جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

حکم اعدام یک جاسوس آمریکا تائید شد

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 717505
سخنگوی قوه قضائیه از تأیید حکم اعدام امیر رحیم‌پور به اتهام جاسوسی برای آمریکا خبر داد.
حکم اعدام یک جاسوس آمریکا تائید شد
به گزارش جهان نيوز، غلامحسین اسماعیلی در ادامه نوزدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره خبر آزادی عیسی شریفی اظهار کرد: خبر آزادی این فرد دروغ است و توصیه می‌‌کنم افراد قبل از انتشار خبر صحت و سقم آن را بررسی کنند. کیفرخواست این پرونده صادر و رسیدگی آن در دادگاه شروع شده و برخی جلسات دادگاه برگزار شده و جلسات هم در سازمان قضایی نیروهای مسلح در حال برگزاری است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره دستگیری تعدادی از جاسوسان آمریکایی و سرنوشت پرونده آنها گفت: متأسفانه دشمنی آمریکا مصادیق و نمونه‌های متعددی در برابر نظام جمهوری اسلامی دارد؛ از تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی ایران گرفته که ما معتقدیم جنگ تحمیلی هشت ساله را آمریکایی‌ها بر ما تحمیل کردند تا حمله نظامی به صحرای طبس و زدن هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران و اقدامات متعددی که در طول این چهل سال نظام سلطه به سرکردگی آمریکا در برابر نظام و انقلاب ما داشته است. شهادت شهید قاسم سلیمانی نمونه دیگری از این دشمنی‌هاست. بهره‌گیری از جواسیس برای جمع‌آوری اخبار و اطلاعات و ضربه زدن به جمهوری اسلامی، یکی دیگر از  فعالیت‌های خصمانه دولت آمریکا علیه ایران اسلامی است.

وی افزود: به لطف خدا و هوشیاری مردم و توانمندی بخش‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی، در هیچ‌کدام از این زمینه‌ها آن توفیقی که مدنظر آمریکا بوده، به دست نیامده است. هوشیاری اطلاعاتی باعث شده جواسیس آمریکایی و صهیونیستی یکی بعد از دیگری شناسایی، محاکمه و مجازات شوند به ویژه  ضربه محکمی که سال گذشته به سرویس جاسویسی آمریکا زده شد.

اسماعیلی اضافه کرد: یکی از جواسیس "امیر رحیم‌پور" که جاسوس سیا بود و ضمن ارتباط با سازمان جاسوسی از آنها دستمزدهای کلانی را هم به عنوان حق‌الزحمه دریافت و تلاش کرده بود بخشی از اطلاعات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در اختیار سرویس آمریکا قرار دهد که شناسایی، محاکمه و به اعدام محکوم شد؛ اخیرا دیوان عالی کشور حکم اعدام این جاسوس آمریکایی را تأیید کرده و ان‌شاءالله به زودی سزای اعمال خود را خواهد دید و حامیان این قبیل افراد مطلع خواهند شد که جمهوری اسلامی با دشمن به ویژه دشمن خارجی اهل تعارف و مسامحه نیست و عمل و اقدام و منطق ما در برابر دشمن، منطق اقتدار و صلابت و پاسخ محکم به دشمنی دشمنان است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اخیراً نیز دو نفر دیگر از جواسیس سیا که در قالب یک موسسه و بنیاد خیریه فعالیت می‌کردند، شناسایی و محاکمه و به جرم جاسوسی به 10 سال حبس و به جرم اقدام علیه امنیت به 5 سال حبس محکوم شدند که به خاطر قطعی نبودن احکام، از بیان اسامی خودداری می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسماعیلی اضافه کرد: یکی از جواسیس
خوب امروز هم یک کلمه جدید یاد گرفتیم. جواسیس
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
قال علی علیه السلام: مَن عَلٌَمَنی حرفا فَقَد صَیٌَرَنی عبدا
Iran, Islamic Republic of
من هم شگفت زده شدم مثل شما .
United States
...