کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فاصله زمانی تهران تا یزد با اتوبوس

13 بهمن 1398 ساعت 10:54


به گزارش جهان نیوز، یزد، به عنوان یک شهر تاریخی با قدمت چند هزار ساله یکی از مقاصد گردشگری برای هر ایرانی و هر گردشگر خارجی است. شهری در دل کویر، با معماری ویژه و فرهنگ و آداب و رسوم خاص که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. شهر یزد، به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان، پس از ونیز ایتالیا، که با بادگیرها و قنات‌های فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شود مقصد مناسبی برای یک سفر به یاد ماندنی است. پس اگر قصد سفر به منظور آشنایی با فرهنگ کویری دارید این شهر انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. برای مسافرت به یزد علاوه بر خودروی شخصی، سه گزینه‌ی سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس را هم در اختیار دارید.  یکی از راه‌های مسافرت به شهر یزد، مسیر زمینی و سفر با اتوبوس است که شما با خرید بلیط اتوبوس از علی بابا می‌توانید به آسانی برای این سفر اقدام کنید. در این مطلب به نکات ویژه‌ی سفر با اتوبوس به یزد می‌پردازیم.
 


 شهر یزد، مرکز استان پهناور یزد در فاصله‌ی 625 کیلومتری از تهران قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید از شهرهای قم، کاشان، نائین، اردستان، میبد و اردکان عبور کنید. این مسیر برای کسانی که به کویر و شهرهای کویری علاقه‌مندند یک مسیر رویایی و دلنشین است. برای خرید بلیط اتوبوس می‌توانید از سه پایانه‌ی اتوبوسرانی در تهران اقدام کنید. پایانه‌ی غرب، پایانه‌ی جنوب و پایانه‌ی بیهقی که برای خرید بلیط از هر سه آنها می‌توانید خرید اینترنتی داشته باشید.

خرید بلیط اتوبوس تهران یزد از علی بابا
با حرکت از تهران و گذر از عوارضی بزرگراه قم ـ تهران، وارد مسیری می‌شوید که پس از 7 ساعت شما را به نگین کویر، شهر یزد می‌رساند. اولین مقصد بین راهی در این سفر شهر زیارتی قم است. پس از رسیدن به قم، شما وارد اتوبان کاشان می‌شوید. اتوبانی که به نام امیرکبیر سردار بزرگ ایرانی شناخته می‌شود. اغلب اتوبوس‌های بین شهری، برای استراحت در اقامتگاه‌های رفاهی این مسیر توقف می‌کنند.
 
مقصد بعدی شما شهر تاریخی کاشان خواهد بود. البته اتوبوس‌های این مسیر، وارد شهر نمی‌شوند و فقط نمای دوری از کاشان را خواهید دید. برای اینکه جاذبه‌های تاریخی کاشان را هم از دست ندهید، با خرید بلیط اتوبوس می‌توانید سفر به این شهر خوشبو با گل‌های محمدی و گلاب‌های عطرآگین را در برنامه‌های آتی خود قرار دهید. خرید بلیط اتوبوس از علی بابا یکی از آسان‌ترین راه‌های خرید بلیط برای سفرهای زمینی‌ست.

پس از کاشان، شهر نائین مقصد بعدی شما خواهد بود. اگر صبح از تهران حرکت کرده باشید، پس از چهار ساعت به شهر نائین می‌رسید و زمان مناسبی برای صرف ناهار در این شهر است. در این قسمت از مسیر، جاده‌ به دو راه جدا تقسیم می‌شود که یکی به سمت استان اصفهان و دیگری به سمت یزد ادامه پیدا می‌کند و شهر نائین مرزی بین این دو استان است. اتوبوس تهران ـ یزد، پس از یک ساعت به شهر اردستان خواهد رسید. همانطور که قبلا گفتیم این مسیر و مقصد یزد برای کسانی که به کویر و شهرهای با قدمت بالا علاقه‌مندند مسیر دلچسبی خواهد بود. اردستان هم یکی از مراکز تاریخی این جاده و یکی از شهرهای استان اصفهان است. یک نکته‌ی جالب در مسیر زمینی تهران به یزد، گذر از دو استان برای رسیدن به این شهر است. ابتدا استان قم و سپس استان اصفهان که شامل شهرهای کاشان، نائین و اردستان می‌شود.

زمانی که شما در این جاده به تابلوی میبد و اردکان می‌رسید می‌توانید امیدوار باشید که به مقصد نزدیک شده‌اید اما همچنان قریب به یک ساعت و شاید کمی بیشتر تا رسیدن به ترمینال یزد فاصله دارید. میبد، شهری با کارگاه‌های سفال، کاشی و سرامیک یکی از جاذبه‌های دیدنی این مسیر است. اگر به شما فرصتی دست داد تا در مسیر توقف داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از کوره‌ها و کارگاه‌های میبد دیدن کنید. ظرف‌های سفالی، انتخاب خوبی برای خرید سوغاتی از این شهر است. میبد و اردکان آخرین توقفگاه‌های این مسیر تا قبل از رسیدن به یزد هستند.

قطار، انتخابی عالی برای سفر از اصفهان به یزد
625 کیلومتر فاصله تهران تا یزد، در شش ساعت و نیم الی هفت ساعت طی خواهد شد و این مسیر برای کسانی که به کویر علاقه دارند یک مسیر جذاب خواهد بود. چون امکان دارد در راه گله‌ای از شترهای ساکن در کویر را ببینید و از آسمان فراخ و آبی رنگ لذت ببرید. خرید بلیط اتوبوس، در ساعت‌های مختلف از شبانه روز امکانی است که با خرید بلیط اینترنتی برای شما یک سفر خاطره‌انگیز را مهیا می‌کند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که جاده‎‌های سرسبز را به کویر ترجیح می‌دهید، خرید بلیط اتوبوس یزد در شب پیشنهاد مناسبی برای شما خواهد بود. اگر بلیط اتوبوس شما در ساعات پایانی شب باشد پس از هفت ساعت به یزد و یا بالعکس از یزد به تهران می‌رسید. امتیاز ویژه‌ی سفر در شب، مشاهده‌ی آسمان پر ستاره‌ی کویر است که هر چه به یزد نزدیک‌تر می‌شوید، درخشان‌تر به چشم می‌آید.
 


کد مطلب: 717193

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/717193/فاصله-زمانی-تهران-یزد-اتوبوس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com