شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۳

رمانی که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت +معرفی

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب: 717687
موضوع کتاب به داستان زندگی پُرماجرای خانواده‌ای از طبقهٔ متوسط در کوران نهضت اسلامی مردم ایران در مقطع هفدهم شهریور تا بیست و ششم دی ماه ۱۳۵۷ اختصاص دارد.
رمانی که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت +معرفی
به گزارش جهان نيوز، رمان «آن مرد با باران می آید» اثر خانم وجیهه سامانی در سال ۱۳۹۱ در جشنواره داستان انقلاب حوزه هنری برگزیده و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد. چاپ‌های بعدی این کتاب توسط انتشارات کتابستان معرفت صورت گرفته است.

این کتاب در سال ۱۳۹۷ در جشنواره شهید اندرزگو (روایت انقلاب) نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

موضوع کتاب به داستان زندگی پُرماجرای خانواده‌ای از طبقهٔ متوسط در کوران نهضت اسلامی مردم ایران در مقطع هفدهم شهریور تا بیست و ششم دی ماه ۱۳۵۷ اختصاص دارد.
شخصیت‌پردازی قوی، قلم روان، توجه به روحیات و خصوصیات رفتاری شخصیت‌های رمان، و مستند بودن حوادث، توجّه به موضوع انقلاب اسلامی خصوصاً برای گروه سنّی نوجوان، از جمله عوامل جذابیت این کتاب است.

این که رمان «آن مرد با باران می‌آید» مورد مطالعه و عنایت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظّم انقلاب اسلامی -که همواره بر خلق و انتشار آثار ارزشمند در حوزه‌های گوناگون معارف دینی، انقلاب اسلامی، و دفاع مقدّس و. . . تأکید داشته‌اند -قرار گرفته موجب افتخار خانم وجیهه سامانی و استمرار تلاش ایشان در خلق آثاری از این قبیل خواهد بود،

در ادامه جدول معرفی کتاب «آن مرد با باران می‌آید» آمده است:
معرفی کتاب آن مرد با باران می‌آید وجیهه سامانی + تقریظ رهبر معظم انقلاب

* یادداشت نویسنده کتاب درباره عنایت رهبر انقلاب
وجیهه سامانی نویسنده کتاب «آن مرد با باران می‌آید» در قسمتی از یادداشتی که در «فرهیختگان» منتشر شده پیرامون مطالعه و عنایت رهبر معظم انقلاب به این اثر نوشت: درمورد تقریظ رهبری بر کتاب هم باید بگویم که من خودم کتاب را به ایشان ندادم. سال گذشته که با چند تن از دوستان نویسنده به دیدارشان رفته بودیم، کتاب «خواب باران» را به ایشان هدیه دادم. چون فکر می‌کردم کتاب «آن مرد با باران می‌آید» کتاب نوجوان است و بهتر است کتاب دیگرم را به ایشان هدیه بدهم و البته بخت یارم بوده و این کتاب از طریق دیگری به‌دست ایشان رسیده است. دو ماه پیش به بنده اطلاع دادند که ایشان کتاب را خوانده‌اند. اول از اینکه این کتاب به ایشان رسیده تعجب کردم و کلی خوشحال شدم. پرسیدم که چیزی هم برای کتاب نوشته‌اند که گفتند فعلا منتظر باشید. تا اینکه قبل از شهادت سردار سلیمانی خبردار شدم که این اتفاق افتاده است و ایشان تقریظی نوشته‌اند.
 

نمی‌دانم متنی که نوشته‌اند چه چیزی است چون گفته‌اند تا رونمایی تقریظ باید صبر کنم، اما می‌دانم که ایشان به نوجوان‌ها توصیه کرده‌اند که این کتاب را بخوانند و این برای خودم خیلی مهم و ارزشمند است. حدود 23 سال است که به نوشتن داستان مشغولم و هنوز هم خودم را شاگرد و یادگیرنده در این مسیر پر‌پیچ‌و‌خم می‌دانم. اما در طول تمام این سال‌ها تلاش، بالاخره یک جاهایی احساس خستگی کرده‌ام؛ کارشکنی‌هایی که وجود دارد، مشکلات و سختی‌هایی که سر راه قرار می‌گیرد، بی‌مهری‌ها، کمبودها، دیده ‌نشدن‌ها و... هرکدام اینها می‌تواند آدم را خسته و ناامید کند و یک جاهایی احساس می‌کنی که دیگر کم‌ آوردی. در این 23 سال خیلی از این اتفاقات برایم افتاده، اما این خبر را که شنیدم، احساس کردم همه این خستگی‌ها و مشکلاتی که در تمام این سال‌ها داشتم، یک‌دفعه برایم هیچ شد. این خیلی برایم ارزش دارد. از هر زاویه‌ای نگاه کنیم، برای من این اتفاق مهم است. در کنار علاقه‌مندی و ارادت قلبی و شخصی بنده به رهبرم، ایشان شخص اول مملکت هستند و اینکه وقت می‌گذارند و کتاب‌ها را می‌خوانند و در موردش نظر می‌دهند و توصیه می‌کنند تا دیگران کتاب را بخوانند، خیلی برایم ارزشمند است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ممنون که معرفی کردید
رضا
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی و ارزشمند
Iran, Islamic Republic of
...