جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۶

روایت سردار فضلی از همدردی «آقا» با یک جانباز

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 718454
سردار فضلی در خلال ملاقات دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از وی، به بیان خاطره‌ای درباره گفت‌وگوی مقام معظم رهبری (رئیس جمهور وقت) با شهید یدالله کلهر پرداخت و گفت: حضرت آقا خطاب به شهید کلهر فرمودند که حاج‌یدالله وضعیت دستتان چه‌طور است؟
روایت سردار فضلی از همدردی «آقا» با یک جانباز
به گزارش جهان نيوز، سردار علی فضلی در خلال عیادت حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از وی، با بیان اینکه بهترین دوران عمر  را در سال‌های دفاع مقدس سپری کرده است، گفت: در حال حاضر ادامه  راه "دفاع و مقاومت" برای صیانت از دین خداوند است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه در آن دوران، سالی چند بار به تهران مراجعت می‌کردیم، افزود: در عملیات فاو دفاع متحرک صورت می‌گرفت و از مجموع ۱۱ عملیات برای پسگیری در ۱۰ عملیات توفیق شرکت داشتم؛ معمولاً مابین عملیات‌ها خدمت حضرت آقا می‌رسیدیم.

وی اضافه کرد: در یکی از این دیدارها که به همراه ائمه جمعه و برخی دیگر از مسئولان بودیم، در دیداری خصوصی که شهید کلهر و دو نفر دیگر از رزمندگان نیز حضور داشتند، گزارشی از وضعیت جبهه‌ها به حضرت آقا ارائه و تأکید کردیم که گاهی کوتاهی‌هایی در جبهه وجود دارد و اساساً نیازی به تشویق نداریم اما تنبیهی نیز وجود ندارد؛ حضرت آقا که ما را با اسم کوچک صدا می‌زدند، خطاب به شهید کلهر فرمودند که حاج یدالله وضعیت دستتان چطور است؟ شهید کلهر که عصب دستش قطع شده بود گفت: آقا باهاش کنار آمدم. حضرت آقا نیز فرمودند دستم بسیار اذیت می‌کند و بعضی شب‌ها از درد دست خوابم نمی‌برد. شهید کلهر رو به آقا کرد و گفت: آقاجان من هم همینطور. این جمله ایشان من را به یاد این مطلب انداخت که سال‌ها با شهید کلهر بودم و ماه‌ها از قطع عصب دست او می‌گذشت و این شهید بزرگوار یکبار نگفته بود که دچار درد دست است؛ این رشادت‌های رزمندگان خدا بی‌نظیر و انتشار برخی از این اتفاقات بر غیر مسلمانان نیز تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور و بازسازی عملیات‌های دوران دفاع مقدس تأثیر بسزایی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید دارد و حتی بر بازدیدکنندگان سایر ادیان نیز تأثیرگذار است. مثلاً بازدید چند خاخام یهودی از مناطق جنگی در راهیان نور اثرگذاری زیادی بر افکار آنان داشت به نوعی که در سال‌های بعد نیز تعداد بیشتری از خاخام‌ها برای شرکت در اردوی راهیان نور به ایران آمدند.

سردار فضلی با اشاره به دو موضوع برجسته و مورد توجه رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ تصریح کرد: کار برای شهداء به ویژه شهدای گمنام و راهیان نور دو موضوعی است که برای ایشان دارای اهمیت است. راهیان نور بستری است که مردم را با ارزش‌ها آشنا کرده است تا مورد غفلت قرار نگیرند؛ این نکته نیز قابل تأمل است که تمامی شهدای مدافع حرم در اردوهای راهیان نور یا خادم و یا شرکت‌کننده بودند.

