جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۸۰
روایت یک رسانه اصلاح طلب از فراز و فرودهای نوه امام(ره)

چرا فعالیت سیاسی سیدحسن خمینی کم شده؟/ نبايد دهان به ياوه باز کرد!

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 717573
شايد بتوان نقطه آغاز کنشگري سياسي سیدحسن خمینی در يک دهه اخير را نيز سال 88 گذاشت. او بعد از انتخابات 88 در مراسم تحليف و تنفيذ محمود احمدي‌نژاد شرکت نکرد. او در همان سال در هفته دولت نيز از رئيس دولت دهم استقبال نکرد
چرا فعالیت سیاسی سیدحسن خمینی کم شده؟/ نبايد دهان به ياوه باز کرد!
به گزارش جهان نيوز، روزنامه شرق طی گزارشی البته با جهت گیری سیاسی خود، به فراز و فرودهای سیاسی سیدحسن خمینی پرداخته است.

به گزارش جهان نيوز، در این گزارش جهت دار و تبلیغاتی آمده است: «نبايد دهان به ياوه باز کرد و وجه تمايز حکومت الهي و غيرالهي در اين است». اين جمله‌اي است که سيدحسن خميني در ديدار با رئيس و مديران صداوسيما گفته؛ در آستانه انتخابات يازدهمين دوره مجلس و در مراسم تجديد ميثاق که هرساله همين روزها با نهادهاي مختلف برگزار مي‌شود. هر سال در همين روزها هم سيدحسن خميني نقش برجسته‌تري در رسانه‌ها پيدا مي‌کند. درحالي‌که در اين سال‌ها کمتر کنشي سياسي او را به سطح اول رسانه‌ها کشانده است. او اخيرا البته بر پيکر سه نفر از جان‌باختگان پرواز 752 نيز نماز خوانده است. نگاهي به کنش‌هاي سياسي و زندگي يادگار امام را بايد از ديدار ديروز او آغاز کرد؛ جايي که در کنار رئيس صداوسيما در نکوهش دروغ و تهمت سخن گفته است. 

‌قم، نجف و تهران
سيدحسن خميني از سال 73 بعد از درگذشت پدرش، حجت‌الاسلام سیداحمد خميني، مسئوليت توليت حرم و مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره) را بنا بر وصيت او عهده‌دار شد؛ زماني که 22 سال داشت. او دوران کودکي را به تناوب در قم و نجف گذراند. دوران تحصيلات ابتدايي را در مدرسه علوي نجف شروع کرد و در مدارس 19 دي و پارس قم و نيکان تهران ادامه داد. سال‌هاي پاياني تحصيل او نيز در مدرسه حبيب ابن مظاهر جماران تهران گذشت و او ديپلم رياضي گرفت. در سال 68 اما طبق سفارش پدرش و امام خميني (ره) به تحصيلات حوزوي روي آورد و يک سال بعد از درگذشت پدر نيز رسما به لباس روحانيت ملبس شد. او بعد از تحصيل در سطوح عالي حوزه علميه به تدريس روي آورد؛ به‌طورمثال تدريس خارج اصول او از سال تحصيلي 1389 شروع شده و تاکنون در محل مدرسه دارالشفاي قم ادامه دارد.

‌نبايد دهان به ياوه باز کرد
حجت‌الاسلام خميني حالا در آستانه دهه پنجم زندگي است. او در مراسم تجديد ميثاق گفته: «در حکومت الهي روش‌ها نبايد غيرالهي باشد. اميرالمؤمنين(ع) به‌شدت وامدار قرآن است و مي‌فرمايد عقل، دين و وجدان اخلاقي باعث شده که من دروغ نمي‌گويم، تهمت نمي‌زنم، دهان به هر ياوه‌اي باز نمي‌کنم. امام با تبعيت از اميرالمؤمنين(ع) و پيامبر(ص) روش‌هاي اخلاقي داشت». به گزارش «جماران»، او ادامه داد: «در رابطه با دروغ از پيامبر(ص) روايت است که مؤمن دروغ نمي‌گويد. براي اينکه آفت دروغ در خودش هست و اول از همه برکت را از زندگي مي‌برد و در درازمدت حيثيتي را براي هيچ‌کس باقي نمي‌گذارد. اين سنت پيامبر(ص) است که زبان به ياوه نبايد باز کرد و وجه تمايز حکومت الهي و غيرالهي در اين است». او البته در آغاز اين ديدار يکي از ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي را الهي‌بودن آن دانست. او در اين زمينه گفت: «تمايز يک مجموعه الهي که نمادش حکومت اميرالمؤمنين(ع) باشد، با يک حکومت شيطاني که نماد آن حکومت معاويه است، به نظر من در دو حوزه نيت و روش‌هاست». يادگار امام اضافه کرد: «حکومت معاويه و هر حکومت شيطاني ديگر براي منيت خود حرکت مي‌کند. درحالي‌که نيت حکومت الهي و علوي نفساني نيست. نيتي که براي آن عمل مي‌کنيم به افعال ما رنگ مي‌دهد». او گفت که نيت الزاما يک امر ماورائي نيست. همه قضيه از همين قدم‌گذاشتن بر نفس آغاز مي‌شود: «بايد لحظه‌به‌لحظه خودمان را واصل کنيم؛ شيطان در بزنگاه‌هاي عميقي انسان را گرفتار نيت خودش مي‌کند و «من» حاکم بر حقيقتي مي‌شود که انسان بايد آن را دنبال کند». او درباره «روش» انجام کارها هم گفت: «تعبيري را اولين‌بار از رهبر معظم انقلاب شنيدم که «با دستمال کثيف نمي‌توان شيشه را تميز کرد». اگر دلتان را صاف کنيد، حکومت علوي مي‌شود. روزي که امام براي آخرين‌بار به بيمارستان مي‌رفت، من، خانم امام و يکي از بستگان به بيمارستان رفتيم. ايشان مقداري مضطرب بود. آن فردي که همراه ما بود گفت چرا ناراحتيد؟ ايشان گفت، «يک نفس من براي خدا نبود». سيدحسن خميني گفت: «حوادث مي‌آيد و مي‌رود و روزهاي خوش و ناخوش با خود دارد، اما نيت نبايد عوض شود. خيلي‌ها سر سفره انداخته‌شده آمدند؛ اما روزهاي سختي هم بوده است. پيغمبر(ص) هم همين‌طور بوده است. آزارهايي که پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين(ع) ديده‌اند کم نيست. روزهاي خوش مثل فتح مکه هم داشته‌اند. آنها نه از فتح‌ها غره شدند که منيتي در آنها پيدا شود و نه از شکست‌ها دلسرد شدند که راه را گم کنند». در ادامه اين مراسم، رئيس صداوسيما نيز به توصيف انقلاب اسلامي پرداخت.

‌نزديکي به اصلاحات
سيدحسن خميني تاکنون در هيچ‌يک از دولت‌هاي جمهوري اسلامي مسئوليتي نداشته است. او تنها در سال 74 در نامه‌اي به مقام معظم رهبري از ايشان خواست تا «در صورت‌ صلاحديد وصيت‌ آن‌ عزيز سفركرده‌ را تنفيذ فرمائيد». اشاره سيدحسن به وصيت حجت‌الاسلام احمد خميني مبني‌بر عهده‌داري «توليت مؤسسه‌ تنظيم‌ و نشر آثار امام‌ و حرم‌ مطهر» بود. مقام معظم رهبري نيز در پاسخ به اين نامه وصيت را تنفيذ کردند. بنابراين به يک معنا زندگي سياسي سيدحسن خميني در نهادهاي انتخابي و انتصابي تعريف نمي‌شود. بااين‌همه از جمله شخصيت‌هاي نزديک به جريان اصلاحات محسوب مي‌شود و مواضع او در انتخابات رياست‌جمهوري 88، 92 و 96 مؤيد اين موضوع است. شايد بتوان نقطه آغاز کنشگري سياسي او در يک دهه اخير را نيز سال 88 گذاشت. او بعد از انتخابات 88 در مراسم تحليف و تنفيذ محمود احمدي‌نژاد شرکت نکرد. او در همان سال در هفته دولت نيز از رئيس دولت دهم استقبال نکرد؛ اتفاقي که پيش از آن بي‌سابقه بود. او در شهريور سال 88 نيز در نامه‌اي از لغو مراسم شب‌هاي قدر در حرم امام (ره) خبر داد. گفته مي‌شد که اين تصميم به دليل فشارهاي فزاينده براي لغو سخنراني رئيس دولت اصلاحات و تعيين سخنرانان ديگر گرفته شد. اما در بيانيه‌اي که روابط‌عمومي آستان امام خميني صادر کرد اعلام شد که «متأسفانه امسال به واسطه مشكلاتي كه حرم مطهر امام با آن روبه‌روست از برگزاري مراسم روح‌بخش شب‌هاي احيا معذور مي‌باشد».

‌پس از 88
يک سال بعد از انتخابات سال 88 و وقايع بعد از آن، در 14 خرداد 89، در مراسم سالگرد رحلت امام خميني، سخنراني حجت‌الاسلام حسن خميني به‌هم خورد. او که به‌عنوان توليت آستان امام خميني قرار بود قبل از مقام معظم رهبري چند کلامي سخن بگويد، با شعارهايي که از سوي گروهي از حاضران بيان مي‌شد، مواجه شد. صداوسيما نيز که مراسم را زنده پخش مي‌کرد، مجبور شد چند بار برنامه را قطع کند. سیدحسن خميني چند بار تلاش کرد فضا را آرام کند و خطاب به شعاردهندگان گفت: «بهتر است اجازه دهند من چند دقيقه‌اي صحبت كنم»؛ اما شعارها ادامه داشت. او بعد از چند کلام، نسبت به اين رفتار موضع‌گيري کرد و گفت هنوز 20 سال از رحلت امام(ره) نگذشته است و از جمعيت خواست صلوات بفرستند. حسن خميني سپس گفت: «مردم از گروه اندكي كه شلوغ مي‌كنند، بيزارند و مردمي ‌كه بيرون صحن حضور دارند، علاقه‌مند به امام خميني(ره) هستند. اجازه بدهيد چند دقيقه صحبت كنم؛ چراكه شأن مراسم سالگرد امام(ره) چنين نيست كه برخي اندك اين‌چنين انجام مي‌دهند». شعارها ادامه پيدا کرد و همين باعث شد او خطاب به جمعيت بگويد: «من معذرت مي‌خواهم و از خدا مي‌خواهم ما را با امام راحل محشور كند... مانعي ندارد و ان‌شاءالله خداوند همه ما را غريق رحمت و لطف خود كند»؛  اين‌گونه سخنراني يادگار امام ناتمام ماند. دقايقي بعد مقام معظم رهبري در جايگاه سخنراني حاضر شدند و پيش از بيان سخنان خود، صورت سيدحسن خميني را بوسيدند؛ اما بعد از اين وقايع جنجال‌هاي زيادي درباره علت آن به پا شد. محمدعلي انصاري، دبير ستاد بزرگداشت امام‌ خميني، در نامه‌اي روايتی تفصيلي از آن روز خطاب به سيدحسن خميني نوشت. طبق اين روايت، احمدي‌نژاد با تأخيري 20دقيقه‌اي به مراسم مي‌رسد و به سخنراني مي‌پردازد. او سخنراني خود را هم بيش از برنامه‌ريزي قبلي ادامه مي‌دهد و سخنان خود را هم با اين جمله به پايان مي‌رساند: «اينک توجه شما را به سخنان رهبري جلب مي‌کنم!»؛ در‌حالي‌که سخنران بعدي مراسم، سيدحسن خميني بوده است.  

‌فراز‌و‌فرودهاي سياسي
سيدحسن خميني به ورزش نيز علاقه زيادي دارد و از طرفداران فوتبال محسوب مي‌شود. او سال 90 نيز بر پيکر ناصر حجاري، دروازه‌بان اسطوره‌اي فوتبال ايران و باشگاه استقلال، نماز خواند. حجازي البته تنها شخصيتي ورزشي محسوب نمي‌شد و همواره اصول مشخصي را دنبال کرده بود. دو سال بعد، يعني در انتخابات رياست‌جمهوري سال 92، ديگر حضور فعال يادگار امام در عرصه سياسي بود. او در اين انتخابات در کنار رئيس دولت اصلاحات و مرحوم آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني قرار گرفت و به حمايت از حسن روحاني پرداخت. دو سال بعد او قصد ورود به پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري را داشت. سيدحسن وقتي به همراه دو برادر خود، يعني سيدعلي و سيدياسر وارد ستاد انتخابات شده بود، خود را نامزدي مستقل معرفي کرد. شوراي نگهبان اما صلاحيت او را براي حضور در انتخابات خبرگان تأييد نکرد. اين اتفاق البته با حاشيه‌هاي فراواني همراه بود. ابتدا دليل رد صلاحيت او عدم حضور در امتحان اجتهاد مطرح شد؛ از سوي ديگر، مرحوم آيت‌الله مؤمن از فقهاي وقت شوراي نگهبان و از کساني که امتحان اجتهاد را براي انتخابات خبرگان برگزار مي‌کردند، گفته بود هيچ مرجعي در ايام انتخابات صلاحيت سيدحسن خميني را تأييد نکرده است. همان‌وقت سيدسراج‌الدين موسوي در پاسخي خطاب به آيت‌الله مؤمن نوشت: «مگر شما نگفتيد من صلاحيت سيدحسن را در بازنگري تأييد مي‌کنم. مگر ماه‌هاى قبل از انتخابات آيت‌الله امينى با شما تماس نگرفتند و شما شخصا نگفتيد صلاحيت علمى يادگار امام را از نوشته‌هاى ايشان قبول داريد؟ آيا آيت‌الله يزدى، از اعضاى شوراى نگهبان، بارها تأکيد نکردند که سيدحسن خمينى را به سبب مقاله‌اى که چندين سال قبل درباره شبهه عباييه نوشته است، مجتهد مى‌دانند؟ آيا شما به آيت‌الله امينى نفرموديد يادگار امام حتما به حکم اوليه شوراى نگهبان اعتراض کند، چون من مسئول امتحانات هستم و در مرحله بازنگرى تأييد مى‌کنم؟». او در ادامه نوشته بود که صلاحيت ده‌ها نفر در انتخابات سال 94 خبرگان رهبري بدون امتحان تأييد شده بود: «چرا حضرات آقايان اعرافى، شاه‌آبادى، سعيدى، ناصرى، رئيسي، علم‌الهدى و ده‌ها نفر که نام آنها همان روزها به‌صراحت معلوم گرديد، بدون حضور در امتحان و بدون هيچ گواهى لازم از مراجع تقليد، توانستند از دالان احراز صلاحيت شوراى نگهبان عبور کنند؟». موسوي در بخش ديگري از نامه خود نيز نوشت: «در اينجا فقط به‌ همين جمله يادگار ديگر امام حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدعلى خمينى که سال گذشته در قائمشهر ايراد شد، اشاره مى‌کنم که گفتند «اگر بحث امتحان است، آيت‌الله مؤمن گفتند امتحان لازم نيست. نمي‌خواهم تک‌تک آقايان را اسم ببرم اما همه مى‌دانند علت رد صلاحيت ايشان امتحان نبود و آقايان شاهرودي، مؤمن و آيت‌الله يزدي گفتند مسئله، امتحان نبود!». در ادامه سيدحسن خميني به رأي شوراي نگهبان اعتراض کرد؛ هر‌چند اين اعتراض تغييري در رأي ايجاد نکرد. او خود دراين‌باره گفته بود: «شوراي نگهبان که مرجع احراز صلاحيت داوطلبان است، ابتدا به نوعي صاحبان دروس مطرح را داراي صلاحيت دانست و سپس تنها طريقه احراز را امتحان قرار دارد و پس از آن به گفته بزرگان آن شورا، پذيرفت که امتحان موضوعيت ندارد و امکان احراز از راه‌هاي ديگر هم ممکن است». سيد‌حسن خميني همچنين گفت: «در روزهاي گذشته شايعاتي مطرح شد که از اين‌جانب براي مصاحبه‌هاي علمي -جداي از امتحان معهود- دعوت شده‌ام که لازم است به اطلاع عموم برسانم که اين مطلب کاملا خلاف واقع است و هيچ‌گاه هيچ‌کس به هيچ نوع از اين‌جانب برای مذاکره يا مصاحبه يا طريقه‌اي که به کشف علميت بينجامد، دعوت نکرده است». بعد از اين انتخابات، حضور حسن خميني در سياست چندان پررنگ نبوده است؛ برای مثال او در مرداد سال جاري و بعد از تحريم ظريف از سوي وزارت خزانه‌داري آمريکا، در تماس تلفني به او گفت: «مردم به شما اعتماد دارند و علي‌رغم ادعاهاي بي‌اساس دولتمردان آمريکا، همگان مي‌دانند شما مسئول اصلي سياست خارجي ايران هستيد و تاکنون نيز آن را به‌‌خوبي پيش برده‌ايد».با اين همه، بايد ديد حضور يادگار امام در عرصه سياست در همين حدود ادامه خواهد داشت يا خیر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در ایام الله دهه فجر چقدر زیباست طنین شعار درود بر خمینی سلام بر خمینی
Iran, Islamic Republic of
.....
