جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

میزان حقوق و عیدی‌ کارگران نیمه وقت چقدر است؟

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 717150
طبق قانون کار حقوق و عیدی کارگران نیمه وقت براساس میزان ساعات کاری تعیین می‌شود.
میزان حقوق و عیدی‌کارگران نیمه وقت چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز، براساس ماده ۳۹ قانون کار، مزد و مزایای کارگرانی که به صورت نیمه وقت و یا کمتر از ساعات قانونی تعیین شده به کار اشتغال دارند به نسبت ساعات کار انجام شده محاسبه و پرداخت می‌شود، عیدی و پاداش نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

در مورد کارکنان ساعتی که حقوق ماهانه ثابت نداشته و دستمزد آن‌ها در ماه متغیر است، برای محاسبه عیدی و پاداش، میانگین حقوق سه ماه آخر خدمت آنان مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت.

مبلغ پرداختی بابت عیدی و پاداش به کارگران کارگاه‌های فصلی مشمول قانون کار و همچنین کارگران سایر کارگاه‌های مشمول که کمتر از یک سال در کارگاه کار کردند، باید بر اساس ۶۰ روز و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود.

سال گذشته شورای عالی کار حداقل دستمزد  کارگران در سال ۹۸ را یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان در نظر گرفت، بنابراین عیدی کارگران حداقلی بگیر باید ۳ میلیون و ۳۴ هزار تومان باشد.

میزان دریافت عیدی برای سایر بیمه شدگانی که حقوق پایه آنها به واسطه سابقه کار بیشتر «بیش از حداقل دستمزد» است نیز، باید معادل دو برابر حقوق پایه درج شده در فیش حقوقی باشد البته قانون کار برای پرداخت عیدی، سقف در نظر گرفته است و میزان عیدی نباید از سه برابر حداقل دستمزد مصوب بیشتر شود.

میزان عیدی پرداختی براساس حداقل دستمزد سنجیده می شود.

میزان عیدی کارگران نیمه وقت براساس جدول زیر پرداخت می شود:
 

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *