شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۳۴

شرط ذوالنور برای فالوده خوری ظریف با ترامپ

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 717485
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رئیس جمهور می‌کوشد آدرس غلط بدهد و توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید: اگر مردم قهر کردند تقصیر شورای نگهبان است در صورتی که اینطور نیست و دلخوری مردم مربوط به عملکرد بد اقتصادی دولت است.
شرط ذوالنور برای فالوده خوری ظریف با ترامپ
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره «انتخابات تشریفاتی» گفت: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آن هم درباره شورای نگهبان و انتخابات صحبت‌های مردودی است آن هم به دلایل متعدد.

وی با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور ناشی از برخی از موضوعات است، اظهار داشت: رئیس جمهور باید علم لازم را داشته و بداند قانون اساسی اداره داخل شورای نگهبان را به شورای نگهبان واگذار کرده است و دوم اینکه رئیس جمهور باید بداند قانون تشخیص و تفسیر را به شورای نگهبان داده است بنابر این هر تفسیری که از سوی رئیس جمهور صورت می گیرد غلط و بی جایگاه است چراکه رئیس جمهور یا این موارد را نمی داند و یا مغرضانه عمل می کند و دیگر از این دو حالت خارج نیست.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد افراد جامعه نسبت به عملکرد رئیس جمهور مشکل دارند، اظهار داشت: به اعتقاد بنده عاملی که از جمله عوامل قهر مردم با صندوق رأی می‌شود، عامل سیاسی نیست و عامل اقتصادی و معیشتی است. بنابراین رئیس جمهور می‌کوشد با این اقدام خود آدرس غلط بدهد و می خواهد توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید که اگر مردم قهر کردند و پای صندوق رای نیامدند،این تقصیر شورای نگهبان است که باید گفت این مسئله اینطور نیست و اگر کسی از صندوق رأی قهر می کند مربوط به عملکرد بد اقتصادی دولت است.

وی بیان داشت: قطعا مردم گوش به این فرافکنی‌ها و آدرس‌های اشتباه نخواهند داد و در مسیر خودشان و در دفاع از انقلاب و تعیین سرنوشت خود، انتخابات پرشوری را رقم خواهند زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان  باید جایی سرمایه‌گذاری کند که آثار مثبت و منافعی برای وی داشته باشد، افزود:  وقتی ما می بینیم که طرف های  مقابل با ما عناد و دشمنی دارند و هیچ وقت از روی دوستی با جمهوری اسلامی وارد ارتباط نمی‌شوند و از سوی دیگر وقتی هنوز آب کفن و خون شهید سلیمانی خشک نشده و چهلم این شهید بزرگوار نرسیده است و از آنجایی که مردم خشم و انزجار شان از آمریکا و ترامپ را نشان دادند، چه نیازی است که آقای ظریف دوباره چنین بابی را باز کند.

وی با بیان اینکه ما در تلاشیم تا با همه دنیا  رابطمان را درست کنیم، اظهارداشت:  اگر دستگاه دیپلماسی در اصلاح روابط بین‌المللی تلاش نکند، فلسفه وجودی اش زیر سوال می‌رود؛ حرف ما این است که این تلاش باید در جای خودش باشد. به عنوان مثال  وزارت امور خارجه ما تقریباً منطقه را رها کرده است و از زمانی که مذاکرات برجام مطرح بود تا به امروز توجه چندانی به ظرفیت های ارتباط با کشورهای منطقه نداشته و ارتباط ما با کشورهای منطقه متاسفانه به این وضعیت رسیده است با این حال  سوال ما این است که آیا پیش از اینکه این دولت سر کار آید هم ارتباطمان با کشورهایی چون عربستان و امارات و کشورهای اطرافمان این‌گونه بود.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه دولتمردان قول دادند که مشکلات بین‌المللی را حل و گذرنامه ایرانی را ارزشمند کنند، تاکید کرد: دولتمردان همچنین وعده دادند که هم چرخ صنعت و هم چرخ سانتریفیوژها بچرخد. با این حال تا دیروز اگر مردم قفل را می‌دیدند به ذهنشان بن بست و درب بسته می‌آمد اما با القائاتی که آقای روحانی انجام داد و کلیدی که در زمان انتخابات به مردم نشان داد، امروز اگر مردم کلید را ببینند، یاد درهای بسته می افتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان سیاست خارجی ما در برخی از امور اقدامات غلطی انجام دادند، گفت: ما حدود ۱۰۰۰ کیلومتر با  ترکمنستان مرز مشترک داریم و اگر کشوری در تحریم های بانکی، مالی و دریایی قرار دارد قطعاً باید راه های ارتباط زمینی خود را تقویت کند چرا که از این طریق می‌تواند به صورت نقدی و فیزیکی پول را جابجا کند. سوال ما این است که در حال حاضر چقدر با کشورهایی چون ترکمنستان ارتباط داریم این درحالی است که کشوری چون ترکیه علی رغم آن که مرز مشترک با کشوری چون ترکمنستان ندارد اما ارتباط تجاری بسیار زیادی با این کشور دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر  ما منطقه را رها کردیم و به جایی چسبیدیم که می‌دانیم جز شر برای ما برنامه دیگری ندارند در حالی که ارتباط با کشورهای منطقه برای ما خیر مسلم و ارتباطی بی هزینه ای است. ما باید ارتباط با همسایگانمان را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما با ۱۷ کشور همسایه هستیم اما متاسفانه ارتباط با این کشورها تقریباً رها شده است گفت: ارتباط ما با این کشورها درخور یک کشور در حال تحریم نیست و حتی از ارتباط دو کشور معمولی هم ضعیف‌تر است لذا باید گفت وزیر امور خارجه ما سوراخ دعا را گم کرده است و باید به مسیر اصلی بازگردد چراکه در حال حاضر  طرف‌های مقابل برای ما گربه میرقصاند و خط و نشان می‌کشند و عباراتی چون:" نه، مرسی"  را به کار می‌برند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چرا باید  برخی از مسئولان با حرف‌های خود ملت را ذلیل کنند، اظهار داشت: اگر آقای ظریف تنها خودش باشد دیگر اشکالی ندارد که با کشورها چه ارتباطی داشته باشد و حتی می تواند برود و با ترامپ بنشیند و فالوده بخورد و یا آنکه به رستوران ترامپ برود و در آشپزخانه اش کار کند لذا این مسئله کاملاً به خودش مربوط است، اما امروز آقای ظریف نماینده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و حق ندارد ملت ایران را تحقیر کند و از موضع ذلت برخورد کند .

وی بیان داشت: وزیر امورخارجه  باید موضع عزت و اقتدار ملت ایران را حفظ کند و نباید به عزت ملی آسیب بزند. چراکه چنین رفتارهایی از سوی مسئولین به وجهه جمهوری اسلامی آسیب می زند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس جمهوردرباه انتخابات گفت: رئیس جمهور می‌کوشد با این اقدام خود آدرس غلط بدهد و می خواهد توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید که اگر مردم قهر کردند و پای صندوق رای نیامدند،این تقصیر شورای نگهبان است که باید گفت این مسئله اینطور نیست و اگر کسی از صندوق رأی قهر می کند مربوط به عملکرد بد اقتصادی دولت است.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس کمیسیون امنیت ملی از دیوار سفارت کشور همسایه میری بالا وافتخار هم میکنید الان دم از همسایگی واحترام میزنید؟
Iran, Islamic Republic of
ذوالنور:
«رئیس جمهور می‌کوشد آدرس غلط بدهد و توپ را در میدان دیگران بیاندازد و بگوید: اگر مردم قهر کردند تقصیر شورای نگهبان است در صورتی که اینطور نیست و دلخوری مردم مربوط به عملکرد بد اقتصادی دولت است.»
الحمدلله که یکی حرف دل ما را زد و نیازی نیست که نگران سانسور و مصلحت اندیشی جهان نیوز باشیم و خود جهان نیوز، آن حرف را از زبان این نماینده انقلابی چاپ می کند
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
وضعیت بد اقتصادی مردم ناشی از ردیف های چرت وپرتی هست که در بودجه از زمان احمدی نژاد تعریف شد...
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم خیلی به موقع بود ...
Iran, Islamic Republic of
همه اونهایی که میگن رای نمیدن دلیلش را ناامیدی اعلام می کنند. عام مردم کاری به عملکرد شورای نگهبان ندارند ولی گروههای سیاسی عدم اقبال مردم را به نقش شورای نگهبان مرتبط می کنند. این دولت و این مجلس مردم را ناامید کرد
Iran, Islamic Republic of
احسنت یاشیخ که توجداصاحب نوری(ذوالنور)سخن جامع ومانع وکاملی بود
Iran, Islamic Republic of
یعنی مشکل امروز ما با عربستان و امارات هم مربوط به این دولت و مجلس است!!! ..
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
خود وهابی های سعودی گفتند که مشکل ما از سال 57 با ایران مشکل داریم .سال پیروزی انقلاب برابر بود با 1399 هجری قمری وپیش بینی فروریختن نظام شاهنشاهی در ایران محقق شد..
شمس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نور !!!! ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احسنت.
حرف حساب زده .
Iran, Islamic Republic of
....
شمه
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی پابداری جی ها و اصول گرا کی می خواهند زبان تحقیر و تلخ حود را رها کنند خدا را شاکریم..
Iran, Islamic Republic of
شما که از گلابی برجام خوردی و داد میزدی . روحانی مچکریم
بعد این تورم و گرانی بنزین باید شکرگزار اصلالاتیها و کدخدا باشی نه شاکر خدا .
بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
الان کجای این حرفها اشتباه بود که از عصبانیت توهین میکنی . زبان اصلاحاتیها شیرین است .
کلا شما به اصطلاح اصلاحاتیها وقتی در مقابل حرف حق جوابی ندارید توهین می کنید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
.. .
غ
Iran, Islamic Republic of
.. جهان تيغى . بخونه تا بفهمه ملت نسبت به اين . چه نظرى دارند ! .
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ترامپ را ول کردی داری خودی را میزنید!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
هر کس اصلاحاتچی نباشد احتمالا اصولگراست . بعید می دانم کاندید مستقلی رای اورده باشد.
Iran, Islamic Republic of
شاید زدن خودی دستور نخودی ها باشه
رر
Iran, Islamic Republic of
دلخوري مردم مربوط به فساد گسترده كشور است چه اصولگرا،چه وسط گرا ،چه راستگرا ،چه چپ گرا!؟
Iran, Islamic Republic of
اما الان دولت و مجلس دست اصلاحاتیهاست. به نظرم این حرف یک نوع فریب است . که همه را با یک چوب...
Iran, Islamic Republic of
مردم از بی عدالتی و رانت رنج میبرند اما مقایسه کلی در سطحح زندگی این دو حزب تکلیف را معلوم می کند
محمد ایوب
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف فرموده اند به نمایندگی ازمردم باامریکا مذاکره کرده است نماینده عزیز 22 بهمن نزدیک است لطفا بیایید همراه همین مردم درراه پیمایی قدم بزنید ....
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا ظریف اگر صد بار حرفش را بخوانی روشن و واضح حرف مذاکره را مشروط به توبه امریکا زد . ...
Iran, Islamic Republic of
...
نژاد
France
..
Iran, Islamic Republic of
.