کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگاهی به جنایت های بیولوژیکی در جهان و منشأ پیدایش آن

طومار جنایت های بیولوژیکی در جهان به خط آمریکا

24 بهمن 1398 ساعت 9:05

یکی از خطرناک ترین نوع جنایت های آمریکا علیه کشورهای جهان، استفاده و بکارگیری تسلیحات بیولوژیکی و رادیواکتیویته علیه دیگر کشورهای جهان است.


به گزارش جهان نیوز، هیچ کس هنوز نمی‌داند که منشا بسیاری از بیماری ها مانند، ایدز، بیماری لژیونری، هپاتیت سی، جنون گاوی، ویروس‌های عامل خونریزی، تب لاسا، سندرم خستگی مزمن و آنفلوآنزاهای جهش یافته و ده ها بیماری دیگری هیچگاه مشخص نشد، ولی می توان ریشه این بیماری‌ها را در آزمایشگاه های سری ایالات متحده آمریکا کشف کرد.

بر اساس پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت رهاسازی 50 کیلوگرم اسپور آنتراکس (عامل سیاه زخم )در طول یک خط 2 کیلومتری در یک جمعیت 500 هزار نفری باعث 125 هزار مورد بیماری و 950 مورد مرگ می‌شود که در مقایسه با سایر جنگ‌افزارها رقمی بسیار عظیم است!

همین آمار کشوری خونخوار و منفعت طلبی مانند ایالات متحده و رژیم صهیونیستی را به وسوسه می اندازد تا در این زمینه دستی بر جنایت داشته باشند.

از آزمایشگاه های درجه 4 چه می دانید؟
یکی از خطرناک ترین نوع جنایت های آمریکا علیه کشورهای جهان، استفاده و بکارگیری تسلیحات بیولوژیکی و رادیواکتیویته علیه دیگر کشورهای جهان است.

این تسلیحات نه تنها به صورت فروش بمب‌های شیمیایی به کشورهای همراه سیاست‌های آمریکا صورت می گیرد، بلکه با ورود به موضوعات دارویی، توانایی خطرناکی را در اختیار کشوری قرار داده که بیشترین تعداد جنگ را در سالیان اخیر به دنیا تحمیل کرده است.

نگاهی به پیشینه دولت های نوین آمریکا نشان می دهد که این کشور همواره سعی داشته تکنولوژی هایی را کشف کند که دیگر کشورهای جهان بدلیل مخرب بودن آن فاصله زیادی برای رسیدن به این نوع علوم داشته باشند؛ تکنولوژی‌هایی که خطر آنها بسیار کشنده تر از سلاح های دارای انفجار است.

«آزمایشگاه های درجه 4» این ها همان آزمایشگاه هایی هستند که دولت آمریکا آنها را در جایگاه خطرناک ترین آزمایشگاه های این کشور قرار داده است.

همان آزمایشگاه هایی که دانشمندان اجیر شده از سراسر جهان در آن در حال تهیه و آزمایش انواع ویروس های خطرناک و مرگ آور هستند.

همچنان همه چیز به 11 سپتامبر ربط پیدا می کند!
حادثه یازده سپتامبر و ادعای قربانی تروریسم شدن از سوی دولتمردان آمریکا اما بهانه خوبی بود تا تعداد آزمایشگاه های «درجه 4» در این کشور از پنج به پانزده عدد در سال 2009 افزایش یابد و این افزایش تا امروز نیز داشته باشد.

موضوع نامه های آلوده به سیاه زخم نیز جنجال دیگری بود که می توانست مردم و نمایندگان کنگره آمریکا را قانع کند تا با این ادعا که «دشمن علیه ما تسلیحات بیولوژیک به کار می برد» هزینه هایی را که قرار بود صرف تولید دارو برای مداوا بیماران شود به تحقیق بر روی تسلیحات بیولوژیکی اختصاص دادند.

نتیجه این اقدام این بود که هم اکنون بیش از 400 مرکز تحقیقاتی در درجات امنیت بیولوژیک 3 و 4 در آمریکا فعال هستند که توانایی تولید عواملی همچون باکتری سیاه زخم و فرآورده‌های آن را دارند و بیش از چهارده هزار نفر بر روی تولید چنین عوامل خطرناکی کار می‌کنند که اکثر آنها مربوط به بخش غیر دولتی بوده و برای کسب بودجه مجبورند پروژه‌های مد نظر سیاست‌مداران را هرچه که باشد بپذیرند.

بانک ویروس و بانکداری آمریکا
امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفت وگو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «آمریکایی ها تقریبا تمام میکروب‌ها و ویروس های جهان را جمع آوری کرده‌اند.»

وی ادامه می دهد: «آمریکایی ها بانک‌های بزرگی در رابطه با ویروس ها دارند که اتفاقا محل این بانک ها داخل کشور خودشان هم نیست تا خطر انتشار تهدیدشان نکند و روی این ویروس‌ها با اهداف علمی و جنگی کار می‌کنند اهداف جنگی به این معنی که ابزاری با این ویروس ها درست کنند تا به وسیله آن به کشورهای مدنظر حمله بیولوژیک کنند.»

قاضی زاده هاشمی  تاکید می کند: «متاسفانه ایالات متحده آمریکا چون فاقد ویژگی‌های اخلاقی است، همانطور که از بمب اتم استفاده می‌کند از بیماری‌ها و ویروس ها نیز در جهت کنترل قدرت های رقیبشان استفاده می کنند.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح می‌کند: «سلاح های شیمیایی که در جنگ تحمیلی علیه کشورمان به کار گرفته شد، منشا ساخت آن غربی ها بودند که با مطالعاتی که انجام دادند عوامل بیماری زا را تبدیل به سلاح کردند.»

وی تاکید می کند: «امروز  سلاح شیمیایی شکل اقتصادی به خود گرفته به این صورت که بیماری را ایجاد می کنند و بعد آن را شایع می‌کنند و این اتفاق ضمن اینکه اقتصاد کشور رقیب را پایین می کشد، کشور منشا می تواند درمان آن بیماری را به فروش برساند در اصل عامل کنترل و واکسن آن را به فروش می رسانند.»

قاضی‌زاده هاشمی  ادامه می دهد: «بعید نیست این ویروس های جهش یافته امروز اعم از آنفلوآنزا منشا غربی داشته باشد، گاهی حمله‌هایی به گیاهان یک کشور یا حیواناتی صورت می گیرد که طبیعی نیست همه این ها در زمره حمله های بیولوژیکی قرار می‌گیرد.»

بمب اتمی فقرا
بخش بزرگی از اقدامات نظام سلطه برای سیطره بر جهان از راه مسائل پزشکی پیگیری می شود.

از یک سو تولید داروهای ویژه را در اختیار می‌گیرد و هر زمان که بخواهد بر کشوری نیازمند فشار وارد کند، از فروش این داروهای ویژه که نیازمند بیماران بسیاری در جهان است، ممانعت می کند.

تحریم دارویی یکی از ابزارهای فشار آمریکا بر دیگر کشورهای دنیا است، ایران نیز در فهرست تحریم های دارویی آمریکا قرار دارد.

بدیهی است که نیروهای نظامی، تنها جمعیت در معرض خطر برای حملات بیولوژیک نیستند؛ بلکه قشرهای مختلف در معرض خطر هستند و به منظور دفــاع در مقابل آثار ناتوان کننده بالقوه یک حمله، نیازمند کسب آگاهی درباره اصول اساسی همه گیرشناسی عوامل استفاده شده در جنگ بیولوژیک هستند. طبق نظر کارشناسان سازمان بهداشــت جهانی (W.H.O) هم اکنون، 17 کشور جهان قابلیت تولید چنین موادی را دارند.

تولید مواد بیولوژی به نسبت ارزان بوده؛ به طوری که به عنوان بمب اتمی فقرا  poor mans atom bomb یا «PMAB» نامیده شود.

تأثیرات حمله بیولوژیکی را می توان به 4 دسته تقسیم کرد از جمله: 1. فیزیکی: بروز بیماری 2. روانی: بروز ترس و وحشت 3. اقتصادی: محدودیت سفر و جابه‌جایی، متوقف شدن فعالیت های اقتصادی و کسب‌وکار 4. زیست محیطی: آسیب دیدن انسان‌ها، حیوانات، گیاهان، آلوده شدن منابع طبیعی مثل آب و ...

چند خط از طومار جنایت بیولوژیک در جهان
بررسی جنایت های ابالات متحده در زمینه بیولوژیک طوماری چند صد صفحه ای خواهد بود اما ما فقط به عنوان نمونه اتفاقات جهانی و پازل‌ها را از سال 1990 میلادی تا سال 2002 را  مورد بررسی قرار می دهیم که البته فقط نمونه و گوشه‌ای از این جنایت‌ها است.