یوسف
Iran, Islamic Republic of
....
.
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید حسن نصرالله ؛ نواده روح الله
Iran, Islamic Republic of
احسنت منو هم موافقم
یوسف آل خمینی
Iran, Islamic Republic of
سید حسن عزیز
محمد
Iran, Islamic Republic of
.....
سید قلبها
Iran, Islamic Republic of
سید قلبها سید حسن خمینی
Iran, Islamic Republic of
عزت دست خداست و عناوین و القاب عزت نمی آفرینند.
سیدحسن خمینی
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر درود بر سید حسن خمینی
درود
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید علی خمینی که به امام خمینی(ره) بیشتر شباهت دارد و همچون امام انقلابی و استکبار ستیز است.
Iran, Islamic Republic of
شاید هم سید حسن آقا به نجف نزد برادر برود محبوبیتش ارتقا یابد.
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته
......
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باورش کمی مشکل البته او نوه آن مرد بزرگ تاریخ هست اما نسبت فرزندی ارزش نمی آورد ارزش هست اما در کنار انقلاب و ولایت و راه و رسم امام و مقام معظم رهبری
Iran, Islamic Republic of
ايشان گفت، «يک نفس من براي خدا نبود»....خاطره گوئی تک نفره از امام ازاون مرحوم استخر بهش سرایت کرده است.وصیت نامه امام عزیزمان این بود که "" با قلبی ارام وضمیری شادوامیدوار به فضل الهی ، به سوی پروردگار خویش میروم.""
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
انسانهای خوب اول نفس خود را سرزنش میکنند
رضا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
درود برخمینی همیشه زیباست
.
Iran, Islamic Republic of
بحمد الله اکثریت مردم به این بلوغ فکری رسیده اند که اقدامات افرادی که خالصانه برای خدا کار میکنند را از اقداماتی که برای مطرح کردن شخص خودشان انجام میگیرد را بشناسند....
Iran, Islamic Republic of
الهم اجعل عواقب امورنا خيرا
Iran, Islamic Republic of
آقا سید حسن آگاه باش اگر میخواهی به یاوه بافان تذکری بدهید اکثرشان همان نزدیکیهای شما و کنار دستتان هستند .....
Iran, Islamic Republic of
.....
صبور
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر
لقب علامه را به ایشان دادن
حالا هم لقب آیت الله
شاید بعد هم فکر کنند چگونه بگویند
آیت الله العظمی
افسوس که در گیر این عناوین هستیم
افسوس
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سلام بر فرزندان حقیقی خمینی، سید حسن نصرلله و حاج قاسم سلیمانی
ب
Iran, Islamic Republic of
....
پیروخط امام مطیع امر رهبر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
عمار خسروجردی
Iran, Islamic Republic of
....
خسرو عمارگردی
Iran, Islamic Republic of
...
....
.....
.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
هر کسی اگر عاقبت به خیری میخواهد باید در انتخاب رفقای خودش دقت داشته باشد .
.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
جالبه تا حالا 28 نفر از جناح خاصی نظر داده اند که آدم باید برای عاقبت به خیر شدن به انتخاب رفقای خودش دقت نداشته باشد.
مجید
Iran, Islamic Republic of
ایشان فقط وابسته و نوه امام خمینی است در ایام فتنه به نظام خوبی نکرد بلکه ......متاسف شدیم
United Arab Emirates
جهان نیوز شما اجازه بدید فعلا فعالیت های سیاسی اقای علی مطهری هضم شود و مدتی استراحت کنیم بعدا ایشون را تشویق به کار سیاسی کنید. چه اشکالی دارد ایشان به کارهای علمی بپردازند.
Iran, Islamic Republic of
..
روح الله خمینی
Iran, Islamic Republic of
ای کاش سید حسن در راه امام و رهبری مصمم تر می شد.
م ث
Bulgaria
....
پیرو خط امام مطیع امررهبر
Iran, Islamic Republic of
بنده هم چیزی شبیه به این ای کاش گفته بودم چرا درج نکردید ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
وو...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
ملا کاشف
Iran, Islamic Republic of
....
پیرو خط امام مطیع امررهبر
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یک جو عمل صالح میتواند موجب عزت آدم در دنیا و آخرت باشد ولی حرفهای به ظاهر حکیمانه ولی توخالی بر عزت آدم اضافه نمیکند.
مظفرآقا
Iran, Islamic Republic of
احسنت برادر تا الان کجا بودی
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
....
زینب
Iran, Islamic Republic of
.....
یادآور
Romania
کلمه یادگار امام ... لقب سید احمد بوده است...
خداباور
Iran, Islamic Republic of
حالا مشکلت چیه برادر؟ به کجای شما مگه برخورده اینقد بال بال میزنی
Iran, Islamic Republic of
دست خودم نیست طاقت نمیارم
Iran, Islamic Republic of
یادگار امام بجز انقلاب چیزی دیگر نیست که باید حفظ بشود ....و دیگر هیچ
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا از گروهی حمایت کرد که کشور را از نظر سیاسی اقتصادی فرهنگی به بن بست کشیدن حرفی نمانده بزند زیرا چیزی برای گفتن و دفاع نمانده
United States
...
Iran, Islamic Republic of
چرا یک طرفه به قاضی رفته اید ایا مصاحبه ایت الله مومن را ندیده اید یا نخواستید ببینید من شاگرد ان مرد با تقوا بودم ذره ای دنیا دوستی در قلب ان رادمرد نبود ایشان فرمودند اجتهاد اقای سید حسن را احراز نکرده اند......
حجت جوادی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز بازها لقب یادگار امام را برای ایشان بکار برده اند این لقب مخصوص مرحوم سید احمد خمینی بود نه سید حسن ...
Iran, Islamic Republic of
....
باهری
Iran, Islamic Republic of
..
علدالله حق پرست
Iran, Islamic Republic of
«حوادث مي‌آيد و مي‌رود و روزهاي خوش و ناخوش با خود دارد، اما نيت نبايد عوض شود. ..
علی قلم
Iran, Islamic Republic of
نوه امام خمینی (ره) بابدان بنشست محبوبیتش کم شد..
سید حسن خمینی
Iran, Islamic Republic of
امام و خاندان مکرمش باقی و جاودانند
Iran, Islamic Republic of
...حال افراد و رفتار حال انان مهم است نه فامیلیت و ....
Iran, Islamic Republic of
Iran, Islamic Republic of
مگر پادشاهی هستش که خود را از بقیه جدا بدانیم همه در پیشگاه قانون مساویند.
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
با رفتن هاشمی حامی اش را از دست داده آخه بعضیها با تکیه بر دیگران میتوانند بایستند
Iran, Islamic Republic of
قسمتی از وصیتنامه سید احمد خمینی:
به حسن و برادرانش این توصیه را می‌نمایم که همیشه سعی کنند در خطّ رهبری حرکت کنند و از آن منحرف نشوند که خیر دنیا و آخرت در آن است و بدانند که ایشان موفقیّت اسلام و نظام و کشور را می‌خواهند. هرگز گرفتار تحلیل‌های گوناگون نشوند که دشمن در کمین است