پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جدیدترین آمار ترابردپذیری منتشر شد؛ بیشترین ورودی به همره اول

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 716788
جدیدترین آمار ترابردپذیری منتشر شد؛ بیشترین ورودی به همره اول
به گزارش جهان نيوز، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام عدد ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد از ابتدای سال جاری، از کاهش تعداد درخواست‌ ترابردپذیری و ترابردهای موفق در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

طرح ترابردپذیری از سه سال پیش آغاز شده و در این طرح تمام مشترکین می‌توانند با حفظ شماره سیم‌کارت خود، اپراتور ارائه دهنده خدمات خود را تغییر دهند. «محمد امامی» مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری در جدیدترین گفتگو درباره‌ ترابردهای موفق از ابتدای اجرای طرح ترابردپذیری اپراتورهای همراه، گفته است:

«ترابردپذیری از تیرماه سال ۹۵ به‌صورت آزمایشی آغاز شد و از ابتدای اجرای رسمی پروژه ترابرد از یک شهریور ۱۳۹۵ تاکنون، یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۹۸ ترابرد موفق حقیقی و حقوقی انجام شده است.»

به گفته امامی تعداد درخواست‌های حقیقی دو میلیون و ۹۴ هزار و ۵۶۱، درخواست‌های حقوقی ۲۲ هزار و ۶۲۴ عدد بوده و ۹۷۹۰ نفر نیز انصراف داده‌اند. بر اساس گزارش رگولاتوری در مجموع تعداد کل درخواست‌های ترابردپذیری مشترکان حقیقی و حقوقی و انصرافی دو میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۷۵ عدد بوده است. همچنین تعداد ۶۱۹ هزار و ۶۳ درخواست هم به‌دلایل کدهای ریجکشن از جمله عدم احراز هویت و قبض و برابر نبودن خطوط اعتباری و دائمی و مواردی از این دست رد شده است.
  امامی با اشاره به ترابردهای موفق سالیانه صورت‌ گرفته تاکید کرده که از ابتدای راه‌اندازی این طرح در سال ۹۵، ۹۳ هزار و ۶۹ مورد ترابرد، در سال ۹۶، ۵۰۱ هزار و ۵۵۱ ترابرد، در سال ۹۷، ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ ترابرد و در سال ۹۸ تاکنون نیز ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد صورت گرفته است.

امامی درباره ورودی ترابردپذیری به هر یک از اپراتورها گفته که همراه اول بیشتر از سایر اپراتورها ورودی داشته است: «۶۱۷ هزار و ۳۹۸ ورودی از سایر اپراتورها به همراه اول، ۵۹۹ هزار و ۳۸۴ ورودی به ایرانسل و ۵۳ هزار و ۹۱۶ ورودی به رایتل صورت گرفته است.» 

براساس آمار رگولاتوری، اپراتور رایتل ترابرد خروجی نه چندان موفق و با تراز منفی دارد؛ موضوعی که بیانگر مهاجرت بالای شماره های تلفن همراه از این اپراتور به سایر اپراتورها است. در مقایسه این آمارها با نمونه مشابه سال گذشته، باید گفت اپراتور اول با تراز مثبت ۶۵ هزار و ۳۴۸ واحدی نسب به شاخص ۳۰ هزار و ۶۷۰ در سال گذشته با رشد دو برابری همراه بوده است. با توجه قرار دادن این مساله به این نتیجه می توان رسید که این طرح نه تنها با کاهش رغبت همراه نشده که همچنان مورد استفاده است، چرا که همراه اول در این شاخص با رشد همراه بوده است و حتی نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری را تجربه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *