پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمریکا یک دانشجوی ایرانی دیگر را اخراج کرد

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 716792
یک دانشجوی ایرانی دیگر که دارای ویزای تحصیلی متعبر بود توسط مقامات آمریکایی در فرودگاه دیترویت بازداشت و سپس به ایران بازگردانده شد.
آمریکا یک دانشجوی ایرانی دیگر را اخراج کرد
به گزارش جهان نيوز، پایگاه خبری «هیل» گزارش داد، «علیرضا یزدانی» دانشجوی ۲۷ ساله ایرانی دارای ویزای معتبر برای تحصیل  در دانشگاه میشگان بود که توسط مقامات فرودگاه دیترویت مجبور به بازگشت شد.
 
بنابر اعلام دانشگاه میشگان، یزدانی داوطلبانه از درخواست خود برای ورود به آمریکا انصراف داد و پس از شش ساعت بازداشت در فرودگاه «دیترویت» از آمریکا اخراج شد.  وکلای حقوقی یزدانی به خبرنگاران گفته‌اند در حال تحقیق هستند که آیا او تحت فشار قرار گرفته است تا از ورود به آمریکا منصرف شود.

یکی از وکلای یزدانی به بی‌بی‌سی گفته است: «حدود یک ساعت با علیرضا ملاقات کردیم. در حالی که شب قبلش به مدت شش ساعت بدون حضور وکیل مورد بازجویی شدید و فشار از طرف ماموران مرزبانی قرار گرفته بود. آنها اصرار می‌ورزیدند که علیرضا ادعاهای بی‌اساس آنها را بپذیرد. سئوالاتی که از او شده بود کمابیش مانند سایر افراد بود مثلا سئوالاتی از قبیل این که آیا فامیلی در نیروهای امنیتی (ایران) دارد یا چرا فلان اپلیکیشن را در موبایلش ندارد! علیرضا واقعا نمی‌دانسته چه طور باید پاسخ بدهد و مستاصل شده بود».

یزدانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه شریف ایران بود و برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه ایالتی میشیگان در شهر ایست لنسینگ میشیگان پذیرش و بر همین اساس ویزای دانشجویی گرفته بود.

این برای چندمین بار طی یک ماه گذشته است که مقامات آمریکایی مانع از ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی می‌شوند. اخیرا نزدیک به ۲۰ دانشجویی ایرانی از فرودگاه‌های آمریکا اخراج شده‌اند که همگی آنها ویزای تحصیلی معتبر داشتند.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *