پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آغاز نبرد نهایی در ووهان؛ بیش ازده هزار امدادرسان به این شهر رفتند

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 718450
رئیس جمهور چین در شهر پکن کارهای پیشگیری و مهار کروناویروس جدید را بررسی کرد. وی تاکید کرد: تمام اعضای حزب کمونیست، ارتش و مردم اقوام مختلف کشور باید در کنار مردم هو بِی و وو هان بایستند.
آغاز نبرد نهایی در ووهان
به گزارش جهان نيوز به نقل از رادیو بین المللی چین، شیء جین پینگ رئیس جمهوری چین روز دوشنبه ۲۱ بهمن، ۱۰ فوریه در شهر پکن کارهای پیشگیری و مهار کروناویروس جدید را بررسی کرد. وی تاکید کرد: تمام اعضای حزب کمونیست، ارتش و مردم اقوام مختلف کشور باید در کنار مردم هو بِی و وو هان بایستند. پیروزی وو هان به معنی پیروزی هو بی و پیروزی هو بی به معنی پیروزی سراسر کشور است.

بی شک در حال حاضر کانونی ترین شهر چین نه پکن، نه شانگهای، بلکه وو هان است.

طبق آمار کمیته ملی بهداشت و سلامت چین در ۲۱ بهمن تعداد مبتلایان افزوده شده در چین غیر از استان هو بی ۳۸۱ مورد بود، که هفتمین روز کاهش در شمار مبتلایان جدید را نشان می‌دهد.

اما وضعیت در استان هو بی به ویژه شهر وو هان کماکان بسیار جدی است و نیمی از بیش از ۴۰ هزار مورد مشخص شده مبتلایان در سراسر کشور متعلق به این شهر هستند.


مبارزه با کروناویروس جدید در هو بی وارد مرحله کلیدی شده و نبرد نهایی علیه این بیماری در وو هان در شرف وقوع است. طی دو روز گذشته بیش از ۱۵۰ تیم پزشکی، بیش از ۱۸ هزار پزشک و پرستار از مناطق مختلف کشور در وو هان گردهم آمده اند و بیش از ۳۰ هزار کارمند دولتی به واحدهای مسکونی رفته و تحقیقات خانه به خانه را آغاز کرده اند تا هیچ خانواده و فردی از قلم نیفتد.

در ۲۰ بهمن فرودگاه تیان هه شهر وو هان پذیرای بیشترین گروههای پزشکی بود. همان روز بیش از چهل پرواز حامل حدود ۵ هزار پزشک و پرستار در این فرودگاه به زمین نشست. شعار «قوی باش وو هان! قوی باش چین!» در تمام پروازها طنین انداز شد.

برخی از امدادرسانان از نسل بعد از ۱۹۹۵ هستند و گرچه دهانبندهای بهداشتی چهره‌هایشان را پوشانده است، باز هم نگاه کم سن و سالشان پیداست؛ ولی در آنها عزم راسخ برای نابود کردن این ویروس دیده می‌شود.

در عین حال کمیته ملی بهداشت و سلامت چین سازوکار امدادرسانی استان‌ها و شهرهای دیگر به مناطق مختلف استان هو بی به غیر از وو هان را اعلام کرد. بدین ترتیب با تمرکز نیرو و منابع مرغوب سراسر کشور، کمک‌های هدفمند به استان هو بی سرازیر می‌شود. این اقدامات پشتیبانی نیرومندی برای کسب پیروزی در این نبرد فراهم کرده است. سازوکار سراسری نشاندهنده برتریها و توانمندیهای نظام سوسیالیستی با ویژگی چین است.

در این زمان حساس، تعداد سفر این امدادرسانان به هو بی که حالا «زیباترین مسافران کشور» لقب گرفته اند، از ده هزار نفر فراتر رفته است.

در حقیقت شمار گروههای امدادرسان پزشکی به هو بی همچنان در حال افزایش است. از دول استان‌ها و شهرها تا ارتش آزادیبخش خلق، از شهرهای درجه یک، دو تا درجه سه و چهار حتی شهرستانهای درجه پنج و شش، همه در وو هان گرد آمده اند. بی تردید بهترین منابع و توان پزشکی سراسر کشور برای پشتیبانی از هو بی اختصاص داده شده است.

امدادرسانان سراسر کشور امور درمانی هو بی را تضمین کرده اند. سه بیمارستان تخصصی یعنی شیه هه، تونگ جی و رن مین شهر وو هان تقویت و بهسازی شده است و حالا همه مجهز به امکانات معاینه و درمان بیماران وخیم هستند. ۲۰ تیم پزشکی ملی ظرف مدتی کوتاه سه بیمارستان صحرایی موقت برای درمان متمرکز مبتلایان سبک احداث کرده اند.


پیش از این ۱۴۰۰ پزشک و پرستار ارتش آزادیبخش خلق چین، وظیفه درمان و امدادرسانی در بیمارستان مخصوص کروناویروس جدید هووا شن شأن شهر وو هان را بر عهده گرفته بودند. یکی از اعضای تیم پزشکی ارتش با چهره‌ای مصمم تعهد کرد که ارتش آزادیبخش خلق در برابر شیوع بیماری هرگز عقب نشینی نمی‌کند!


نبرد همه جانبه برای مقابله با شیوع کروناویروس جدید آغاز شده و استان هو بی و حتی سراسر کشور با دوره‌ای حساس روبرو خواهد بود.

شیء جین‌پینگ خاطر نشان کرد: وو هان شهر قهرمانان است و همه مردم استان هو بِی و شهر وو هان قهرمانانی هستند که در طول تاریخ این منطقه هرگز در برابر سختی و دشواری تسلیم نشده اند. اگر با همدلی و شجاعت در کنار هم مبارزه کنیم، حتماً پیروز خواهیم شد.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *