چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ماجرای جایزه به هنرمند ضدانقلاب در جشنواره فجر

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 717030
«سارا متقی» که با تاسف فراوان به عنوان یکی از شاعران برگزیده جشنواره شعر فجر برگزیده شده، طی سالهای اخیر با انواع و اقسام اظهارات توهین آمیز درباره آرمان های مردم ایران جنجال آفرین شده بود.
ماجرای جایزه به هنرمند ضدانقلاب در جشنواره فجر
به گزارش جهان نيوز، هیات داوران بخش «ویژه شعر جوان» چهاردهمین جشنواره شعر فجر در حالی فهرست برگزیدگان این بخش‌ را اعلام کرد که پس از اعلام برگزیدگان، بیش از آنکه درباره سطح کیفی و کمی آثار شاعران در این بخش بحث و تبادل نظر شود، حضور یکی از شاعران جوانی که طی چند وقت اخیر با انواع و اقسام اظهارات توهین آمیز در فضای مجازی خبرساز شده بود، همه چیز را در خصوص اختتامیه جشنوار تحت الشعاع قرار داده است.

وی که با تاسف فراوان به عنوان یکی از شاعران برگزیده بخش شعر جوان انقلاب (مخصوص شاعران با سن کمتر از 25 سال) انتخاب و معرفی شده است، طی چند مدت اخیر با اظهارات توهین آمیز درباره شهید سلیمانی، حضرت فاطمه(س) جنجال آفرین شده بود از سویی دیگر وی به صراحت در صفحه شخصی اش ضمن اعلام تنفر از جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع ضدانقلابی و توهین آمیز را گرفته که در کمال تعجب همه این موارد از چشم مسئولین جشنوار شعر فجر دور مانده و در اظهارات خصمانه توئیتری اش نسبت به کشورش، انقلاب و حتی مذهب مردمش نه تنها دست کمی از دشمنانی چون ترامپ ندارد بلکه در برخی توهین های بی شرمانه از امسال وی هم پیش گرفته است.

اما هیات داوران این بخش شاید در وهله نخست درباره انتخاب سارا متقی در جمع یکی از برگزیدگان جشنوان شعر انقلابی این توجیه را بیاورند که ما فقط به کیفیت آثار شرکت کننندگان توجه میکنیم که شاید این توجیه برای جشنواره های آزاد در منطقه ای گمنام قابل قبول باشد اما در مهم ترین جشنواره شعر کشور که با عنوان شعر انقلاب و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار میشود این اهمال جای هیچ اما و اگری نمیگذارد. شایسته است مسئولین جشنواره شعر فجر هر چه سریعتر اعلام کنند که بر چه اساسی به کسی که بدترین و شنیع ترین توهین ها را به مقدسات کشورش و مردمش در صفحه شخصی است داشته است، جایزه جشنواره شعر فجر میدهند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
برچسب ها: جشنواره فجر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *