جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۵۷
رونمایی ترامپ از طرح صهیونیستی معامله قرن

نگاهی به مفاد اصلی معامله قرن؛ پیشنهاد دولت مجمع‌الجزایر فلسطین! +نقشه و تصاویر

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب: 716816
رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خبری همراه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به تشریح جزئیات طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن» پرداخت.
نگاهی به مفاد اصلی معامله قرن؛ پیشنهاد دولت مجمع‌الجزایر فلسطین! +نقشه و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را در کنار خود داشت، از طرح سازش تحمیلی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

ترامپ که در یک نشست خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، رونمایی از این طرح را «گامی به سمت صلح» برای اسرائیل توصیف کرد و مدعی شد که این طرح به مقابله با «افراط‌گرایی» کمک می‌کند. 

بر پایه گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به سفرش به منطقه، مدعی شد که از دیدن وضعیت زندگی فلسطینی‌ها «ناراحت» شده است.

وی در تشریح جزئیات طرح معامله قرن، آن را «با جزئیات‌ترین» طرحی خواند که تاکنون برای حل مناقشه فلسطین پیشنهاد شده است. به گفته وی، این طرح ۸۰ صفحه است.

ترامپ این طرح را یک پیشنهاد «برد-برد» توصیف کرد و مدعی شد که این سند «راهکارهایی عملی» برای رسیدن به منطقه‌ای «آرامتر و مرفه» ارائه می‌کند. 

وی با این وجود گفت آینده تشکیل دولت فلسطین «به این بستگی دارد که آن‌ها قاطعانه تروریسم را رد کنند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه در مورد وضعیت شهر بیت المقدس، گفت: «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند.»

ترامپ افزود: «البته قبلا این کار را برای شما کرده بودم و ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت شناخته است.


 
وی ادامه داد: «هرگز کاری نمی‌کنیم که امنیت اسرائیل را به خطر بیاندازد. صلح نیازمند کوتاه آمدن است، اما هرگز نمی‌خواهیم اسرائیل بابت صلح از امنیت خود کوتاه بیاید.»

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه تاکنون کارهای زیادی برای رژیم صهیونیستی انجام داده، انتقال سفارت آمریکا به قدس، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر منطقه جولان اشغالی و خروج از «توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران» را به عنوان خدمات خود به تل‌آویو برشمرد.

وی با بیان اینکه طرح پیشنهادی او «فرصتی فوق‌العاده» برای فلسطینی‌هاست تا کشوری برای خود داشته باشند، گفت او تیمی فوق‌العاده دارد که همه اعضای آن «عاشق اسرائیل» هستند.

ترامپ همچنین گفت که این طرح شرق قدس را به پایتختی فلسطین به رسمیت شناخته و آمریکا در این منطقه سفارت باز می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین وعده داد با کمک کشورهای خارجی، ۵۰ میلیارد دلار در کشور فلسطین سرمایه‌گذاری شده و میزان تولید فرصت شغلی و رشد اقتصادی در فلسطین به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

ترامپ در ادامه توقف فعالیت‌های حماس و جهاد اسلامی، توقف بیان شعارهای ضداسرائیلی و همچنین توقف پرداخت غرامت به خانواده‌های شهدای فلسطینی را خواستار شد.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت در حال حاضر کلیات نقشه مد نظر واشنگتن و تل‌آویو برای آینده «اسرائیل» و فلسطین مشخص شده، اما قرار است یک کمیته برای روشن کردن مرزهای دقیق، تشکیل شود. به گفته وی، فلسطینی‌ها به مدت ۴ سال برای حل و فصل اختلافات و رایزنی در این مورد با رژیم صهیونیستی، فرصت خواهند داشت و در این مدت وضعیت فعلی در اراضی فلسطینی‌نشین حفظ می‌شود.

