چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۷

سرعت در فرآیند صدور کارت ملی هوشمند

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 718548
ثبت احوال برای تحویل کارت ملی‌های هوشمند مشکلی ندارد، ولی متولی تامین بدنه کارت ملی هوشمند چاپخانه دولتی است و باید این نهاد ابتدا کارت‌های را صادر کند تا ما تحویل دهیم.
سرعت در فرآیند صدور کارت ملی هوشمند
به گزارش جهان نيوز، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال در پاسخ به این سوال که فرآیند صدور کارت ملی هوشمند با توجه به نزدیک شدن به انتخابات سرعت خواهد گرفت؟ گفت: ثبت احوال برای تحویل کارت ملی‌های هوشمند مشکلی ندارد، ولی متولی تامین بدنه کارت ملی هوشمند چاپخانه دولتی است و باید این نهاد ابتدا کارت‌های را صادر کند تا ما تحویل دهیم.

 بیش از ۵۵ میلیون کارت هوشمند تحویل شده است
وی در ادامه درباره آخرین آمار کارت ملی‌های صادره و تحویل شده توسط ثبت احوال گفت: تاکنون بیش از ۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند و برای ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز کارت صادر شده است.

از کارت ملی هوشمند فقط صاحب کارت می‌تواند استفاده کند
سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه درباره استفاده سودجویان از کارت ملی فوت شدگان نیز اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند از کارت ملی فوت شدگان استفاده‌ای بکند و خوشبختانه از کارت ملی هوشمند فقط صاحب کارت می‌تواند استفاده کند.
سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه اضافه کرد: کارت ملی‌های کاغذی کلا باطل شده و فاقد اعتبار است.

ارائه خدمات با کارت ملی کاغذی خلاف قانون است
ابوترابی در ادامه بیان کرد: وقتی ما اعلام کردیم و دولت هم اعلام کرده که کلیه کارت‌های نمونه قدیم کاغذی باطل است وقتی دستگاه یا شرکتی با این کارت‌ها به مردم خدمات بدهد اقدامی خلاف قانون است و مشکل از ثبت احوال نیست. کارت‌های نمونه قدیم باطل است و هیچ اعتباری ندارد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الان بیش از یک سال است که کارت ملی ما هنوز صادر نشده است و باید منتظر بمانیم.
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
وقتی از ارائه کارت ملی عاجزید....
حمید
Iran, Islamic Republic of
یک سال و چهار ماه است که هنوز کارت ما صادر نشده. جالبه من دو بار از مسئولین ثبت احوال شنیدم که تاخیر بعلت تخریم هاست پ تحریمها باید رفع بشه تا کارت ها صادر بشه. یعنی حال مردم را میگرفتن با این حرف ها. آیا واقعا ما توان تولید یک تراشه معمولی را نداریم؟
حسینی
Iran, Islamic Republic of
واقعا من نمی دانم با چه روی کارت های قدیمی را باطل می کنند در صورتی که هنوز کارت های جدید به دست ملت نرسیده بنده پارسال خرداد ثبت نام کردم ولی هنوز کارتم صادر نشده آقای عزیز به چه دلیل کارت قدیمی را باطل می کنید اگر واقعا راست می گین کارت های ثبت نام شده را تحویل بدید ظاهرا از مردم آزارای خوشتان میاد /
Iran, Islamic Republic of
با ماهواره بر ظفر بفرستید بیاد
بی نام
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی نمی توانید کارت ملی هوشمند جدید بدهید چرا ان کارت قبلی را باطل می کنید ...