وی به شهادت حاج قاسم توسط تروریست‌های آمریکایی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم لذت‌های معنوی دوران دفاع مقدس را دید و لمس و در آخر نیز نمره قبولی خود را با شهادت کسب کرد. سه روز قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی من  در قرنطینه بودم که یکی از همراهان ایشان تماس می‌گیرد که سردار سلیمانی می‌خواهد با من صحبت کند. در همین حین حاج قاسم گوشی تلفن را می‌گیرد که تا حال و احوال کند که همراهم به ایشان می‌گوید حاج قاسم! ایشان ملاقات ندارد و فقط می‌پرسد روحیه حاج علی چه‌طور است که وقتی می‌فهمد روحیه‌ام مناسب است تماس را به اتمام می‌رساند و قرار بود شنبه با خروج از قرنطینه به ایشان خبر بدهیم که برای ملاقات تشریف بیاورند که به شهادت رسیدند.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، تأکید کرد: روزی رزمندگان در خرمشهر به دفاع مشغول بودند اما امروز در مرزهای فلسطین اشغالی در حال دفاعیم و این امر بیانگر این است که اسرائیل به انتهای کار خود نزدیک شده و این به برکت خون شهداء و تدابیر حاج قاسم سلیمانی بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه جنگ و خرابی در خرمشهر به ما تجربه و قوتی داد که امروز قدرت سیلی زدن به آمریکا را پیدا کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: یکی از دوستان در بالکان نقل می‌کرد که آمریکایی‌ها به دولت بوسنی فشار آورده بودند که یکی از دیپلمات‌های ما باید از آنجا برود و وزیر بوسنی برای عذرخواهی آمده بود که اگر این فرد نرود منِ وزیر باید بروم.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه حکومت اسلامی بر مبنای وحی و سنت نبوی از سوی پیامبر(ص) اولین بار در مدینه تأسیس شد، اظهار کرد: پیامبر(ص) پس از مبارزه با کفر و فرهنگسازی، حکومت اسلامی را در شهر مدینه تأسیس کرد و این آموزه از ایشان برای ما به ارث رسید و در دوران انقلاب اسلامی این حکومت توسط امام خمینی(ره) تئوریزه و با توجه به قانون اساسی نظام مبتنی بر ولایت فقیه شکل گرفت. این تأسیس انقلابی ریشه در اعتماد و توکل حضرت امام راحل به خداوند داشت و امام (ره) توانست این حس قدرت را به مردم انتقال بدهد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام(ره) با آن حس معیت الهی که در درون خودش داشت، توانست این حس را به جامعه اسلامی هم سریان دهند و قدرت الهی را که در خودش حس می‌کرد به بدنه اجتماع و ملت سرایت داد و این ملت توانست نظام سرسپرده شاهنشاهی را از بین ببرد.

«امروز پس از گذشت ۴۱ سال از پیروزری انقلاب اسلامی مرزهای ایران تا یمن و لبنان پیش رفته است و این به معنی رسوخ انقلاب اسلامی در سراسر جهان است و همین امر است که استکبار از آن می‌ترسد و می‌خواهد با راه‌اندازی جنگ سخت و نرم با ما مبارزه کند. در بستر انقلاب اسلامی بزرگانی چون سردار سلیمانی تربیت شده‌اند که بدون هیچ واهمه‌ای سینه سپر کرده‌اند و در مقابل دشمنان ایستادند.»

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان مطلب فوق تأکید کرد: عزتی که امروز داریم ناشی از انقلابی است که حضرت امام(ره) پایه‌ریزی کرد و به دنبال آن نظام اسلامی را تأسیس و جوانانی را تربیت کرد که از جان و مال خود دریغ نکردند و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند. ایستادگی در برابر آمریکا و استکبار جهانی درس بزرگی بود که حضرت امام(ره) به ما و جهان اسلام آموخت و بدون تردید این حق بزرگ و بی‌بدیلی است.

منبع:تسنیم
برچسب ها: رهبر انقلاب
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
باسلام - خداوند این یادگار هشت سال دلاوری های و رشادت های جنگ تحمیلی را برای این کشور نگهدارد و تن سالم به ایشان بدهد . انشاء الله
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که حال سردار فضلی خوب است.
Iran, Islamic Republic of
قربونت بشم آقاجان که دست تان درد داشته یا شاید داره هنوز..
ان شاء الله دل تان خالی از غم به زودی زود با ظهور امامنا
کیوان
Iran, Islamic Republic of
ای کاش درد بجای ایشان در جان من می افتاد
United Arab Emirates
تمام دردهای ظاهر و باطن شما بخورد به همه جانم ای رهبر عزیزتر از جانم که مایه فخر و مباهات اسلام و ایران در سراسر جهان امروز هستی، پیشمرگ شدن برای چون تویی آرزوی من است
Iran, Islamic Republic of
..