در سال 1990، بیش از هزار و پانصد نوزاد شش ماهه سیاه پوست و اسپانیایی در لوس‌آنجلس با یک واکسن آزمایشی سرخک واکسینه شدند که هیچگاه قبلا برای استفاده آن در آمریکا مجوزی صادر نشده بود. بعدها پذیرفته شد که به والدین این نوزادان هیچ اطلاعی در این مورد داده نشده بوده است.

در سال 1994، سناتور جان دی راکفلر گزارشی تهیه کرد و عنوان داشت که حداقل به مدت پنجاه سال وزارت دفاع صدها هزار نفر از پرسنل نظامی را برای آزمایش‌های انسانی و تاثیر‌دهی عمدی مواد خطرناکی مانند گاز خردل و اعصاب، پرتودهی یونیزه شده، مواد شیمیایی عصبی و مواد توهم‌زا استفاده کرده است.

در سال 1995، دولت پذیرفت که به جنایتکاران جنگی ژاپن پیشنهاد داده است که در عوض در اختیار قرار دادن اطلاعات مربوط به تحقیقات تسلیحات بیولوژیک ژاپن، به آنها حقوق و مصونیت از تعقیب اعطا کند.

همین سال دکتر گارس نیکولسون افشا کرد که عوامل بیولوژیک مورد استفاده در جنگ خلیج فارس در هوستون، تگزاس، بوکاراتون و فلوریدا تولید شده و بر روی زندانیان تگزاس آزمایش شده بوده است.

در سال 1997، هشتادو هشت عضو کنگره درخواستی را امضا کردند که خواهان بررسی ارتباط سندرم جنگ خلیج فارس و استفاده از تسلیحات بیولوژیک بود.

در سال 2001، به طور کاملا برنامه‌ریزی شده نامه‌هایی حاوی باکتری سیاه زخم به افرادی در آمریکا پست شد.

در سال 2002، ویروس نیل غربی (West Nile virus) در این سال شناسایی شد. این ویروس از خانواده آربوویروس‌ها است که در اثر نیش پشه کولکس، در انسان سبب آنسفالیت یا تورم مغز و مننژیت یا تورم پرده‎های مغز و نخاع می‌شود. اولین بار کانون بیماری تب نیل غربی در پاییز سال 1999 در آمریکا و در ایالت نیویورک مشاهده گردید.

بعدها در نواحی بیشتری از اقیانوس آرام و ایالات کانادا و نواحی از مکزیک، اروپا و ژاپن انتشار یافت. برخی رسانه‌ها گزارش دادند که علایم این ویروس شبیه به علایم فلج اطفال است و این سوال پیش آمد که آیا باز ویروس فلج اطفال در آزمایشگاه تغییر داده شده و به صورت جدیدی در آمده است تا یک عامل بیولوژیک خطرناک دیگر ساخته شود؟ ویروس نیل غربی فقط در افراد پیر و بیمار موجب مرگ و میر می‌شود یعنی افرادی که دولت متعهد و ملزم است با صرف هزینه و تخصیص بودجه‌های مربوطه از ایشان نگهداری کند.

در سال های 2009 و 2010، شیوع ویروس دنگو در پاکستان موجب مرگ و میر فراوانی شد. پشه‌های دنگو پشه‌های طبیعی هستند که حامل ویروس دنگو می‌باشند. تب دنگو با علائمی شبیه به بیماری آنفلوآنزا روی می‌دهد که ابتلا به آن در کودکان و افراد مسن خطرناک است. طی آزمایش‌هایی که در ظاهر برای مبارزه با این پشه انجام شد پشه‌های دیگری که مهندسی ژنتیکی شده بودند تولید شدند و در سال های 2009 و 2010 در پاکستان رها شدند که نتیجه آن ابتلا به تب دنگو و مرگ و میر هزاران پاکستانی بود. تحقیقات توسط کمپانی بیوتکنولوژی اوکسیتک انگلستان و مراکز دولتی آمریکا طراحی شده بود. انجام آزمایش برای استفاده از ویروس دنگو به عنوان سلاح بیولوژیک توسط آمریکا به دهه چهل بر می‌گردد و در دهه پنجاه آزمایش‌هایی بر روی انسان انجام گرفته است.

این‌ها البته تنها گوشه ای از قتل عام ها و جنایت‌های افشا شده آمریکا و استفاده از سلاح های بیولوژیکی است که از سوی رسانه ها و مقامات دیگر کشورها خبری شده است.

امین اسدی دکتر دامپزشک و فعال اجتماعی در گفت وگو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «سال هاست حقوق بشر به یکی از ابزارهای تحقیر کشورها توسط بزرگ‌ترین نقض کننده حقوق بشر در دنیا یعنی دولت آمریکا تبدیل شده است. ایالات متحده آمریکا در دهه‌های گذشته همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته و بر این اساس به خود اجازه داده تا در خصوص وضعیت و شرایط حقوق بشر در سایر کشورها اظهارات مداخله جویانه داشته باشد.»

وی ادامه می‌دهد: «بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان این کشور موضع‌گیری در خصوص وضعیت حقوق بشر در جهان را بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی انجام می‌دهند و همین رویه موجبات استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر را در سطح بین‌المللی فراهم ساخته است.»

اسدی می افزاید: «موضوع مداخله در امور داخلی کشورها یک سیاست مستمر و دیرین آمریکا بوده است. این سیاست در مورد کشورهای مستقل مقاوم در برابر آمریکا عمدتاً در چارچوب راهبرد «تغییر رژیم» دنبال می‌شود. در بسیاری موارد سیاست مداخله در امور داخلی یک کشور به طور مستقیم با اقدامات ضد حقوق بشری همراه بوده است. این بار نیز تحلیل ها و شواهد حاکی از آن هستند که آمریکا در اقدامی ظالمانه دست به جنایت بیولوژیکی علیه بشریت زده و شروع این جنایت را از چین آغاز کرد.»

این فعال اجتماعی تصریح می کند: «نکته قابل توجه اینجاست ، ۳۰۰ نیروی آمریکا برای شرکت در برنامه‌ای نظامی در شهر «ووهان» چین در ماه اکتبر ۲۰۱۹ (آبان امسال) حضور داشتند و دو هفته بعد یعنی در ماه نوامبر ۲۰۱۹ (آذر امسال) نخستین مورد آلودگی به ویروس «کرونا» از این شهر گزارش شد.»

وی اضافه می‌کند: «پس از دو ماه از شهر «ووهان» - درگاه مواصلاتی چین با شصت خط پرواز فعال خارجی، یکصد خط پرواز داخلی و بزرگترین شبکه وسیع قطار سریع السیر به همه نقاط این کشور - و دقیقا در آستانه سال نو چینی، همه گیری این ویروس خطرناک خبرساز شد.»

اسدی تاکید می کند: «شیوع «کرونا» با شورش طرفداران دمکراسی مورد حمایت آمریکا در هنگ کنگ و افزایش جنگ تجاری واشنگتن - پکن، همزمان شد و درست بعد از کمرنگ شدن خسارت‌های اقتصادی ناشی از بیماری‌های خوکی و آنفولانزای پرندگان، اکنون به شکل تازه‌ای در قالب ویروس «کرونا» گریبانگیر چین شده است.»

این فعال اجتماعی خاطرنشان می‌کند: «شیوع و گسترش این ویروس، درست آن چیزی بود که آمریکا برای بکارگیری ضد چین به آن احتیاج داشت.این درحالی است که رژیم ایالات متحده در استفاده از بیوتروریسم نظیر ابتلاء هدفمند و عامدانه هزاران نفر در سال ۱۹۴۰ به «سفلیس و سوزاک» در گواتمالا، شیوع «تب دنگی» و ابتلاء هزاران نفر در کوبا و ساخت ویروس همه‌گیر «ابولا» در سال ۲۰۱۴ در سیرالئون، سابقه‌ای طولانی دارد.»

تبعات به کارگیری ابزارهای سخت مانند سلاح‌های جنگی، شیمیایی و هسته ای و... باعث شده است که کشورها برای مقابله با دشمنان خود به ابزارهای دیگری نیز رجوع کنند.

تولید ویروس‌های خطرناک در هر آزمایشگاه بیولوژیکی میسر است، سرمایه‌گذاری آمریکا برای سلاح های میکروبی و بیولوژیکی ساختار جنگ های آینده را که از سوی واشنگتن برنامه‌ریزی می‌شود، ترسیم می‌کند.

منبع: کیهان


کد مطلب: 718495

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/718495/طومار-جنایت-های-بیولوژیکی-جهان-خط-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com