال دیوار کشیدن هستند، مدعی می شدند من این حرف ها را برای انتخابات می زنم و کسی دنبال دیوار نبوده است. اما شماها اول انقلاب به دنبال دیوار بودید و کسی که جلوی شما را گرفت امام بود.

زنان می‌توانند سرنوشت انتخابات را تغییر دهند
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: هیچ وقت در تاریخ ایران، زنان در سیاست به اندازه این ۴۱ سال حضور نداشتد. اینکه زن‌ها می‌توانند سرنوشت یک انتخابات را تغییر بدهند. زن‌ها می‌توانند در انتخابات  سرنوشت را تغییر بدهند.
 
روحانی افزود: علیرغم اینکه عده‌ای سال‌ها تلاش کردند، پول خرج کردند، رسانه دارند و همه چیز دارند، خانم‌ها تصمیم بگیرند و ببینند یک کاندیدایی بهتر هست، قادر هستند کاندیدای موردنظر خودشان را در انتخابات پیروز کنند.

رییس جمهوری بیان کرد: امروز هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیش روی ما است ولو اینکه ممکن است ما گله داشته باشیم ولو اینکه برخی از امور بصورت مطلوب قرار نگرفته باشد، اما باید پای صندوق برویم و میان آنهایی که امروز مطرح هستند بگردیم. به هر حال یک عده‌ای از نظر ما بهتر هستند. آن بهترها را برگزینیم و انتخاب کنیم و پای صندوق برویم.

روحانی خاطرنشان کرد: شور انتخابات با خانم‌ها است و همیشه اینچنین بوده است. در تمام انتخابات، اگر خانم‌ها تصمیم بگیرند شور انتخاباتی را درست می کنند و خانم‌ها قادرند افرادی را که می‌بینند افکار آنها و نیات و تصمیمات و اذهانشان برای پیشرفت کشور مفیدتر است آنها را برگزینند و انتخاب کنند. بی‌تردید نقش شما امروز نقش بسیار تاثیرگذار برای آینده کشور ما خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
خدایا کی این 1400 میرسه؟!!...........
Switzerland
کجایند کسانیکه میگفتند
روحانی مچکریم
روحانی متاسفیم
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: روحانی از 24 میلیون رای سال 96 الآن 240 هزار رای هم ندارد.
...
....
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
مهندس نفت
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
.....
حامد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
سقوط ماهواره ظفر
Iran, Islamic Republic of
قبل از این دولت جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا هرچی ماهواره پرتاب می کنیم سقوط می کند !
Iran, Islamic Republic of
خوب فکر کن چرا؟ خوب دقت کن
Iran, Islamic Republic of
آیا امکان دسترسی به سخنرانی و نظرات اوایل انقلاب آقای روحانی وجود دارد ....
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اگه نظرات.... اصلاح طلب ها را در اوایل انقلاب بررسی کنید میبینیم تنها کسانی که میتونستند درخواست دیوار کشی کنند همین به اصطلاح اصلاح طلب ها .....Fبودند
Iran, Islamic Republic of
فایل PDF مربوط به جلد 1 کتاب خاطرات روحانی را از اینترنت دانلود کنید و صفحه 46 و 47 آن در مورد هاله نوری که دیده را مطالعه فرمایید...!!!!!
روحانی متشکریم
Iran, Islamic Republic of
تا ابد ممنونیم به خاطر اداره کشور در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
...
.
Iran, Islamic Republic of
در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی چرا 18 میلیارد دلار و 62 تن طلای ذخائر بانک مرکزی را حراج کردند ؟!
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اشتباه رای مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
شرایط سخت را ایشون برای ما درست کرد نه امریکا !!!
Iran, Islamic Republic of
روحانی جون مشکلات کشور با وزیر زن گذاشتن حل نمی شود با وجدان و صداقت و کــــــــــــــــار حل می شود..
Iran, Islamic Republic of
شرایط سخت و تحریم بیشتر بر اثر بی تدبیری و تسلیم شدن است
انتخاب جهادی و انقلابی
Iran, Islamic Republic of
اگر یک مجلس قوی انتخاب کنید
سال 1400 خیلی خیلی زود می رسه
ولی اگه مجلس مثل همین مجلس فعلی باشه
بعید میدونم تا سال 2400 ، سال 1400 برسه
Iran, Islamic Republic of
....
اصلاح طلب پشیمان
Iran, Islamic Republic of
از رایی که به روحانی دادم از خودم متنفرم !!!!
صادق
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
اصلاحاتی پشیمان
Iran, Islamic Republic of
با دو قطبی سازی دیگه مردم رای نمی دهند.
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: مردم از رای دادن به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
حرفهای کودکانه
Iran, Islamic Republic of
خدایا زودتر مرگ ما را برسان خسته شدیم
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
زن ها برای مناصب سیاسی توانمند هستند در این شکی نیست! اما مناسب نیستند حتی در کشورهای پیشرفته نیز سهم زنان در مدیریت های کلان بسیار کمتر از مردان است!!!...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
توانمند هستند ! ....
Iran, Islamic Republic of
اغلب کشورها که برای منافع استکبار کار می‌کنند و دغل باز هستند آیا مرد قوی و جهادی و پر تلاش کم داریم که زنان با معذوریتهای خاص خودشان را وکیل و سفیر قرار دهیم آقای روحانی... اینگونه حق زنان جبران نمی‌شوند حق آنان حمایت از حقوق مادرانه و حفظ کرامت انسانی و بیمه و درمان آنان است
Iran, Islamic Republic of
حسن آقا فکر میکنه تا الان وزیر زن نبوده؟!؟!؟!؟!؟!؟!!!!.
Iran, Islamic Republic of
حسن آقا قبلا هم اخبار نمی دیده
...
Iran, Islamic Republic of
....
بی سواد
Iran, Islamic Republic of
...
رک گو
Iran, Islamic Republic of
...
حمید
Iran, Islamic Republic of
...
مرد ایرانی
Iran, Islamic Republic of
....
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
..!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی در دولت قبل از شما وزیر زن هم داشتیم.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی وقتی نجفی همسرش رو به ضرب گلوله در حمام کشت کجا بودید؟..
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
....
شاکی
Iran, Islamic Republic of
عمده مشکلات کشور از جمله رکود و تورم و بیکاری بدلیل سوء مدیریت دولت است و به نبود زنان مربوط نیست !
Iran, Islamic Republic of
شاخص باید توانایی افراد باشد نه جنسیت....
Iran, Islamic Republic of
سهم خواهی برای زنان عملا محدود کردن زنان است
زیرا در قانون ما محدودیتی برای زنان نیست و می توانند از صفر تا صد در مجلس شورای اسلامی یا همه وزرا زن باشند
شاخص اصلی توانایی است
Iran, Islamic Republic of
ایشو هنوز نگفته که کی ایشون میخواد به وعده بهبود اقتصاد 30 روزه اش عمل کند؟
Switzerland
سلطان وعده
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
....
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - منزل ما به اندازه منزل شما بزرگ و شلوغ نیست که چیزی دز آن گم و نشو پیدا کرد ...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
لکسوس nx300 . قیمت جهانی ان چیزی در حدود 40000 دلار می باشد که با دلار 14000 تومانی می شود 560 میلیون . الان در بازار ایران ساخت 2017 ان 1700 میلیون معامله میشه . خوب اینم جزو نوادر جهان هستی
قیمت خودرو ازسال 1397 تاکنون درسراسرکشورغیرقانونی است و همچنان نیزادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
قیمت پراید به زیر ۶۰ میلیون باز هم غیر قانونی است.
Switzerland
یک لحظه توجه(در انتخاب وزیر زن دست رییس‌جمهوری را باز بگذارید)
ای کاش جهان نیوز سانسور نفرماید
میخوام آقای روحانی ودوستانشان را به دورانی که همیشه واداددگی هایشان را به آنها نسبت میدهند(احمدی نژاد) ببرم.
آقای احمدی نژاد چطور توانست یکی از باارزش ترین وکارآمدترین وزرا را انتخاب کرد شما چطور نتونستید!ووو...
Iran, Islamic Republic of
..م.
Iran, Islamic Republic of
چه عجب به اسم احمدی نژاد حساسیت نشان ندادی؟
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
....
United States
....
علی
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
ثمره گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی؛ خروج آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل است
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
روحانی: در انتخاب وزیر، دست رئیس‌جمهور را باز بگذارید / دیدگاه ما نسبت به مقام زن باید تصحیح شود؛...
.
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
چه‌ کسی دستش را بسته... .
Iran, Islamic Republic of
دیدار ظریف با اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا
Iran, Islamic Republic of
مسئولان مانند شهید سلیمانی در میدان های کاری خطر کنند
Iran, Islamic Republic of
قیمت خودرو‌های داخلی ازسال 1397 تاکنون درکشور غیرقانونی است/ چرا دولت روحانی تاکنون سکوت اختیار کرده است.
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگر زن ها بی حجاب باشند، دلار ارزان می شود؟!!!!!!!!!!!!!!
مشکل بیکاری حل می شود؟!!!!
گرانی حل می شود؟!!!!!

همه مشکلات کشور حجاب زنان است !
Iran, Islamic Republic of
حتی مشکل آب خوردن هم حل می شود باور نداری از برجام بپرس
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی ثابت کرد که عامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم و کشور و... بوده است.
Iran, Islamic Republic of
قیمت لبنیات به صورت غیر قانونی درسراسرکشور افزایش یافت.
دولت روحانی برای حل مشکلات اقتصادی مردم وکشور برنامه ندارد.
دراین مدت 7 سال هیچ کاری برای مردم وکشورنکرده است وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
همه وعده های انتخاباتی‌ روحانی/ مردم وعده‌ها را فراموش نمی‌کنند.....
Iran, Islamic Republic of
استولتنبرگ: ناتو افغانستان را ترک نخواهد کرد
تشکر از کره شمالی
Iran, Islamic Republic of
فرمانده آمریکایی: کره شمالی برای آزمایش یک موشک پیشرفته قاره‌پیما آماده می‌شود
Iran, Islamic Republic of
جنایت جدید عربستان؛ ۳۰ غیرنظامی یمنی در حمله هوایی ائتلاف سعودی به شهادت رسیدند
Iran, Islamic Republic of
روحانی عامل اصلی گرفتار مردم ایران است.
Iran, Islamic Republic of
تاخت و تاز گرانی سکوت دولت روحانی در بازار اجاره مسکن ادامه دارد
Iran, Islamic Republic of
آپارتمان‌های ۵۰ متری در تهران را چند بخریم؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
چرا بازار مسکن به بن‌بست خورد؟
Iran, Islamic Republic of
دولت به جای کاهش قیمت برنج خارجی مابه التفاوت می‌گیرد+سند
Iran, Islamic Republic of
برخی اصلاح طلبان دروغ می‌گویند
Iran, Islamic Republic of
مقابله با اشغالگران ترکیه و آمریکا حق حاکمیتی سوریه است
Romania
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها هم اول انقلاب دنبال انحلال ارتش بودند!!!
Iran, Islamic Republic of
بعضیا .... بنزین را یک شبه سه برابر کردند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
nsm
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
بهانه های نخ نما شده و تکرار خسته کننده...
Iran, Islamic Republic of
....
امیر
Iran, Islamic Republic of
خدایا صبر بده......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
روحانی فراموش کرده که انتخابات رییس جمهوری تمام شده ...
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اگر حاج قاسم نبود داعش تحت حمایت ترکیه و متحدانش بغداد و دمشق را اشغال می‌کرد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
دوباره نزدیمک انتخابات شد رفت سراغ دیوارکشی تو کوچه وخیابون
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
.....
United Arab Emirates
خانمهای محترم ان شا الله حواسشان جمع است که در آستانه انتخابات میخواهند هندوانه زیر بغل خانمها قرار دهند ....
Iran, Islamic Republic of
......
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
...شما برای مردم روز خوش گذاشتید. برای مردم خنده گذاشتید؟ برای مردم زندگی گذاشتید؟ .....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.

یه ده تن آجر با پانصد کیلو سیمان نیاز داریم توپیاده روها میخام دیواربکشم .....
Iran, Islamic Republic of
فعلا یک سال صبر کن دولت فعلی دوره اش تمام شود بعد دیوار بکش ...!!
Iran, Islamic Republic of
...
مجید
Iran, Islamic Republic of
...
زینب
Iran, Islamic Republic of
.....
زینب
Iran, Islamic Republic of
.....
حسین
Iran, Islamic Republic of
چه آنهایی که انتخاب کردن چه کسایی که انتخاب نکردن تر و خشک باید با هم بسوزند
حسن
Iran, Islamic Republic of
......
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی مردم جواب شما را در انتخابات میدهند....
Iran, Islamic Republic of
....
چند نقطه
Germany
...
United Kingdom
شیخ حسن خوبی؟ یکسال و نیم دیگه مونده. این حرفها رو تو خاطرات بنویس. وقتش گذشته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خیلی هنر وتوانمندی داری مسایل جاری کشور را حل کن ...
اشکذری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Iran, Islamic Republic of
کلید واژه جوراب هم به ادبیات کلامی روحانی اضافه شد!!!
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای رحیم پور ازغدی فرمایش زیبایی دارن نقل به مصمون فرمودند هر سخنی آقای روحانی بیان کردند بگویید شما درست می گویید از اقتصاد چه خبر؟؟؟!!!!! حال صحبت‌های امروز ایشان که گفتند برای اقتصاد چه کردی آقای روحانی
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
...
امیر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
..
سید سیدی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
مردم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قبل از تو احمدی نژاد وزیر خانم داشت .
..
قاسم
Iran, Islamic Republic of
....
مادرومعلم
Iran, Islamic Republic of
....
صدای ایران
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
از انتخابات ریاست جمهوری گذشته تا الان هر چه فکر می کنم که چگونه ممکن بود پیاده روها را زنانه،مردانه کرد متوجه نمی شوم و این کار را در کشور اجرایی نمی دانم اما چطور آقای روحانی حاضر شد این حرف را(که شاید روزگاری از ذهن کسی گذشته باشد)در سخنرانی تبلیغاتی به زبان بیاورد و عده ای باور کردند؟
اعوانى
Iran, Islamic Republic of
....
اعوانى
Iran, Islamic Republic of
شما چه قدرساده هستى ...!!
Iran, Islamic Republic of
این حرفهایی که شیخ حسن مطرح کرد الگوی زن غربیست نه خانم فاطمه زهرا ....
علی
همین امروز شما یک وزیر زن معرفی کن....
Iran, Islamic Republic of
قراره چند روز دیگر وزیر کشاورزی معرفی کنید یک خانم را انتخاب کن.
علی
Iran, Islamic Republic of
.....
کاپیتان
Denmark
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
حسن
Iran, Islamic Republic of
......
امینی
Iran, Islamic Republic of
ادم راحوا....صحیح است
احمد
Iran, Islamic Republic of
کاش 7سال زودتر گفته بودی دیگه وقت گذشت زنگ حسابه زنگ انشاء تموم شد
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
...
United States
ایشان فراموش کرده اند. در سال ۱۳۶۲ در دانشگاه صنعتی اصفهان کسانی مروج کشیدن پرده بودند که الان اصلاح طلب شده اند.
Iran, Islamic Republic of
....