پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

خداداد: فقط ۵ درصد مدیران، فوتبال را می‌فهمند

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 718435
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: صحبت در مورد انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کار بی‌فایده‌ای است.
خداداد: فقط ۵ درصد مدیران، فوتبال را می‌فهمند
به گزارش جهان نيوز، خداداد عزیزی کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص سرمربیگری دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: فکر می‌کنم صحبت‌هایی که کارشناسان در خصوص انتخاب اسکوچیچ می‌کنند بی‌فایده است. کمیته فنی فدراسیون فوتبال از انتخاب سرمربی تیم ملی خبر نداشت. پس برای چه کمیته فنی داریم؟ کمیته فنی چه کار مهمی می‌کند؟ الان چرا باید از انتخاب اسکوچیچ ناراحت باشیم؟

وی افزود: مدیران ما از راس فدراسیون مشکل دارند و وقتی قرارداد با سرمربی بین‌المللی مانند مارک ویلموتس‌ می‌بندند و نمی‌دانند چطور باید بند‌های آن را بنویسند. بعد هم ۲ گزینه ایرانی به میان آمد.  علی دایی و امیر قلعه نویی برای تیم ملی فوتبال اعلام  که دایی رد صلاحیت شد. آیا برای سرمربی تیم ملی هم باید صلاحیت صورت گیرد؟

او در مورد انتخاب نشدن سرمربی ایرانی بیان کرد: از نظر آقایان هیچ مربی ایرانی نیست که در تیم ملی سرمربیگری کند؟ مخالفت با اسکوچیچ وجود ندارد فقط می‌خواهم بدانم اسکوچیچ چگونه انتخاب شد. مبنای ما برای انتخاب سرمربی تیم ملی چیست؟ فدراسیون فوتبال رئیس ندارد، اما حالا چگونه سرمربی انتخاب می‌شود؟ چرا علی دایی،  علی کریمی یا مجید جلالی رئیس فدراسیون نمی‌شوند؟ برای من جالب است که باید نامزد‌های ریاست فدراسیون فوتبال باید هویتشان محرز شود.

سرمربی سابق سپیدرود رشت ادامه داد: افراد داخل فدراسیون افراد جدید را به داخل این مجموعه راه نمی‌دهند. هزار سال هم که بحث کنیم به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

عزیزی عنوان کرد: اسکوچیچ در تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نتیجه خوبی گرفت و الان وقت حمایت از او است. مشکل ما اسکوچیچ نیست و از رئیس فدراسیون غیر فوتبالی است.

او در مورد روند انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال بیان کرد: زمانی که کی‌روش از تیم جدا شد ۱۰ ماه طول کشید تا ویلموتس را انتخاب کنیم. اگر فوتبالی باشید می‌دانید انتخاب سرمربی ۱۰ روز هم طول نمی‌کشد و کارشناسی به زودی صورت می‌گیرد و سرمربی در نهایت طی ۱۰ روز مشخص می‌شود.

وی افزود: ویلموتس را با هزاران تعریف و تمجید به ایران آوردیم و در نهایت گذاشت و رفت. بهتر است الان سکوت کنیم تا مسئولان که چیزی از فوتبال نمی‌دانند به کارشان ادامه دهند شاید با حمایت از اسکوچیچ بتوانیم به جام جهانی برویم.

او در انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال اظهار کرد: در فوتبال ما از بالا تا پایین برخی اتفاقات مشکل دارد و اصلا آن‌ها به حرف ما اهمیت نمی‌دهند. فوتبال تخصصی است و وقتی فرد غیرمتخصص وارد آن می‌شود و تصمیمات غیر تخصصی گرفته می‌شود. فوتبال حرفه‌ای را دور زدیم و فوتبال دولتی را وارد کرده ایم که افراد باید صلاحیت شان محرز شود. در بخش مدیریتی فوتبال دندانپزشک می‌بینید، اما فوتبالیست نمی‌بینید.

او همچنین گفت: بهاروند به راحتی می‌تواند از استان‌ها رای بیاورد، اما چرا مجید جلالی رئیس فدراسیون نشود؟ زمانی که به جام جهانی رفتیم دادکان و کفاشیان بودند. چرا همیشه فوتبالی‌ها مدیریت بلد نیستند؟ من فکر می‌کنم مدیران فوتبال ما ۵ درصد هم مدیریت ورزشی نخوانده اند. کدام یک از مدیران ما در بخش درآمدزایی موثر بودند؟ اصلا بلد هستند که سودآوری از فوتبال داشته باشند؟

عزیزی در مورد روند تیم ملی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ عنوان کرد: اسکوچیچ از نظر اخلاقی خوب است، اما شخصیتی به درد فوتبال ما نمی‌خورد. با اسکوچیچ موضعی ندارم با فدراسیون موضع دارم. به مربیان ایرانی در انتخاب سرمربی تیم ملی بی احترامی شد. من به عنوان فوتبالیست ایرانی گله دارم، اما من اعتقاد دارم اسکوچیچ می‌تواند از این مرحله مقدماتی جام جهانی صعود کند.

او در انتها بیان کرد: بهتر است سرپرست و کمک فوتبالی کنار اسکوچیچ در تیم ملی باشند تا اگر بازیکنان هم زاویه‌ای دارند برطرف شود. اما فدراسیون فوتبال باز هم کار خود را می‌کند. کمیته فنی مگر در قسمت توسعه در حال بزرگراه یا ساختمان سازی است که نمی‌تواند از نظر فنی کمک کنند؟ بهتر است در مورد عملکرد فدراسیون سکوت کنیم.

منبع:خبرگزاری دانشجو
برچسب ها: فوتبال عزیزی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فردوس
Iran, Islamic Republic of
گوش اگرگوش تو ناله اگرناله من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است .
معرفت
Romania
...