کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غلامعلی رجایی، فعال اصلاح طلب:

از دست دادن نخبگانی همچون محمود صادقي و الياس حضرتي ضرری برای تمام کشور است/ رد صلاحیت شدن علی مطهری مانع از الگو شدن ایران می‌شود/ شوراي نگهبان بايد قدر اين اپوزيسيون نجيب را بداند

14 بهمن 1398 ساعت 9:56

غلامعلی رجایی مدعیست: شوراي نگهبان توجهي به ملاحظات و اخطارهاي امام نسبت به اين نهاد نظارتي ندارد يا شايد هم شوراي نگهبان براي فرمايشات امام تاريخ مصرف قائل است يا خدايي نكرده تصور برخي از آنها اين است كه دوران امام سپري شده است.


گروه سیاسی جهان نیوز: غلامعلی رجایی از نزدیکان هاشمی رفسنجانی که به اظهارات شاذ در این سالها مشهور شده، اینبار محمود صادقی و الیاس حضرتی را نخبگانی معرفی کرده که رد شدنشان سبب ضرر به کشور می شود و حتی فراتر از این نیز معتقد است که ردشدن علی مطهری سبب جلوگیری از الگو شدن ایران می شود!

به گزارش جهان نیوز، این فعال سیاسی اصلاح طلب طی یادداشتی نوشته است: خبر رد صلاحيت علي مطهري و تعداد بسياري از چهره‌هاي شاخص اخبار تلخ اين روزهاست؛ چراكه با اين روند مجلس از داشتن چهره‌هاي متفكر، نخبه و سالم محروم شد، آن‌هم در شرايطي كه برخي نمايندگان مجلس نه در گروه نخبگان جاي دارند، نه طرح و برنامه‌اي براي آينده كشور دارند، نه از سابقه علمي خاصي برخوردار هستند اما به هر حال راي گرفته و بنابر مناسباتي به مجلس راه يافته‌اند.از دست دادن امثال علي مطهري، محمود صادقي، الياس حضرتي و بسياري ديگر از ردصلاحيت‌شدگان براي مجلس شوراي اسلامي خسارت محسوب مي‌شود. اين خسارت هم مختص يك دوره مجلس نيست، بلكه وقتي نيروهاي نخبه از دست مي‌رود، تمام كشور متضرر مي‌شود.

وی در ادامه درباره رد صلاحیت علی مطهری نیز نوشته است: در ميان ردصلاحيت‌شدگان علي مطهري از جمله چهره‌هاي آكادميك و دانشگاهي و چهره ارزشمندي است كه توانسته آراي زيادي از تهران كسب كند.همچنين او فرزند آيت‌الله شهيد مطهري است و سابقه مديريت مجلس و حضور در هيات رييسه دارد، از همين روي به نظر مي‌رسد شوراي نگهبان بايد دست‌كم درمورد او تجديدنظر كند و اگر شوراي نگهبان تجديدنظر نكند، بايد مقامات كشوري به اين موضوع ورود كنند. بنابراين اگر به دنبال اين باشيم كه حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي پررنگ باشد و بمباران تبليغات خارج از كشور خنثي شود، بايد تجديدنظرهايي در فرآيند احراز صلاحيت‌ها به‌خصوص درمورد برخي چهره‌ها صورت گيرد. نبايد با دست خودمان اطراف صندوق‌هاي راي را خالي كنيم. اين خطر و آسيبي جدي است و نشان مي‌دهد كه نظام به بيماري خودزني دچار شده است.علاوه بر تاثير مخرب داخلي بايد به تاثيرات خارجي اين رد صلاحيت‌ها هم انديشيد. براي نمونه در ساير كشورهاي مسلمان، كشورهاي منطقه، كشورهاي عربي و... وقتي مشاهده مي‌شود كه در جمهوري اسلامي رد صلاحيت‌ها به اين شكل صورت مي‌گيرد و افرادي همچون علي مطهري در جمهوري اسلامي تاييد صلاحيت نمي‌شوند، انعكاس خوبي نخواهد داشت و پيام خوبي از انقلاب به ساير كشور منتقل نخواهد شد.اگر برخي به دنبال الگوگيري از جمهوري اسلامي باشند، حتما مساله برخورد برخي نهادهاي نظارتي با كانديداهاي انتخابات مهم مجلس را نكته‌اي منفي تلقي خواهند كرد و اگر بخواهند به سمت ارزش‌ها و الگوهاي جمهوري اسلامي پيش بروند، ممكن است دچار ترديد شوند.

غلامعلی رجایی در ادامه با هدف تخریب شورای نگهبان نیز نوشته است: به برخي از اعضاي شوراي نگهبان توصيه مي‌كنم كه تاريخ بخوانند. تاريخ نشان داده كه در هيچ حكومتي تك‌صدايي موفق نشده و سياست تك‌صدايي محكوم به شكست است. اتفاقا حاكميت بايد پذيراي اين‌گونه اظهارنظرهاي متفاوت باشد؛ چراكه اين‌ افراد را مي‌توان «اپوزيسيون نجيب» دانست. شوراي نگهبان بايد قدر اين اپوزيسيون نجيب را بداند. درنهايت و به عنوان آخرين نكته مي‌توان به ضرس‌قاطع گفت كه شوراي نگهبان توجهي به ملاحظات و اخطارهاي امام نسبت به اين نهاد نظارتي ندارد يا شايد هم شوراي نگهبان براي فرمايشات امام تاريخ مصرف قائل است يا خدايي نكرده تصور برخي از آنها اين است كه دوران امام سپري شده است. كاش شوراي نگهبان لااقل به توصيه‌هاي امام توجه مي‌كرد و براي آنها تاريخ مصرف قائل نبود. در خاتمه نيز بايد گفت اگر شوراي نگهبان به دنبال حماسه حضور است، علي‌القاعده بايد دست مردم را در انتخابات باز بگذارد.


کد مطلب: 717325

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/717325/دست-دادن-نخبگانی-همچون-محمود-صادقي-الياس-حضرتي-ضرری-تمام-کشور-رد-صلاحیت-شدن-علی-مطهری-مانع-الگو-ایران-می-شود-شوراي-نگهبان-بايد-قدر-اپوزيسيون-نجيب-بداند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com