سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

ارتش سوریه دو شهرک دیگر را از تروریست‌ها پس گرفت

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 716882
ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود توانست دو شهرک در مسیر بزرگراه حلب-دمشق را به کنترل خود در آورد.
ارتش سوریه دو شهرک دیگر را از تروریست‌ها پس گرفت
به گزارش جهان نيوز، خبرنگار المیادین گزارش داد که ارتش سوریه روز چهارشنبه توانست دو شهرک «خان السبل» و «معردبسه» در بزرگراه حلب-دمشق را تحت کنترل خود در آورد.

ارتش سوریه از هفته گذشته همزمان با پیشروی‌ در ادلب عملیات‌هایی را هم در غرب و جنوب استان حلب برای پاکسازی این مناطق از تروریست‌ها انجام می‌دهد تا طبق مفاد آتش‌بس جاده بین المللی حلب به حماه را تحت کنترل داشته باشد.

عصر روز چهارشنبه نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن بعد از درگیری‌های سنگین با گروهک تروریستی جبهه النصره، وارد شهرک خان‌طومان در استان حلب سوریه شدند.

خان طومان در ۴۰ کیلومتری حلب  و دروازه غربی شهر حلب واقع شده؛ این منطقه همان جایی است که در سال ۲۰۱۶ تروریست های داعش با نقض آتش بس به مواضع نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حمله کردند.

در آن مقطع زمانی با توافق سوریه یک آتش‌بس در برخی نقاط سوریه از جمله خان‌طومان برقرار شد. طبق توافقی که پیرامون آتش بس صورت گرفته بود نباید هیچ گلوله ای ما بین دو طرف شلیک می شد اما گروهک‌های تروریستی اقدامی برخلاف آتش بس انجام دادند و آن را نقض کردند و این منطقه  که با مقاومت نیروهای ارتش سوریه از دست تروریست‌ها گرفته شده بود  با حیله و نیرنگ عربستان و غربی‌ها به خصوص آمریکا دوباره به دست گروهکهای تروریستی افتاد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *