جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جریمه ۵۰ هزار تومانی برای استعمال هر نخ سیگار +عکس

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 718516
هیئت مدیره یک مجتمع تجاری در تهران برای استعمال هر نخ سیگار در مجتمع مذکور ۵۰ هزار تومان جریمه تعیین کرده است.
جریمه ۵۰ هزار تومانی برای هر نخ سیگار
به گزارش جهان نيوز، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۸۶/۰۷/۰۱ بنابر پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و به استناد ماده (۱۸) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مصوب سال ۱۳۸۵، آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را تصویب کرد.

بنابر ماده هفت این قانون به منظور حفظ سلامت عمومی به ویژه محافظت در مقابل استنشاق تحمیلی دود محصولات دخانی، استعمال این مواد در اماکن عمومی ممنوع است.

در این قانون، محلهایی که مورد استفاده و مراجعه یا عموم مردم است از قبیل اماکن متبرکه دینی، بیمارستانها، درمانگاه‌ها، سالنهای همایش، سینماها، فضاهای عمومی، مهمانخانه‌ها و مهمانسراها، رستورانها، قهوه‌خانه‌ها، کارخانجات، پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌های بزرگ، اماکن فرهنگی و ورزشی، مدارس، دانشگاه‌ها، وسایل‌نقلیه عمومی، مؤسسات دولتی و عمومی، بانکها، شهرداری‌ها و هر نوع مرکز و محل جمعی دیگر، از جمله اماکن عمومی اطلاق شده است.

بنابر ماده هشت این قانون نیز "مسئولیت اجرای ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی و سایر اماکن مندرج در قانون با مدیران یا کارفرمایان یا متصدیان اماکن مربوطه است."

همچنین بنابر تبصره "یک" بند ب ماده ۱۳ "قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات"، "مصرف دخانیات در اماکن عمومی یا وسایل نقلیه عمومی موجب حکم به جزای نقدی از ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار ریال است‌ همچنین در تبصره "ب" بند ب ماده ۱۳ این قانون آمده که هیئت دولت می‌تواند حداقل و حداکثر جزای نقدی مقرر در این قانون را هر سه سال یک بار براساس نرخ رسمی تورم تعدیل کند.

هر چند که اجرای جزای نقدی برای استعمال دخانیات در اماکن عمومی آنچنان که باید و شاید رعایت نمی‌شود و متخلفان تنها مورد تذکر شفاهی قرار می‌گیرند اما اخیراً هیئت مدیره یک مجتمع تجاری در تهران و در اقدامی قابل تقدیر با نصب بنر در قسمتهای مختلف این مجتمع، جزای نقدی برای استعمال دخانیات در مجتمع مذکور تعیین کرده‌ است.
برابر مصوب هیئت مدیره این مجتمع، برای استعمال هر نخ سیگار، داخل فضای آن، ۵۰ هزار تومان جریمه تعیین شده است.



منبع: تسنیم
برچسب ها: سیگار جریمه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *