جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۷

جهانگیری: قدرت خرید مردم با کاهش مواجه شد

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 718046
معاون اول رییس جمهور گفت: قدرت خرید مردم در سال های 90 و 97 و 98 به دلیل شوک تورمی با کاهش جدی مواجه شد و امروز یکی از مهمترین رسالت‌ها و وظایف دولت رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.
جهانگیری: قدرت خرید مردم با کاهش مواجه شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، جلسه دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع وزرای ادوار گذشته با معاون اول رییس‌جمهور عصر روز گذشته (شنبه) برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه فجر با تاکید بر اینکه برای اداره کشور و حفظ منافع ملی باید از جان و آبرو مایه گذاشت، بر ضرورت تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مردم به خصوص اقشار ضعیف جامعه تأکید کرد و آن را مهمترین وظیفه دولت در شرایط کنونی دانست.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به شرایط سخت بودجه و کاهش درآمدهای دولت، از اهتمام ویژه دولت برای تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی خبر داد و اظهار داشت: قدرت خرید مردم دوبار در دهه 90 یکی در سال های 90 و 91 و دیگری در سال های 97 و 98 به دلیل شوک تورمی با کاهش جدی مواجه شد و امروز یکی از مهمترین رسالت ها و وظایف دولت رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم است.

وی با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد و چالش های فراوانی پیش روی اداره کشور است، افزود: با وجود آنکه مهمترین منبع درآمدی دولت یعنی منابع حاصل از فروش نفت به میزان چشمگیری کاهش یافته است اما به پشتوانه صادرات غیرنفتی و فعالیت بخش خصوصی، اقتصاد کشور روی پای خود ایستاده و از ثبات نسبی قابل قبولی برخوردار است و شاهد مثبت شدن شاخص رشد در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی و صنعت هستیم.

جهانگیری با یادآوری دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران، به ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: جنایت آمریکا در ترور این سردار بزرگ اسلام و پذیرش مسئولیت آن اقدامی بی سابقه از سوی آنها بود که بیانگر اوج دشمنی و خصومت آمریکا با ملت ایران است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به بدعهدی های آمریکا و خروج غیرقانونی این کشور از برجام گفت: با وجود آنکه در طی سالیان گذشته هیچگونه مذاکره ای حتی در سطح کارشناسی با آمریکا وجود نداشت، اما در این دوره با مجوز مقام معظم رهبری مذاکرات هسته ای با این کشور انجام شد اما رییس جمهور جدید این کشور در اقدامی غیرقابل پیش بینی تمام مذاکرات و توافقات را زیرپا گذاشت و از برجام خارج شد.

جهانگیری تاکید کرد: رییس جمهور فعلی آمریکا فردی غیرقابل پیش بینی است که به هیچ توافق و عهدی پایبند نیست و بنابراین ما هیچ راهی جز مقاومت در برابر زیاده خواهی های آمریکا نداریم.

وی ابتکار ایجاد و شکل گیری مجمع وزرای ادوار را اقدامی مناسب توصیف کرد و افزود: اعضای مجمع وزرای ادوار گذشته از تجربیات و دانش فراوانی برخوردار هستند که این تجربیات می تواند به دولت در پیشبرد امور کشور و حل چالش های پیش روی مردم کمک کند.

جهانگیری با تأکید بر استفاده از ظرفیت و تجربه مجمع وزیران ادوار گذشته، از اعضای این مجمع خواست نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص مهمترین مسایل کشور با دولت مطرح کنند و راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از شرایط کنونی را به دولت ارائه دهند.

در این جلسه رییس کمیسیون اقتصادی مجمع وزرای ادوار نیز گزارشی از سابقه تشکیل و فعالیت این مجمع ارائه کرد و به تشریح فعالیت ها و جلسات مجمع وزرای ادوار پرداخت.

در این نشست همچنین تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجمع وزرای ادوار نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور ارائه کردند و مقرر شد نتایج جلسات کمیسیون در خصوص چالش های اصلی اقتصاد کشور را جمع بندی و به دولت ارائه دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه دولت و مجلس تاکنون برای حل مشکلات اقتصادی مردم و کشور ناتوان و عاجز هستند.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی تکلیفش را با مردم مشخص کند....
Iran, Islamic Republic of
‌ آقای رئیس جمهور! آیا به یاد نمی‌آورید قبل از رفتن شما به پاستور قیمت اجناس و کالاها چقدر بود و حالا چقدر رشد کرده است؟
Iran, Islamic Republic of
آنچه که اقتصاد کشور را از حرکت بازداشته فقط تحریم‌های ظالمانه استکبار نبوده بلکه مذاکره با همان جبهه‌ای که مردم ایران را تحریم کرده‌اند علت اصلی رکود اقتصادی کشورمان است.
Iran, Islamic Republic of
یکی از مسئولین اندونزی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که ویروس کشنده کرونا توسط آمریکایی‌ها به چین سرایت پیدا کرده تا اقتصاد چین را به زمین بزنند و متقابلا به کسب و کار در آمریکا رونق بخشند. این جنایت دنیا را علیه آمریکا برمی‌آشوبد و موجب بی‌آبرویی آنان خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه سه سال مذاکره با شیطان بزرگ، شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی شد ولی مجدداً دم از مذاکره می‌زنند! آیا قرار است دوباره شهید بدهیم؟ اگر قرار بود دوباره مذاکره کنید چرا به دیدار خانواده شهید عزیز سلیمانی رفتید؟ آیا خانواده شهید گفتند مذاکره کنید؟!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا در مقابل ایران به بن بست رسیده است/ برجام دیگری وجود نخواهد داشت
Iran, Islamic Republic of
ایران برای کمک به حل اختلافات میان ترکیه و سوریه آمادگی ندارد.
ترکیه مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه شده است.
ترکیه جنایتکار جنگی است و باید دادگاه لاهه محاکمه شود.
United Arab Emirates
دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان درسراسرکشور 10 درصد افزایش داده است.
افزایش قیمت کالاها و اجناس و... درسال 1397 بالای 10 درصد غیرقانونی است و دولت روحانی مقصر اصلی است.
درسال1397 درسراسرکشور قیمت کالاها، اجناس، تولید داخلی از20 درصد الی 900 درصد افزایش یافته است.
United Arab Emirates
خیابان‌های شهر پاکدشت دارای آسفالت مناسبی نیست، اهالی این شهر بارها با ارسال فیلم و عکس به شهرداری، از مسئولین درخواست کردند برای رفع این معضل اقدام کنند اما با گذشت سال‌ها گویا خواست مردم در شهرداری این شهر خریدار ندارد! از شهردار محترم شهر درخواست دارم لااقل خودشان یک بار در خیابان‌های شهر بازدید داشته باشند تا شاید از نزدیک مشکلات شهر را ببینند.
United Arab Emirates
شعبه دادگاه ملاصدرا با 7 طبقه چرا باید طبقاتش فاقد سرویس بهداشتی باشد؟ چرا شهرداری به چنین ساختمان‌هایی مجوز ساخت داده است که پارکینگ کافی برای این حجم مراجعه ندارد؟ خودروها ناگزیر دوبله پارک می‌شوند و پلیس هم مشغول جریمه است! افراد مراجعه‌کننده به دادگاه خودشان دچار فشار روحی هستند حساب کنید وقتی با جریمه سنگین مواجه می‌شوند چه حالی به آنها دست می‌دهد؟!
United Arab Emirates
بیکاری و کاهش قدرت خرید کشور را تهدید می‌کند
United Arab Emirates
هدف شما فشار بر مردم است؟؟
United Arab Emirates
اگر جای ترامپ بودی دستور ترور قاسم سلیمانی را صادر می‌کردی؟!
این مهمترین سؤالی بود که کاندیداهای دموکرات در مناظره اخیر خود باید به آن پاسخ می‌دادند.
United Arab Emirates
حمله سرباز ارتش افغانستان به نیروهای آمریکایی ۷ کشته برجا گذاشت
حمله سرباز ارتش افغانستان به نیروهای آمریکایی ۷ کشته برجا گذاشت
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 12:02

معاون شورای ولایتی «ننگرهار» گفت که در حمله نفوذی به نیروهای آمریکایی هفت نظامی این کشور کشته شدند.
United Arab Emirates
خزعلی: گزینه پاسخ نظامی به آمریکا روی میز است
خزعلی: گزینه پاسخ نظامی به آمریکا روی میز است
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 01:23

دبیر کل عصائب اهل الحق عراق در مصاحبه با شبکه «العهد» تأکید کرد که گزینه پاسخ نظامی به نیروهای آمریکایی مستقر در عراق همچنان پابرجاست.
United Arab Emirates
هدفمان بیرون راندن ایران از سوریه طی یک سال آینده است
نفتالی بنت: هدفمان بیرون راندن ایران از سوریه طی یک سال آینده است
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 12:41

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه 70 درصد مشکلات امنیتی اسرائیل از جانب ایران است مدعی شد که هدفشان بیرون راندن ایران از سوریه طی یک سال است.