پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲۹

جهرمی: دلیل عدم موفقیت «ظفر» ۱۲ ثانیه لعنتی بود

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 718427
وزیر ارتباطات درباره علت درمدار قرار نگرفتن ماهواره ظفر گفت: به خاطر ۱۲ ثانیه لعنتی.
جهرمی: دلیل عدم موفقیت «ظفر» ۱۲ ثانیه لعنتی بود
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا ماهواره ظفر موفق نشد در مدار قراربگیرد؟،گفت: به خاطر 12 ثانیه لعنتی.

وی افزود: 12 ثانیه آخری که باید توان موتور این ماهواره بایستی افزایش پیدا می‌کرد که به آن سرعت برسد، نرسید و می‌تواند به کیفیت سوخت و یا به وزن مرحله دوم ماهواره و یا به توان موتور ربط داشته باشد ولی مشخص است که موتور اگر 12 ثانیه دیگر فعالیت می‌کرد و سوخت آن کفایت می‌کرد، قطعا در مدار قرار می‌گرفت. اشکال مرحله قبل که در ماهواره پیام داشتیم برطرف شده بود و 95 درصد موفق بود و امیدواریم این 12 ثانیه لعنتی در دفعه بعدی رفع بشود.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود درباره برخی ادعاها درباره ایجاد اختلال در امر پرتاب ماهواره کشورمان توسط سرویس‌های جاسوسی گفت: آنها می‌توانند از رویاهایشان صحبت کنند ولی متن پیامی که دادند به صراحت عنوان نشده بود که ما در این برنامه دخالت کردیم و با بازی با واژه تلاش کردند این را القا کنند، نه، این چنین موضوعی نیست و برنامه در ماهوار‌ه‌بر سیمرغ اطلاعات ثبت شد و مشخص است که اشکال کجا بوده و ارتباطی با دخالت سرویس‌های جاسوسی در این موضوع دیده نمی‌شود و دروغ است.

آذری‌جهرمی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می‌شود رژیم صهیونیستی در حمله هکری هفته پیش نقش داشته، اظهار داشت: نه، ربطی به رژیم صهیونیستی نداشت.

وی در ادامه درباره رونمایی از لباس فضانوردی که در توییتر خود منتشر کرده بود و انتفاقدها در این‌باره، گفت: انسان باید صداقت و شجاعت بیان داشته باشد؛ به نظر می‌رسید لازم است توضیح شفاف داده شود، هدف آن مسئله این بود که ما برنامه ارسال فضانورد را که سفارش 5 کپسول زیستی را داده بودیم را رسانه‌ای کنیم و دوستان پیشنهاد داشتند که پیش‌خبر رسانه‌ای درباره موضوع داده بشود. یک خطای غیرقابل انکار در این مسئله رخ داد و تیم ما در انتخاب تصویر و نوع کار تبلیغاتی که انجام شده بود، خطا داشتند و این اتفاقا با حساسیت افکار عمومی مواجه شد و من آن شب توضیح دادم ولی باید در این‌باره بدون لکنت عذرخواهی کرد و این اشتباه تیم ما در انتخاب تصویر بود و اصل بحث که تصمیم ما درباره اعزام فضانورد و اولین گامی که در این حوزه می‌خواهیم برداریم را تحت‌الشعاع قرار داد و از این بابت نیز باید از دوستانی که در حوزه فضایی کار و تلاش می‌کنند، پوزش خواست که ما بدون لکنت پوزش می‌خواهیم.

وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به این سوال که بارش برف در گیلان منجر به قطع تلفن‌های همراه شده و روز گذشته معاون شما اعلام کرده بود که خدمات به صورت ماهواره‌ای ارائه می‌شود، تصریح کرد: به‌دلیل قطعی گسترده برق است و مراکز مخابراتی که فاقد دیزل بودند دچار اختلال شدند و روز گذشته 4 اکیپ با تجهیزات فرستدیم که 2 تیم وارد استان شدند و 2 تیم در ترافیک ماندند. از 381 سایت قطع شده تلفن همراه، تا صبح امروز 90 سایت وصل شده و مراکز پرظرفیت ما به مدار برگشته‌اند. همکاران ما تلاش می‌کنند که سایر ارتباطات را برگردانند و سازمان فضایی اعلام امادگی کرد در مناطقی می‌تواند ارتباطات سیار ماهواره‌ای را مستقر کنند و ما صبح امروز این درخواست را از آنها داشتیم.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این چرا به زمین و زمان ناسزا می گه؟!
مشخصه که اشکال در موتور بوده و زمان را نمی شود لعنتی گفت.
خدا به زمان، به شب، به روز قسم می خوره. والعصر.. واللیل والنهار...
Denmark
نهادهای اطلاعاتی عمدی یا غیر عمد بودن موضوع را به مردم اطلاع دهند.چرا قبلا پرتاب موفق داشتیم ولی چرا این حضرات هر بار ناموفقند؟!چرا اینگونه با حیثیت کشور بازی می شود؟! امیدواریم فقط12ثانیه لعنتی باشد.
Iran, Islamic Republic of
هم با آبروی کشور بازی می کنن و هم بودجه ها رو به باد میدن
United States
آن موقع احمدی نژاد رئیس جمهور بود و خداوند کمک میکرد......
Iran, Islamic Republic of
آقای جهرمی به جای فحش به زمین و آسمان کمی در خود تامل کنید
به جای توئیت هایی که منتشر می کنید
موشک با توئیت بازی شما و لباس هالویین فضانوردی هوا نمیره جناب
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعا حرف زدن یه وزیر نباید اینجور باشه.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اگر مذاکرات شما مداومت پیدا می کرد، قطعاً 12 ثانیه به 12 دقیقه افزایش پیدا کرده بود ...
Iran, Islamic Republic of
با این جور حرف زدنش، خود درونیش را عیان کرده...
سرور
Iran, Islamic Republic of
....
سرور
Iran, Islamic Republic of
مگر زمان احمدی نژاد ماهواره با موجود زنده به مدار نفرستادیم. کجاش سانسر داشت؟
این تو ۷ سال چکار کرده برای مملکت؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
چند روز تبلیغ کردند تا بگویند ما نمی توانیم...
Iran, Islamic Republic of
..
United Arab Emirates
......
Iran, Islamic Republic of
...
سعید
Iran, Islamic Republic of
اینها اهل ماهواره هوا کردن نیستن....
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
اگه کاری سرسری گرفته بشه آخرش همش میره به باد فنا جناب جهرمی!!!
.
Iran, Islamic Republic of
ما با این دولت تا 1400 نمی توانیم موشک و ماهواره در مدار قرار دهیم .
رضا
Iran, Islamic Republic of
.خوبش هم ميتونيم ماهواره ارسال كنيم ، پرتاب ماهواره كه براى دانشمندان بزرگ ما كارى نداره ، ايشالا با كمك نيروى هوا فضاى سپاه اين كار رو هم انجام ميديم و..
حسین
Iran, Islamic Republic of
.
Iran, Islamic Republic of
....
حامد
Iran, Islamic Republic of
چرا مدام خبر های این وزیر را می اورید؟
خ
Iran, Islamic Republic of
. درست صبح روز بعد خطبه‌های تاریخی نماز جمعه تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، این وزیر دولت توئیت زد دو تا ماهواره داریم برا پرتاب! !!یعنی حواس ها از آن مهم پرت شود! !!2 برای همه روشن بود که اینقدر تبلیغات برا پرتاب و بعد شکست فقط جهت القای ناامیدی به جامعه است. چرا که ایران قبلا هم ماهواره فضا پرتاب کرد. هم موجود زنده فرستاد فضا. تازه همان روز موشک نقطه زن رعد سپاه رو هم رونمایی شد،....
لعنتی دیگه چه ادبیاتیه؟ مثل آمریکایی ها حرف میزنه.
این دومین پرتاب مشکوک ماهواره در دولت اعتدال بود
دولت (ما نمی توانیم) ها
چرا موشکهایمان دقیق و نقطه زن است اما ماهواره هایمان اینگونه؟؟؟؟؟ چرا ماهواره ها فقط در دوره روحانی ناموفق بوده؟؟؟ با مذاکره نمی شد حلش کنند؟؟؟
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر! علت، 12 ثانیه لعنتی نبود؛ 7 سال لعنتی بود...