جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۹

آزادی شهرک «خان طومان» پس از گذشت بیش از سه سال و نیم

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 716850
ارتش سوریه شهر "خان طومان" در جنوب غرب شهر حلب را بعد از درگیری شدید با تروریست‌ها آزاد کرد.
آزادی شهرک «خان طومان» پس از گذشت بیش از سه سال و نیم
به گزارش جهان نيوز، خبرنگار شبکه خبری المیادین گزارش داد که ارتش سوریه در حمله‌ای برق آسا شهر خان طومان در ریف حلب را به کنترل خود در آورد.

خان طومان در منطقه "جبل سمعان"  در فاصله 10 کیلومتری جنوب غرب حلب قرار دارد و به خاطر آن که به اتوبان حلب _ دمشق نزدیک است از اهمیت استراتژیک برخوردار است.


خان طومان شهرکی در شمال سوریه، در بخشی از کوه شمعون منطقه حلب، واقع در جنوب غربی حلب است. محلات نزدیک به این منطقه شامل اورم الکبری و شیخ علی قرار دارد. این شهرک در یک تپه واقع در شرق رودخانه قویق ساخته شده است.

خان طومان در دسامبر 2015 میلادی که عملیات جنوب حلب تازه آغاز شده بود، آزاد شد. فروردین 1395 هجری شمسی تروریست‌های النصره با همکاری چندین گروهک دیگر به خان طومان حمله کرده بودند اما نیروهای ارتش سوریه با کمک حزب‌الله، نیروهای فاطمیون، نیروهای مقاومت عراقی و نیروهای ویژه مستشاری ارتش ایران، مقابل آن حمله شدید، با کمترین تلفات مقاومت کرده بودند در حالی که النصره با دادن تلفاتی (حدود 400 نفر) عقب‌نشینی کرده بودند.

 شهرک خان طومان در نهایت روز جمعه 17 اردیبهشت 1395 به اشغال گروه تروریستی «جبهه النصره» و هم پیمانانش درآمد. تروریست‌های تکفیری از روز پنجشنبه 16 اردیبهشت آن سال حمله سنگینی به شهرک خان طومان با تکیه بر تروریستهای انتحاری پرتعداد خود و با پشتیبانی همه جانبه حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود شروع کردند که این حمله در ‌‌‌نهایت منجر به عقب نشینی نیروهای مقاومت از این شهرک شد.

دلیل اشغال خان طومان توسط تروریست‌ها چه بود؟
ملاذ مقداد مدیر مرکز مطالعات استراتژیک سوریه سه سال پیش زمانی که تروریست‌های تکفیری با تکیه بر حمایت‌های گسترده حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شهرک خان طومان را به اشغال خود درآورده بودند،‌گفته بود درباره خان طومان کاملا واضح است که در دوران آتش‌بس تروریست‌ها توسط عربستان و ترکیه مجهز و مسلح شدند و گزارش‌های متعدد حاکی از این بود که تروریست‌های زیادی که توسط ترکیه آموزش دیده بودند از طریق مرزهای ترکیه به خان طومان اعزام شده بودند.

وی تاکید کرده بود تنها دلیل از دست رفتن خان طومان این بوده که ارتش سوریه به آتش‌بس پایبند بود و همچنین تروریست‌ها تعداد بسیار زیادی از نیروهای خود را به سوی خان طومان گسیل کرده بودند و با عملیات انتحاری و تروریستی توانستند کنترل این منطقه را در دست بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خان طومان کربلایی شد برای مدافعان حرم
عاشورایی مقاومت کردند و مظلومانه به شهادت رسیدن
Iran, Islamic Republic of
دشمن هرگز به هیچ عهدی پایبند نیست
پیمان ببندی همین که نفس تازه کند حمله ای جدید رو شروع می کنه
حالا نوبت آمریکای تروریست در سوریه رسید به زودی ضربه مغزی ملایم به آنجا هم میرسد
جهان آرا اگر بود برای این پیروزی تحلیلهای خوبی داشت.این برنامه باید دوباره احیا شود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
روح حاج قاسم هنوز فرماندهی می کند.
Iran, Islamic Republic of
⭕️ باتوجه به موشک بارون عین الاسد،ساقط شدن هواپیمای سیا تو افغانستان، سقوط هواپیمای ترابری آمریکا در عراق، حمله دوباره انصارالله به آرامکو،آزاد شدن خانطومان بدست نیروهای مقاومت و در مقابل طرح معامله قرن از طرف آمریکا، دیگه اون ۲۵ سال دیگه تانابودی اسرائیل روباید به ۲۵ماه تقلیل داد

.
Iran, Islamic Republic of
انشاالله ترکیه به نرخ روز نون خور بعد از چند سال جنگ با سوریه و ویرانی و کشتار یه ملت نوبت سیلی خوردنش برسه
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
چقدر جای سردار سلیمانی عزیز خالیه!!!!