کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات نشست روحانی با رئیس دولت اصلاحات

8 بهمن 1398 ساعت 19:42

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نشست رئیس‌جمهور و رئیس دولت‌های هفتم و هشتم را تأیید کرد و گفت: در این نشست تاکید شده باید زمینه‌ای فراهم شود که اصلاح‌طلبان مشارکت گسترده‌تری داشته باشند.


به گزارش جهان نیوز، چندی پیش برخی از رسانه‌ها خبر از دیدار و  نشست حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، رئیس دولت‌های هفتم و هشتم، حجت‌الاسلام ناطق نوری رئیس سابق مجلس، و سیدحسن خمینی تولیت حرم امام (ره) در  5شنبه 3 بهمن سال جاری داده بودند.

ناطق نوری این نشست را تکذیب و آن را داستان سرایی دانست و تاکید کرد این رفتار هیچ سنخیتی با رفتار سیاسی منطبق بر اخلاق و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی ندارد.

روزنامه شرق نیز طی گزارشی در 6 بهمن ماه آن را خبر جعلی عنوان کرد و گفت که هدف محافل رسانه‌ای اصولگرا از انتشار این اخبار جعلی چیست.

در همین زمینه، محمدرضا تابش عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان و خواهر زاده رئیس دولت‌های هفتم و هشتم در گفت‌وگو با فارس، جلسه اخیر را تائید و تصریح کرد که این نشست بین آقای خاتمی و حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری بوده است.

وی افزود: نشست‌های متعددی همواره بین اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، بین وزرای دولت اصلاحات و آقای خاتمی وجود دارد و آقای خاتمی و آقای روحانی نیز هر ساله دو یا سه بار با هم ملاقات و دیدار دارند و اخیرا هم نشست و ملاقاتی در خصوص اوضاع و احوال کلی کشور صورت دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که یعنی موضوع نشست و دیدار آقای روحانی با رئیس دولت‌های هفتم و هشتم در خصوص انتخابات نبوده است، گفت:‌ بله؛ در مورد انتخابات هم صحبت شد؛ در این نشست بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در انتخابات تاکید شده است و نقدی هم در این خصوص صورت گرفته که ما (اصلاح طلبان) اگر بضاعت لازم را برای حضور در انتخابات نداشته باشیم مقداری کارمان سخت می‌شود و باید زمینه‌ای فراهم شود که اصلاح طلبان مشارکت گسترده‌تری داشته باشند. 

وی در پاسخ به این پرسش که شرایط اصلاح‌طلبان در حال حاضر چگونه است و آیا لیست واحد خواهند داد یا خیر، اظهار کرد:‌ بنای ما بر حضور کاندیدا در انتخابات و افزایش میزان مشارکت مردم بوده است و راهبردی که اعلام کردیم این بوده اما از آن سو باید نامزد داشته باشیم که بتوانیم معرفی کنیم.

تابش با بیان اینکه وضعیت فعلی تا الان وضعیت خیلی اسفناک باری است، گفت: زیر 10 درصد از نامزدهای اصلاح طلب تائید صلاحیت شدند. امیدواریم در این چند روز باقی مانده شورای نگهبان نیز مبنا را قانون‌گرایی بگذارد و مراقبت کند. شورای نگهبان تنها به گزارش های محلی که بعضا رقبای کاندیدا یا جناح ‌ها و  گروه‌هایی که با هم در تضاد فکری هستند، اکتفا نکند و مقداری از سر تساهل و تسامح در بیاید تا انشالله افزایش تعداد نامزدها را داشته باشیم.

وی گفت: ما (اصلاح‌طلبان) مسلما در هر جایی که کاندیدا داشته باشیم تلاش خواهیم کرد که لیست ارائه کنیم.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که از سوی اصلاح‌طلبان چه کسانی در حال رایزنی با شورای نگهبان هستند، تصریح کرد: از طرف احزاب اصلاح‌طلب عده محدودی از قبل در ارتباط بودند و از طرف شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز محمدرضا عارف در حال رایزنی با شورای نگهبان است.


کد مطلب: 716811

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716811/جزئیات-نشست-روحانی-رئیس-دولت-اصلاحات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com