چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

شرکت‌های امنیتی عامل قتل معترضان عراقی

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 718254
یکی از رهبران ائتلاف «دولة القانون» عراق گفت که شرکت‌های امنیتی وابسته به سفارت آمریکا، عامل قتل تظاهرات‌کنندگان عراقی هستند.
شرکت‌های امنیتی عامل قتل معترضان عراقی
به گزارش جهان نيوز، «حیدر اللامی» از رهبران ائتلاف «دولة القانون» عراق از نقش منفی سفارت ایالات متحده آمریکا در روند تظاهرات‌های اخیر عراق انتقاد کرد.
 
اللامی به شبکه خبری «العهد» گفت که «شرکت‌های امنیتی وابسته به سفارت آمریکا، تظاهرات‌کنندگان [عراقی] را به قتل رساندند».

وی تأکید کرد که باید شرکت‌های امنیتی وابسته به سفارت آمریکا به خاطر قتل معترضان عراقی، بازخواست شده و هویت همه مزدوران آنان فاش شود.

این مسئول عراقی با بیان اینکه این مزدوران، شریک ارتکاب جنایت علیه مردم عراق هستند، تصریح کرد، همه طیف‌های سیاسی، ملت و مقاومت عراق باید عناصر وابسته به آمریکا را از بین ببرند.

در همین ارتباط، «حسن سالم» نماینده پارلمان عراق در واکنش به بیانیه مداخله‌جویانه اخیر سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد در صفحه توئیتر خود خطاب به آمریکایی‌ها نوشت: «جنایات، فتنه‌ها و مداخلات بی‌شرمانه شما در مسائل عراق، از حد خود فراتر رفته است... اقدامات مخرب، قتل تظاهرات‌کنندگان و پیش از آن، تیراندازی توسط مزدورانتان، برای ملت عراق، علنی شده است».

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد: «تظاهرات‌کنندگان را می‌کُشید، فتنه‌افروزی می‌کنید و بر آنان گریه می‌کنید و اشک تمساح می‌ریزید؟ بروید و از کشورمان خارج شوید؛ زیرا ما از شیطان اکبر متنفریم».

سفارت آمریکا در راستای مداخله در امور داخلی عراق، ضمن «ابراز تأسف» نسبت به کشته شدن چند نفر از تظاهرات‌کنندگان در شهر نجف اشرف، از دولت عراق و نیروهای امنیتی عراق خواست که از انجام این اقدامات جلوگیری کنند و از معترضان نیز خواست که «در برابر این تاکتیکهای کُشنده، خویشتن‌داری کنند».

استان نجف چهارشنبه هفته گذشته شاهد درگیری میان عده‌ای از تظاهرات‌کنندگان با کلاه آبی‌ها در میدان الصدرین در مرکز شهر نجف بود که به گفته برخی منابع خبری، با جان باختن  ۲۲ نفر و زخمی شدن ۱۷۹ نفر همراه بود.

اعتراضات در بغداد و شهرهای جنوبی و مرکزی عراق از اول اکتبر گذشته (دهم مهر ۹۸) آغاز شد و به رغم انتخاب مامور تشکیل کابینه  و تعهد وی به اصلاح امور، هنوز عده‌ای از معترضان خیابان‌ها را ترک نکردند.

مردم عراق در چهارم بهمن ماه گذشته به دعوت مقتدی الصدر رهبر جریان صدر تظاهرات میلیونی برای مطالبه اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک کشورشان برگزار کردند.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *