کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرگل ترین بردهای ایران در لیگ قهرمانان آسیا

9 بهمن 1398 ساعت 10:15

صعود استقلال به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا توأم شد با یک پیروزی پر گل ۵ بر صفر تا همین امر بهانه‌ای شود تا به بهترین برد‌های نمایندگان ایران در آسیا اشاره‌ای داشته باشیم.


به گزارش جهان نیوز، استقلال در یک‌شب فراموش‌نشدنی در شهر دوحه قطر در حالی که کمتر کسی فکر نمی‌کرد توانست الریان قطر را با ۵ گل در هم بشکند تا فرهاد مجیدی دوران جدیدی را با تیم محبوبش تجربه کند. پیروزی ۵ بر صفر استقلال در مقابل الریان بهانه‌ای شد تا به بهترین برد‌های نمایندگان ایرانی در این قاره پهناور نگاهی داشته باشیم.


ملوان بندرانزلی: ۱۲ بر صفر ویکتوری مالدیو
شاید کمتر به یاد داشته باشیم، اما در عین تعجب بهترین برد باشگاهی در آسیا در بین تیم‌های ایرانی متعلق است به تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که در سال ۱۹۸۶ توانست با نتیجه عجیب ۱۲ بر صفر ویکتوری مالدیو را شکست دهد. در این بازی محمد احمدزاده مهاجم فراموش‌نشدنی این تیم با ۹ گلی که به ثمر رساند رکوردی تاریخی را در فوتبال ایران به نام خودش ثبت کرد.

پرسپولیس: ۶ بر یک الشباب عربستان.
اما به غیرازاین دیدار عجیب ملوان تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۲۰۱۰ با هدایت مصطفی دنیزلی موفق شد الشباب عربستان را با درخشش و هت تریک ایمون زاید مهاجم ایرلندی تبارش با نتیجه ۶ بر یک درهم بکوبد تا به بهترین برد خود در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا دست یابد. ضمن اینکه سرخ پوشان پایتخت در یک دیدار دراماتیک و تاریخی در سال ۱۹۹۵ در حالی که بازی رفت را با نتیجه سه بر صفر به آلیمای قزاقستان واگذار کرده بودند، در دیدار برگشت و در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر توانستند با ۵ گل آلیما را در هم بشکنند.

فولاد: ۶ بر صفر القادسیه لبنان.
اما تیم فولاد خوزستان هم در سال ۲۰۰۴ در اولین حضورش در مسابقات آسیایی در اولین دیدار تیم فوتبال القادسیه لبنان را با ۶ گل شکست داد. اصغر رامشگر با گلزنی در این بازی، نام خود را به‌عنوان نخستین گل زن فولاد خوزستان در تاریخ لیگ قهرمانان ثبت کرد و میثم سلیمانی، علی بداوی، مجاهد خضیراوی، نادر احمدی و پژمان منتظری نیز گل‌های بعدی را زدند تا نویدبخش روز‌های خوب آینده باشند که البته متأسفانه این‌گونه نشد و این پیروزی درواقع اولین و آخرین برد فولاد در آن فصل از مسابقات بود و جالب اینکه القادسیه درنهایت از این گروه صعود کرد.

سپاهان اصفهان: ۵ بر صفر الجزیره امارات
سپاهانی‌ها هم در طول تاریخ حضور خودشان در آسیا، دومرتبه تیم رقیب خودشان را ۵ گله کردند. آن‌ها ابتدا در سال ۲۰۰۶ توانستند الاتحاد سوریه را با گل‌های عبدالوهاب ابوالهیل، محمد نوری (۲ گل) و عماد رضا (۲ گل) را شکست دهند و سه سال بعد الجزیره امارات را با گلزنی احمد جمشیدیان (۲ گل) توره، یانوش و جواد کاظمیان از میان برداشتند تا بهترین پیروز‌های خود در آسیا را با شکست دو تیم سوری و اماراتی ثبت کرده باشند.

ذوب‌آهن: ۵ بر دو بنیادکار ازبکستان
ذوب آهن نیز در سال ۲۰۱۶ سابقه زدن ۵ گل را به تیم قدرتمند بنیاد کار ازبکستان را دارد. روزی که این تیم اصفهانی با نتیجه ۵ بر ۲ بنیادکار را شکست داد و پرگل‌ترین دیدار خود را بانام این تیم ازبکستانی رقم زد. در این بازی دانیل اسماعیلی فر، وحید محمد زاده، مهدی رجب زاده، کاوه رضایی و مرتضی تبریزی گل‌های ذوب‌آهن را به ثمر رساندند و این بهترین پیروزی آن‌ها در طی حضورشان در آسیا بود.

استقلال: ۸ بر صفر هومنتمن لبنان.
اما استقلال که امروز موفق شد با ۵ گل الریان را از پیش رو بردارد در سالی که موفق به فتح جام باشگاه‌های آسیا شد تیم فوتبال التلال یمن را با ۵ گل شکست داد تا یکی از برد‌های پرگل خود در آسیا را جشن بگیرند. اما بهترین و پرگل‌ترین برد استقلال در آسیا اتفاقاً با درخشش همین فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال و هدایت ناصر حجازی به دست آمد.

جاییکه آن‌ها در دور رفت با ۷ گل و در دور برگشت با ۸ گل تیم فوتبال هومنتمن لبنان را له کردند تا پرگل‌ترین پیروزی آبی پوشان به نام این باشگاه نگون‌بخت لبنانی رقم خورده باشد.

به‌هرحال در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایرانی هرچند به پیروزی‌های باارزشی دست یافتند، اما مدت‌هاست که موفق به فتح این جام معتبر آسیایی نشدند که امیدواریم این دو برد باارزش استقلال و شهر خودرو مقدمه‌ای باشد برای فتح عنوان قهرمانی آسیا.
 
منبع:ورزش 3


کد مطلب: 716830

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716830/پرگل-ترین-بردهای-ایران-لیگ-قهرمانان-آسیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com