وی سپس اظهاراتی نیز در مورد ایران مطرح کرده و مدعی شد که واشنگتن ایران را «به شدت منزوی» کرده است. ترامپ با دفاع از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مدعی شد که او و «ابومهدی المهندس» معاون الحشد الشعبی در عراق «به دنبال چیز خوبی» نبوده‌اند.
ترامپ در پایان سخنرانی‌اش از بحرین، امارات عربی متحده و عمان بابت کمک‌هایی که به پیشبرد این طرح انجام داده و اعزام سفرای خود به این مراسم، تشکر کرد.

ذوق‌زدگی نتانیاهو از طرح ترامپ
در ادامه نتانیاهو به صحبت پرداخت و بارها از طرح پیشنهادی رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین خدماتی که ترامپ به رژیم صهیونیستی کرده، تعریف و تمجید کرد.
نتانیاهو نیز مانند ترامپ از سفرای عمان، بحرین و امارات برای حضور در این مراسم تشکر کرد و گفت از دیدن آن‌ها خرسند است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه طرح‌های پیشین سازش هرگز «موازنه لازم» را برقرار نمی‌کرد و حاکمیت اسرائیل بر دره اردن را به رسمیت نمی‌شناخت، گفت: «اما طرح رئیس‌جمهور ترامپ حاکمیت اسرائیل بر دره اردن و دیگر مناطق راهبردی یهودا و سامره (کرانه باختری) را به رسمیت شناخته است.»

وی همچنین گفت این طرح، بسیاری از نقاطی را که در تورات به آن‌ها اشاره شده، به عنوان بخش ثابت اسرائیل به رسمیت شناخته است و «به همین دلیل و به این دلیل که این طرح توازن مناسب را دارد، پذیرفتم که بر اساس آن با فلسطینی‌ها درباره صلح مذاکره کنم.»

نتانیاهو ترامپ را به «بهترین دوستی» خواند که «اسرائیل تاکنون در کاخ سفید داشته است»، چراکه او «درباره اهمیت امنیت اسرائیل صرفا لفاظی» نمی‌کند. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین از ترامپ بابت «ایستادن در برابر ایران» و ترور سردار سلیمانی تمجید و تشکر کرد.


 
به گفته نتانیاهو، طرح پیشنهادی ترامپ تأکید می‌کند که فلسطینی‌ها «باید یهودی‌بودن اسرائیل را به رسمیت بشناسند.» 

وی گفت این طرح مرز شرقی روشنی برای اسرائیل به رسمیت شناخته، خلع سلاح حماس و حذف تسلیحات از غزه را خواستار شده و تأکید می‌کند که مسئله آوارگان فلسطینی باید بیرون از اسرائیل حل شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت به همین دلیل طرح پیشنهادی ترامپ را به عنوان مبنایی برای مذاکره می‌پذیرد و امیدوار است که فلسطینی‌ها هم آن را بپذیرند.

نتانیاهو «معامله قرن» را «طرح صلحی خارق‌العاده» توصیف کرد و از ترامپ و تیم دولت آمریکا بابت تدوین چنین طرحی تشکر کرد.

وی خصوصا از «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا تشکر کرد و گفت اسرائیل «تا ابد» به او و ترامپ «مدیون» خواهد بود. 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ، معامله قرن شما، فرصت قرن است... اطمینان داشته باشید که ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد.»


معترضان فلسطینی تصاویر ترامپ و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

صدها نفر از مردم فلسطین شامگاه امروز (سه‌شنبه) در اعتراض به طرح سازش تحمیلی «معامله قرن» توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مردم فلسطین در تظاهرات خود در «رام الله» واقع در کرانه باختری، تصاویر ترامپ و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

 
این اقدام معترضان فلسطینی پس از اعلام طرح معامله قرن توسط ترامپ انجام گرفته است. ترامپ، امشب در کنار نتانیاهو و در یک شوی تبلیغاتی-انتخاباتی، جزئیات این طرح ادعایی را مطرح کرد.


روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» نیز گزارش داد که امشب بیش از «سه‌هزار فلسطینی در غزه، علیه طرح آمریکا به خیابان‌ها آمدند؛ [طرحی] که طرف فلسطینی آن را رد کرده است.

 


این روزنامه ضمن پیش‌بینی در خصوص افزایش دامنه اعتراضات مردم فلسطین علیه این طرح، تأکید کرد که در جریان این اعتراضات، پرچم‌های آمریکا نیز به آتش کشیده شد.

معترضان فلسطینی در محکومیت و رد این طرح تحمیلی، شعارهایی مانند «لا لا للصفقة» (نه نه به معامله) و”الصفقة لن تمر» (معامله اجرایی نخواهد شد) را سر دادند.
 
افزون بر تظاهرات در غزه، ساکنان شهرهای مختلف فلسطینی و همچنین اردوگاه‌های نوار غزه واقع در کرانه باختری، به خیابانها ریختند. معترضان همچنین از جامعه بین‌الملل خواستند که طرح دولت ارمپ را رد کند.

طرح ترامپ که در حمایت کامل از رژیم صهیونیستی است، مسئله فلسطین را از بین می‌برد و دیگر کشور مستقلی به نام فلسطین تشکیل نخواهد شد.
 

این اظهارات ترامپ و نتانیاهو و تحمیل یکجانبه این طرح، اعتراضات و محکومیتهای داخلی و بین‌المللی را به همراه داشته است؛ به نحوی که بسیاری از سیاستمداران عربی و حتی غربی و آمریکایی، آن را در حمایت آشکار از رژیم صهیونیستی عنوان کردند.

نگاهی به مفاد اصلی معامله قرن؛ پیشنهاد دولت مجمع‌الجزایر فلسطین!
بر اساس نقشه‌ای که رئیس‌جمهور آمریکا منتشر کرده دولت آینده فلسطین به شکل مجمع‌الجزایری است که پل‌ها و تونل‌ها آن را به هم وصل می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا سرانجام از طرح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد تا هم هدیه‌ای به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شانس بیشتر در انتخابات داده باشد و هم از این موضوع برای انتخابات آینده آمریکا به نفع خود استفاده کند.
 

 
روزنامه «القدس العربی» در گزارشی به مفاد اصلی این طرح پرداخت و آنها را اینگونه برشمرد:
  • ابودیس با مساحتی حداکثر چهار کیلومتر مربع به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین
    حاکمیت فوری اسرائیل بر سی درصد کرانه باختری از جمله دره اردن
    خلع سلاح حماس در نوار غزه و اعلام این منطقه به عنوان منطقه عاری از سلاح
    الزام فلسطینی‌ها به شناسایی اسرائیل به عنوان دولتی یهودی
    عدم اخراج هیچ اسرائیلی از هیچ شهرکی
    قدس پایتخت بلامنازع اسرائیل است
    هر آنچه خارج از دیوار حائل در قدس قرار دارد اراضی فلسطینی است
    حل مسأله آوارگان خارج از مرزهای اسرائیل
    در آینده بازگشت آوارگان فلسطینی به اراضی دولت فلسطین ممکن خواهد بود
    ایجاد صندوق پرداخت غرامت به آوارگان
    الزام فلسطینی‌ها به کار برای مقابله با «تروریسم و توقف تحریک»
    ساخت جاده‌ها و تونل‌ها میان کرانه باختری و نوار غزه برای دولت فلسطینی
    توقف شهرک‌سازی‌ها برای دوره انتقالی چهار ساله تا با فلسطینی‌ها برای ایجاد دولت فلسطینی مذاکره شود
    ایجاد پروژه‌هایی در دولت فلسطین به ارزش پنجاه میلیادر دلار با حمایت مالی (کشورهای حاشیه) خلیج (فارس)
    محافظت از وضعیت کنونی در مناطق مقدس قدس شرقی
    دادن مناطقی در صحرای نقب به فلسطینی‌ها تا به دولت فلسطین الحاق شود.
 
چه چیزهایی نصیب اسرائیل شده است:
  • لغو مدیریت نظامی در قبال شهرک‌نشینان
    لغو تمام قید وبندها درباره شهرک‌های اسرائیلی در آینده
    حاکمیت اسرائیل بر سی درصد کرانه باختری
    موافقت با حاکمیت اسرائیل بر شهرک‌ها
    وتوی احتمالی هر قطعنامه‌ای علیه اسرائیل در شورای امنیت
    شناسایی قدس به عنوان پایتخت بلامنازع اسرائیل
    لغو حق بازگشت آوارگان
 
شروط ایجاد دولت فلسطین
  • لغو سلاح حماس
    اعلام غزه به عنوان منطقه عاری از سلاح
    عقب‌نشینی از حق بازگشت آوارگان
    شناسایی اسرائیل به عنوان دولت یهودی
    شناسایی مرزهای جدید اسرائیل
    شناسایی قدس به عنوان پایتخت بلامنازع اسرائیل
    توقف مستمری خانواده‌های شهدا و اسرا
    توقف تحریک در متون آموزشی فلسطینی
 
دولت مجمع الجزایر فلسطین
در ادامه این گزارش آمده، بر اساس نقشه‌ای که ترامپ ارائه داد دولت آینده فلسطین به شکل «مجمع الجزایر» است که مرزهای غیر مرتبطی دارد و تونل‌ها و پل‌ها آن را به هم وصل می‌کند.

در این نقشه، شهر قدس، دره اردن و شمال بحری المیت ضمن مرزهای دولت اسرائیل قرار داده شده و کرانه باختری و نوار غزه با تونل به هم وصل می‌شوند. همچنین اراضی جدیدی به نوار غزه اضافه شده که به داخل منطقه نقب کشیده شده است و در آنجا یک منطقه صنعتی و مسکونی و زراعی قرار دارد.

در داخل شهرهای فلسطینی کرانه باختری نقطه‌های سیاهی گذاشته شده که نشان دهنده شهرک‌های اسرائیلی است.

شهرک‌های صهیونیستی در داخل کرانه باختری با مسیرهای ارتباطی به اسرائیل وصل می‌شوند. دو مسیر دولت فلسطین و مرزهای اردن را به هم وصل می‌کند یکی پل «الامیر محمد» و دیگری پل «ملک حسین» که هر دوی آنها از داخل اسرائیل عبور می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
واقعا خفت بار است....
لعنت بر دولتهای بی غیرت عربی
به زودی قدس آزاد و فلسطین از دست شیاطین یهود آزاد خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
مرگ برامریکا یعنی بردولت خبیث وجنایتکار آمریکا چه جمهوری خواه یادموکرات...
Iran, Islamic Republic of
ماروزی قدس راازشما پس میگیریم ودران نماز میخوانیم آن روز به امید خدا نزدیک است. اسلام پیروز است مرگ برکفار مرگ برمنافق
United States
...
United States
....
Iran, Islamic Republic of
...
United States
آدم خوش معامله شریک مال مردم است.!!!
حسین 110
Iran, Islamic Republic of
جالبه که آمریکایی ها به فلسطینی ها هم هماننده مردم ایران وعده رفاه دادند ! از جمله راههای شیطان برای رسیدن به اهداف شوم ، تطمیع کردن می باشد
Iran, Islamic Republic of
معامله قرن = برجام عربی
بزارن در کوزه آبش رو بخورند. اولا اسرائیل وجود خارجی از نظر ما ندارد و صرفا رژیم جنایتکار اشغالگر است دوما این رژیم جنایتکار نیاز به این معاملات ندارد چونکه قرار است از صحنه روزگار محو شود.
علی
United States
.....
جعفرپور
United States
متاسفانه نظر شما در حد مرزهای داخلی اعتبار داره ....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
و البته در دل و روح آزادگان جهان
Iran, Islamic Republic of
ترامپ اگر خیلی نگران دوستان صهیونیستش هست یک تکه از خاک امریکا رو جدا کنه و یک کشور کاملاً مستقل و بدون مناقشه براشون درست کنه. من قول می دهم همچین کشوری که در خاک امریکا تشکیل بشه رو به رسمیت بشناسم.
United States
کاش لااقل اطلاعات اولیه را در خصوص دین اسلام و یهود داشتید و لااقل مسجد ذوقبلتین و علت تغییر قبله توسط حضرت رسول ص را درک میکردین....
Iran, Islamic Republic of
قدردانی عربستان سعودی از طرح «معامله قرن» ترامپ/ اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به ملت فلسطین است.
معامله ترامپ تجاوز آشکار امریکا علیه فلسطین است
معامله ترامپ تجاوزی آشکار علیه فلسطین و جهان عرب و اسلام است.
دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا امشب در سخنانی از طرح سازش تحمیلی موسوم به معامله قرن رونمایی کرد. ترامپ گفت که قدس پایتخت تقسیم ناپذیر اسراییل باقی می ماند و بر اساس این معامله، قدس شرقی، پایتخت فلسطین خواهد بود و آمریکا نیز در آنجا سفارت خانه ای خواهد داشت.
ولی
Iran, Islamic Republic of
چرا شعار راه قدس از کربلا می گذرد را با راهپیمایی شبیه اربعین به سمت قدس اغاز نمی کنید؟کافی است هرسال در روز خاصی به سمت مرز اسراییل برویم و برگردیم ... بعد از چند سال اسراییل سقوط می کند.....
رضا
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این هم یک طرح جالب وکار آمد است واگر از چند سال پیش شروع شده بود .حالا دیگر اسرائیلی وجود نداشت
Iran, Islamic Republic of
...
United States
چه راحت. چرا تا حالا به فکر ما نرسیده بود. یعنی بیست و چند سال لازم نیست صبر کنیم دیگه!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نفری یک سطل آب هم ببریم و بریزیم کل اسراییل را آب میبره ها
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارد
مردم مظلوم فلسطین که در طول 73 سال گذشته دائماً در مبارزه و آوارگی بوده اند به خوبی می دانند که همچنان باید به مقاومت خود ادامه دهند و آمریکا جنایتکار نیز بداند که دیگر نمی تواند بر جنایات رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین توسط این رژیم غاصب، سرپوش بگذارند.
Iran, Islamic Republic of
معامله قرن هرگز اجرا نخواهد شد بلکه به زباله دان تاریخ می‌پیوندد
United States
قدرتهای اصلی جهان عرب !!!!!!!!!!قبول کرده اند و کار تمام است
Iran, Islamic Republic of
پرتاب ۷ هزار و ۴۲۳ بمب و موشک امریکایی به افغانستان در سال 2019
Iran, Islamic Republic of
فلسطین در اعتصاب و اعتراض؛ یورش اشغالگران صهیونیست به فلسطینی‌های معترض به معامله قرن
Iran, Islamic Republic of
مردم ترکیه «معامله قرن» را محکوم کردند
برخی کشورهای عربی جنایتکار شماره یک از جنایات آمریکا و اسرائیل حمایت کردند
Colombia
ترکیه و جمهوری جعلی آذربایجان از تنها کشورهای مسلمانی اند که اسراییل را به رسمیت میشناسند و رسما روابط تجاری-نظامی-دیپلماتیک با اسراییل دارند.
United Arab Emirates
یکی از اهداف ایران هراسی نزد کشورهای عرب مرتجع که توسط امریکا و همدستانش طراحی شده ایجاد اختلاف بین مسلمین و مهربانی ان کشورهای عرب با اسرائیل خونخوار بوده .و الان اسرائیل پررو شده همه چیز میخواهد با کمک ترامپ بی کفایت و ضد مسلمان.
Iran, Islamic Republic of
همه گروه ها و جریان های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی سازی رابطه با اسرائیل هستند، از این طرح حمایت کردند.
بوسجين
Denmark
...
Iran, Islamic Republic of
«معامله قرن» هرگز تحقّق نخواهد یافت
Iran, Islamic Republic of
حماس: پیام ما به عباس این است که باید در یک جبهه باشیم/ برای برخی اعراب متأسفیم
Iran, Islamic Republic of
استیضاح ترامپ از کجا شروع شد و به کجا می‌رسد؟ + ویدئو
Iran, Islamic Republic of
جامعه جهانی تحقیر قوانین بین‌المللی از سوی آمریکا را محکوم کند
Iran, Islamic Republic of
مردم جهان معامله ننگین ترامپ را به شدت محکوم کرد
Iran, Islamic Republic of
داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش در حال خیمه زدن در افغانستان است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا رفتار سازنده ای در منطقه و افغانستان ندارد
Iran, Islamic Republic of
دولت افغانستان توانایی تامین هزینه‌های خود را ندارد
Iran, Islamic Republic of
مرگبارترین سال حضور آمریکا در افغانستان | ۲۰ بمب در روز، ۷۴۲۳ بمب در سال
محمد
Iran, Islamic Republic of
معامله ننگ باید گفت نه معامله قرن مرگبرسران ملعون ومرتجع عرب که در خیانت به آرمان فلسطین همراه ّبا آمریکا واسرائیل هستند به امید آزادی هرچه سریعتر قدس شریف
زنده بادحاج قاسم
Iran, Islamic Republic of
ترورسردارشهیدسلیمانی ظاهرا مقدمه ی رونمایی ازاین طرح خباثت آمیزبوده است،امازهی خیال باطل...!
United States
وقتی مصر و عربستان و امارات و بحرین و امارات و... کشورهای عربی معامله قرن را قبول کرده اند این وسط در این شرایط بحران و تحریم جمهوری اسلامی چه کاره است؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا امارات و بحرین و عمان و ...کشور شدن،اینا کشور بودنشون رو مدیون همین انگلیسیها و امریکاییها هستن،معلومه که سگ زرد برادر شغاله.اگر موافق نبودن متعجب میبوودییم.
Iran, Islamic Republic of
این طرح اگرچه هیچ طرفداری در بین کشورهایی مانند ترکیه و اردن و حتی خود فلسطین ندارد ولی یک حامی دوآتشه در ایران دارد که چندی پیش شعار نه غزه نه لبنان می دادند ! و این را باید به افتخارات طرفداران میرحسین موسوی اضافه کرد ! ای کاش نماینده فراری میرحسین هم در جلسه رونمایی از این طرح ننگین در پیش ترامپ و نتانیاهو حضور می یافت !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یاوه نگو ۲۲:۳۵
Iran, Islamic Republic of
هر چند که کشوری به اسم اسراییل رسمیت ندارد ولی حماقتشان در اینه که نقشه ای که کشیده اند هیچ نقطه ای به کرانه باختری رود اردن اضافه که نشده بلکه مرز سرسبز اردن را هم از فلسطین گرفته اند و به جایش دو نقطه کوچک و جدا از هم در مرز مصر و خشک سینا و بدون دسترسی به دریا که باید توسط تونل به هم متصل شوند.اخر کدام کشور مجمع الجزایری در دنیا است که جزایرش به جای دریا تو دل صحراهای در دست دشمنش باشد!!
Iran, Islamic Republic of
قدس رها میشود از مشرکین ..
Iran, Islamic Republic of
امریکا و اسرائیل بخوبی می دانند که معامله قرن سرعت نابودی انها زیادتر کرده است.هم هوشیارند و هم بیدار کاری از دستشان بر نمی آید.
United Arab Emirates
قبل از امدن نتانیاهو یعنی حدود ۱۵ سال پیش اسرائیلی ها راضی بودند نصف سرزمین و حتی نصف بیت المقدس را در ازای صلح برای کشور مستقل فلسطین بدهند اما مسلمانان کوتاهی کردند. ....
منتقم
Iran, Islamic Republic of
....
احمد
Iran, Islamic Republic of
انشاء الله معامله قرن برای ترامپ ونتانیاهو ومرتجعین عرب وغربگرایان معامله قبر خواهدشد وبه دوزخشان هدایت خواهندشد
رضایی ع ر
Iran, Islamic Republic of
برجام هم یه معجونی مثل معامله قرن بود که تو کاسه ایران گذاشتن...