پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۶۴

سوال قالیباف: کشور ما کی قوی خواهد شد؟

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب: 718099
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جایی که باید تحول در کشور از آنجا آغاز شود، مجلس شوری اسلامی است که بتواند در راس امور باشد.
سوال قالیباف: کشور ما کی قوی خواهد شد؟
به گزارش جهان نيوز، محمد باقر قالیباف رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر امروز (یکشنبه) در گردهمایی همسران و مادران شهدا که به مناسبت وفات حصرت ام البنین (س) در مسجد امام صادق (ع) تهران برگزار شد ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: سخن گفتن در جمع خانواده شهدا همیشه برای من از سخت ترین جلسات است، چرا که هر حرفی را که مطرح کنیم شما خانواده های شهدا آن را عمل کردید و همه ما با هر سلیقه ای که در کشور زندگی میکنیم اگر ذره ای انصاف داشته باشیم خودمان را مدیون یکایک شما می دانیم.

وی گفت: امروز زندگی مادی و معنوی همه ملت مدیون خون فرزندان؛ همسران و پدران شماست و همه باید قدر دان این نعمت باشیم. شکر این نعمت این است که اجازه ندهیم در مسیر شهدا خدشه ای وارد شود. 

قالیباف افزود: امام راحل با مجاهدت ملت؛ جمهوری اسلامی را بر خلاف جریانات شرق و غرب که در آن زمان در دنیا حاکم بود به ارمغان آورد‌ و گفتند جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر و این یعنی اساس فلسفه اسلام حکومت و سیاست است. جمهوری اسلامی ایران گونه‌ای از حکومت است که مبتنی بر قرآن، فرهنگ اهل بیت و سنت های الهی است. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حکومت ما باعث احیای اسلام در این مقطع زمانی شد و از طرفی هم موجب عزت مسلمانان در جهان شد که این هم به برکت خون شهدای گرانقدر ما و زحمات جانبازان ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز از ویژگی ها و برکات نظام انقلاب اسلامی به حساب می آید اجر و ثوابش برای شما خانواده شهدا است، گفت: اگر می‌گوییم قدر دان شهدا باشیم باید باورها و وظایفی که در نظام اسلامی به دوش ما هست را به درستی انجام بدهیم و این با حرف و شعار درست نمی شود و باید به آنها عمل کنیم. 

قالیباف تصریح کرد: این سخت است که به وظایف خود درست عمل کنیم ولی باید بدانیم که راه ما درست است و منطبق بر سنت های الهی است و پیروزی ما در آن قطعی است. حرکت ما خلاف نظام سلطه است بنابراین سختی های زیادی هم در این میسر داریم. 

شهردار اسبق تهران گفت: نظام سلطه حرفش این است که اگر می خواهید قوی تر شوید با ما باشید، ما چه می گوییم؟ ما می گوییم تا قوی تر نشویم شما ما را به رسمیت نمی شناسید. امام راحل و شهدای ما و ملت ایران این راه را انتخاب کردند. 

وی بیان کرد: ما راهی را انتخاب کردیم خارج از نظام سلطه؛ برای همین است که رهبری انقلاب فرمودند باید قوی شویم. بنابراین اگر کسی مدعی است که راه شهدا را پیش گرفته است باید بتواند که کشور را قوی کند. 

قالیباف افزود: کشور ما کی قوی می شود؟ وقتی یکایک مردم و خانواده های ما قوی شوند. این یعنی در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و دیگر موارد قوی بشویم.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی گفت: اگر می بینیم در برخی حوزه ها از جمله اقتصاد در کشور مشکلات جدی داریم به این دلیل است که بر اساس سنت های الهی حرکت نکردیم. ما نباید به سنت غرب زدگی و مادی گرایی حرکت کنیم، اقتصاد ما اگر مشکلاتی دارد ریشه در این موارد دارد.

قالیباف افزود: شهید سلیمانی ده ها مشکل و درد در سینه داشت، مشکلات زیادی را در مسیرش داشت و خون دل میخورد ولی احساس نگرانی نمی کرد و به زبان نمی آورد. سردار شهید سلیمانی با حداقل امکانات کارهای بزرگ خود را انجام میداد و به مردم اعتماد داشت. 

وی گفت: سردار شهید سلیمانی با حداقل امکانات در برابر آمریکا و ایادی آن در منطقه ایستادگی کرد‌ و بیست سال آنها را در منطقه زمین گیر کرد.  

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سردار سلیمانی هم شجاعت داشت هم می جنگید و هم گفتگو می کرد، اما میدانست با دشمن در حال گفتگو است؛ سردار شهید سلیمانی به مردم اعتماد داشت و مردم را دسته بندی نمی کرد و خداوند هم این توفیق را به وی داد که در دنیا زندگی کرد ولی هیچ وقت دنیایی زندگی نکرد و برکات کارش را چه در زمانی که در دنیای خاکی بود و چه زمانی که پر کشید، ماندگار شد. شهید سلیمانی اثرگذارتر از سردار سلیمانی در همه جوامع شد، چرا که کار برای خدا بود و این هم اثرش شد.   

قالیباف افزود: ما هم امروز اگر مشکلاتی داریم به این دلیل است که از فرهنگ شهید سلیمانی و امام راحل فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: امروز دو تفکر در جامعه وجود دارد که یکی برخاسته از تفکر و فرهنگ اصیل انقلابی است و دیگری هم نشات گرفته از فرهنگ غرب و غرب زدگی است. 

شهردار اسبق تهران بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در گام دوم انقلاب با تکیه بر نیروهای جوان و با استفاده از تجربه گذشته محکم حرکت کنیم و همانطور که امام راحل هم فرمودند، اساس انقلاب اسلامی این است که مردم سرنوشت خود را تعیین کنند و مردم را در حوزه‌های مختلف دخیل کنیم. 

قالیباف تصریح کرد:  جایی که باید تحول در کشور از آنجا آغاز شود، مجلس شوری اسلامی است که بتواند در راس امور باشد، از کار مردم گره گشایی کند و مردم را نمایندگی کرده و پاسخ قابل قبولی در حل مشکلات داشته باشد. 

وی با بیان اینکه مردم باید بود و نبود مجلس شورای اسلامی را حس کنند، گفت: این یک موضوع کارشناسی است که تنها ۳۰ درصد مشکلات امروز کشور ما ناشی از تحریم ها است و ۷۰ درصد آن ناشی از ضعف عملکرد در مدیریت کشور است. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز چهل سال از عمر انقلاب میگذرد و شناخت کافی از مسئولان نظام وجود دارد و مردم ما با مسئولین آشنا هستند و کارنامه و عملکرد آنها مشخص است. 

وی ادامه داد: بنابراین هر کس که تریبون دارد و سخنی می گوید، مردم باید ببینند که آیا حرف و عمل وی یکی است یا خیر. 

قالیباف تصریح کرد: ما براساس قانون اساسی، ۲۹۰ نفری را که وارد مجلس میکنیم در حقیقت نمایندگان مردم هستند که باید قدرت مردم در دست این افراد باشد و آنها حق ندارند هیچ دغدغه ای جز خواسته مردم داشته باشند. 

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه امروز رهبری هم می گوید هر خدمتی میخواهید انجام دهید برای مردم انجام دهید، تصریح کرد: اینکه ما میگوییم نمایندگان مجلس باید وکیل مردم باشند نه اینکه وکیل الدوله همین است که آنها باید دغدغه مردم را داشته باشند نه دغدغه های دیگر.

وی افزود: انشالله در زندگی خود لحظه ای دست از قدم برداشتن در مسیر امام، شهدا، خواسته رهبری و خدمت به مردم و مخصوصا به محرومین برنداریم. خدا را شاهد میگیرم که از روز اول انقلاب تا امروز لحظه ای زندگی من فرقی نداشته و با همان باور و تلاشی که از سال ۵۹ در جبهه کار را شروع کردم همچنان ادامه می دهم و از خدا میخواهم که این توفیق را داشته باشیم که این مسیر را ادامه دهیم. 

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: با اطمینان میگویم که این مشکلات پیش رو قابل حل است، اگر با فرهنگ برخاسته از فرهنگ قرآنی و با همان روحیه ای که انقلاب کردیم و شهدای ما داشتند، در مسیر حرکت کنیم، می توانیم مسائل را بهبود بخشیده و مطمئن باشید که بر اساس وعده خدا، مشکلات اقتصادی ما قابل حل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقدام دولت در افزایش نرخ بنزین به نفع مردم نیست.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت ها تنش زایی نکنند و راه بیایند اقتدار ما افزایش پیدا خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت بنزین به نفع نظام و مردم نیست/ مجلس مخالف
افزایش قیمت بنزین به نفع مردم نیست
Iran, Islamic Republic of
فروش خاک ایران به کشور‌های عربی صحت دارد؟
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فروش خاک چیه در آمد زایی برای کشور قطعها ی از ایران را که جدا نکرده اند کمی فکر بد نیستا
Iran, Islamic Republic of
. اسرائیل چجوری بوجود اومد
Iran, Islamic Republic of
هرکسی که به ایران و امنیت آن علاقمند است باید در انتخابات شرکت کند/طرح آمریکایی معامله قرن، قبل از مردن ترامپ خواهد مرد
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته همه سوار یک کشتی هستیم اگر من یا تو رای ندهیم باید تابع رای دیگران باشیم
اعتراض
United Arab Emirates
بی مدیریتی، بی نظارتی، بی نظمی، ناتوانی و سکوت دولت و مسئولین عامل اصلی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار خودرو است.
United Arab Emirates
از افزایش تلفات تروریست‌های آمریکایی در افغانستان تا استخاره مقام سودانی برای دیدار با نتانیاهو و انفجار بمب نیم تنی در آلمان+عکس
Iran, Islamic Republic of
چرا دولت، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت کالا، اجناس، خودرو و... تاکنون سکوت اختیار کرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
هیسسسسسسسسسسسس/ ساکت باش
Iran, Islamic Republic of
دلایل افزایش قیمت بی‌رویه مسکن
Iran, Islamic Republic of
کشته و مجروح شدن ۸ سرباز آمریکایی در شرق افغانستان
Iran, Islamic Republic of
حقشون بوده
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا تاریخ خروج نیروهایش را به مقامات عراقی خبر داده است
Iran, Islamic Republic of
رژیم صهیونیستی نوار غزه را به حمله‌ای مهلک تهدید کرد
Iran, Islamic Republic of
کشته و مجروح شدن ۸ سرباز آمریکایی در شرق افغانستان...
Iran, Islamic Republic of
سه عضو داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش در موصل دستگیر شدند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
نوری المالکی: عراق و ایران در کنار هم بر فتنه و تروریسم پیروز شده‌اند
رهبر ائتلاف دولة القانون و نخست وزیر اسبق عراق تاکید کرد که عراق و ایران در کنار هم بر فتنه و تروریسم پیروز شده‌اند و مکتب جهاد همچنان ادامه دارد.
Iran, Islamic Republic of
ایستادگی در برابر استکبار موفق‌ترین الگو برای پیشرفت‌ ملت‌ها است
Iran, Islamic Republic of
چین: انگلیس زمانی بزرگ است که مستقل باشد نه پیرو ترامپ
«لیو شیائومینگ» سفیر چین در انگلیس روز یکشنبه با استقبال از انتخاب شرکت فناوری چینی «هوآوی» از سوی دولت انگلیس برای تأمین برخی زیرساخت‌های این کشور، در خصوص…
Iran, Islamic Republic of
اعزام نیرو و تجهیزات نظامی از ترکیه به ادلب
در حالی که آنکارا تلاش می‌کند جلوی پیشروی سریع نیرو‌های ارتش سوریه را بگیرد، یک مقام ترکیه اعلام کرد کشورش نیرو و تجهیزات نظامی فراوانی به ادلب سوریه فرستاده …
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
پلیس آمریکا یک فرد چاقو بدست را مقابل کاخ‌سفید دستگیر کرد
Iran, Islamic Republic of
هیچ تعارف و هراسی از آمریکا نداریم
Iran, Islamic Republic of
اقدام تروریستی آمریکا نقض حقوق بین‌الملل بود
انگلیس جنایتکار شماره یک ازاقدام تروریستی آمریکا جنایتکار شماره یک حمایت کرده است.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
راهپیمایی امسال با چهلمین روز شهادت سردار دلاور ایران اسلامی و جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی عزیز و ابومهدی المهندس همزمان است بنابراین ملت ایران نفرت خود نسبت به دولتمردان تروریست آمریکا را با فریاد مرگ بر آمریکا رساتر و کوبنده‌تر از پیش فریاد می‌زند.
Iran, Islamic Republic of
ملت ولایی و بابصیرت کشورمان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن‌ماه به جهان نشان خواهند داد که گفتمان مقاومت به تأسی از خط امام و اطاعت از فرامین مقام ولایت امام خامنه‌ای توفنده و پرتوان به پیش می‌رود. همان گفتمانی که هزاران سرباز و سردار سال‌ها با پیروی و اطاعت از امر رهبر الهی خود شوکت شیطانی قدرت‌های استکباری و در راس هرم آن دولت جنایتکار و تروریستی آمریکا را فرو ریختند.
Iran, Islamic Republic of
امام راحل(ره) در سال 57 فرمود من به واسطه این که مردم مرا قبول دارند دولت تعیین می‌کنم... دولت تعیین‌شد، قانون اساسی هم تدوین شد و مورد تأیید اکثریت مردم قرار گرفت. شورای محترم نگهبان مورد تأیید ملت و رهبر هم در متن قانون اساسی است. چه نیازی به رفراندوم وجود دارد؟ چرا بی‌جهت می‌خواهند مردم را به حاشیه‌ها سرگرم کنند؟ اگر مرد میدان هستند خسارت‌هایی را که در 7 سال گذشته به کشور و ملت زده‌اند جبران کنند.
Iran, Islamic Republic of
خطاب به گردانندگان روزنامه ایران که عدم اعتماد عمومی به مسئولین را از بیماری کرونا به سقوط هواپیما پیوند زده بنویسید، کرونای اصلی و بی‌اعتمادی عمیق در این حدود 7 سال گذشته را دولتی که شما مبلغ آن هستید به وجود آورده که با تمام کاستی‌هایی که برای ملت ایجاد کرده حتی یک‌بار شجاعانه و به‌طور رسمی از خسارت‌آفرینی‌هایش عذرخواهی نکرده است بلکه توجیه‌گرانه و طلبکارانه هم برخورد نموده است!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
راه‌حل مشکل اقتصادی کشور نه در چشم دوختن به دست اجنبی‌ها است و نه در لفاظی و سخنرانی‌های بی‌ثمر و فریبنده بلکه عمل به اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور می‌باشد. باید اقتصاد بدون تکیه به نفت شکل بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
از مردم متدین عراق درخواست می‌کنم نگذارند خون مقدس شهید ابومهدی المهندس و سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی‌ها و شهدای بی‌شمار حشد‌الشعبی و دیگر گروه‌های جهادی پایمال شود. شیطان بزرگ، سیلی محکمی که از جمهوری اسلامی و همرزمان حاج قاسم و ابومهدی خورده باید بزرگ‌ترش را از دست شما بخورد و گورش را گم کند. وجود نحس و نجس این جرثومه‌های تباهی را از کشور اهل‌بیت ریشه‌کن کنید.
Iran, Islamic Republic of
ماجرای نجف و موارد مشابه ادامه خواهد یافت مگر اینکه ریشه فتنه‌ سوزانده شود یعنی سفارت‌‌های دولت‌های خبیث آمریکا، انگلیس و برخی همپیمان‌های منطقه‌ای‌شان گل گرفته شود.
Iran, Islamic Republic of
‌همانند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از مردم بحرین نیز همه‌پرسی انجام شود که آیا حاضرند دوباره به ایران، کشور مادری خویش برگردند یا نه. مدعیان حقوق بشر هم نظارت کنند!
Iran, Islamic Republic of
‌همانند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از مردم بحرین نیز همه‌پرسی انجام شود که آیا حاضرند دوباره به ایران، کشور مادری خویش برگردند یا نه. مدعیان حقوق بشر هم نظارت کنند!
Iran, Islamic Republic of
در اواخر دولت دهم یک عدد شامپوی داروگر خمره‌ای حدود هزار تومان بود که به علت تدبیر و امید دولت دوازدهم به بالای 6 هزار تومان رسیده است! بقیه اجناس سر هم به همین روال از چنین رشدهای چند صد درصدی بهره‌مند شده‌اند! ولی باز هم سخن از کاهش تورم می‌گویند!
Iran, Islamic Republic of
میدان الغدیر در منطقه 5 شهرداری شب‌ها برای عابران و رانندگان دید کافی ندارد و موجب زحمت مردم شده است. لطفا تدبیری بیندیشید.
Iran, Islamic Republic of
با حقوق بازنشستگی دو میلیون و 500 هزار تومان از دریافت یارانه معیشتی محروم شده‌ام دلیل آن را دریافت 60 میلیون تومان وام از چند بانک مطرح کرده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
سیر کردن گرسنه‌ها، راه‌حل سازمان ملل برای ساکت کردن تفنگ‌ها در آفریقا.....

....
Iran, Islamic Republic of
ترکیه جنایتکار شماره یک به تعهداتش در توافق سوچی و آستانه پایبند نبود
درخواست هزاران تن در ادلب برای ورود ارتش سوریه
Iran, Islamic Republic of
نقشه آمریکا برای خاورمیانه بزرگ تمام شده است
Iran, Islamic Republic of
تا وجود مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای هست این کشور قوی هست قالی باف جان . پس بهتره شما ها وامثال شماها حرف نزنند ومهر خموش برلب نهند که متاسفانه نخواهید زد با توجه به شکستی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری خورده اید البته من خودم به روحانی رای دادم درهر دو مرحله وبسیار انتقاد هم از خود ایشان درضعف مدیریتی کشور دارم
Iran, Islamic Republic of
هر موقع که شما با دکتر احمدی نژاد باهم شوید ، کشور قوی می شود.
Iran, Islamic Republic of
هنگامی که کشور از فساد رهایی یابد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
کشور ما الان هم قوی هست
Iran, Islamic Republic of
اگر ما در مجلس باشیم قوی می شویم
Iran, Islamic Republic of
زمانی کشور ما قوی خواهد شد که روح خدا محوری و کیمیای دین مداری و اوج انقلابی نگری و قله رفیع ولایت پذیری و استکبار ستیزی در وجود ما تعالی و تجلی گردد......
حسین حسین زاده فومنی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..
Russian Federation
دکتر بیا میدان و دولت را به خط کن....
Iran, Islamic Republic of
....
سید مرام
Iran, Islamic Republic of
.!!!