کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طالبان هواپیمای افسران سیا را سرنگون کرد/ همه سرنشینان کشته شدند/ دومین ضربه طالبان در یک روز؛ یک بالگرد آمریکایی هم ساقط شد +عکس و فیلم

7 بهمن 1398 ساعت 16:53

طالبان اعلام کرد که هواپیمایی که ساعاتی پیش در ولایت غزنی افغانستان سقوط کرد متعلق به نظامیان تروریست آمریکائی بوده و توسط این گروه ساقط شده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از الجزیره، طالبان امروز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که هواپیمایی که ساعاتی پیش در ولایت غزنی سقوط کرد متعلق به نظامیان تروریست‌ آمریکایی بوده و توسط این گروه ساقط شده است.

در بیانیه طالبان در این خصوص آمده است: هواپیمایی که در غزنی سقوط کرد، یک هواپیمای نظامی متعلق به ارتش امریکا بوده و ما آنرا ساقط کرده ایم.

این در حالیست که برخی منابع رسانه‌ای به نقل از طالبان اعلام کرده اند که هواپیمای «گلف استریم» آمریکایی حامل افسران اطلاعاتی آمریکا بوده است.

گفتنی است، والی ولایت غزنی افغانستان پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به یک شرکت هواپیمائی خارجی دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

بر اساس اعلام والی ولایت غزنی، هواپیمای مسافربری مذکور با ۸۳ سرنشین پس از برخورد با زمین منهدم شده و به صورت کامل سوخته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور افغانستان و دفتر معاون دوم رئیس جمهوری این کشور هم اکنون این سانحه را تأئید کرده اند.

پایگاه خبری NBC به نقل از مقامات افغانستانی اعلام کرد که تمام سرنشینان هواپیمای سازمان سیا که در افغانستان ساقط شده  کشته شده‌اند.
 
اولین فیلم از هواپیمای ساقط شده در غزنی افغانستان
 
در همین حال برخی گمانه‌زنی‌ها درباره پرواز این هواپیما از هرات به دهلی نو نیز قوت گرفت.

پس از سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی ولایت غزنی که در تصرف و حاکمیت طالبان قرار دارد، برخی تصاویر و فیلم‌ها حکایت از آن داشت که این هواپیمای ساقط شده متعلق به ارتش آمریکا بوده است.

مردم محلی و شادهدان عینی حاضر در محل حادثه می‌گویند به غیر از اجساد دو خلبان این هواپیما که سوخته از آن بیرون آمدند، تمامی اجساد دیگر نیز کاملا از بین رفته و قابل شناسایی نیستند.

والی غزنی نیز این اظهارات را تایید کرد و گفت جستجوها برای پیدا کردن باقی اجساد و تکمیل تحقیقات همچنان ادامه دارد.

تاکنون مشخص نیست این هواپیما چند سرنشین داشته و هدف از پرواز و مقصد آن چه بوده است. قطعه‌ای گمشده که ممکن است به تکمیل پازل سقوط هواپیما در غزنی کمک کند
 
پنتاگون: در حال تحقیق درباره هواپیمای حادثه‌دیده در افغانستان هستیم

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد در حال تحقیق در مورد سقوط یک هواپیما در یکی از مناطق تحت کنترل طالبان در افغانستان است. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «بت ریوردان» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) با اعلام آغاز تحقیقات در مورد این حادثه، گفت هنوز هویت هواپیمای حادثه‌دیده در منطقه «غزنی» واقع در مرکز افغانستان، مشخص نیست.

وی از توضیح بیشتر در این رابطه خودداری کرد. 

خدمه و اعضای بلندپایه سازمان سیا در سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده‌اند

یک خبرنگار افغانستانی در توئیتی نوشت: خدمه و اعضای بلندپایه سازمان سیا در سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده‌اند.

لاشه هواپیما و اجساد کشته‌‌شدگان در محله حادثه وجود دارد.
 

تاکید طالبان بر کشته شدن افسران رده‌بالای اطلاعاتی سازمان سیا در هواپیمای سرنگون‌شده آمریکایی
 

بیانیه طالبان افغانستان مبنی بر کشته شدن افسران رده‌بالای اطلاعاتی سازمان سیا در هواپیمای سرنگون‌شده آمریکایی
 
ضربه دوم طالبان به آمریکا؛ سرنگونی یک بالگرد آمریکایی در افغانستان

برخی خبرها از ساقط شدن یک بالگرد ارتش امریکا در ولایت پکتیکای افغانستان حکایت دارد.
 



سخنگوی طالبان به صورت رسمی سرنگونی بالگرد ارتش آمریکا را تایید کرد
 
آمریکا سقوط هواپیمای نظامی «E-11» در افغانستان را تأیید کرد

یک مقام نظامی آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» تأیید کرد که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در افغانستان سقوط کرده است. 

این مقام آمریکایی تأیید کرده است که این هواپیما از مدل «E-11» بوده است. به گفته وی، دلیل سقوط این هواپیما همچنان در دست بررسی است. وی از اظهار نظر در مورد سرنوشت سرنشینان این هواپیما خودداری کرده است.

همزمان خبرنگار شبکه «فاکس نیوز» به نقل از یک مقام ارشد نظامی آمریکایی نوشته است که این هواپیما «کمتر از ۵ سرنشین» داشته است و هنوز مشخص نیست که آیا کسی در این حادثه زنده مانده است یا نه.

به گفته وی، نشانه‌ای دال بر اینکه این هواپیما هدف قرار گرفته، وجود ندارد.

صبح امروز گزارش شد که یک فروند هواپیما در منطقه «غزنی» افغانستان سقوط کرده است. در حالی که ابتدا شایعه شده بود که این هواپیما مسافربری بوده است، اما اکنون تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که این هواپیما احتمالا از نوع «بمباردیر E-11A» نیروی هوایی آمریکاست. این هواپیمای ارتباطی به عنوان نقطه تماس در میدان نبرد به کار گرفته می‌شود.

ساعتی پیش «بت ریوردان» سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) گفته بود که واشنگتن در حال تحقیق در خصوص این حادثه است.

طالبان با صدور بیانیه‌ای سقوط این هواپیما را تأیید و اعلام کرده است که تمام سرنشینان این هواپیما کشته شده‌اند. به گفته طالبان، این هواپیما حامل چندین افسر بلندپایه آمریکایی بوده است.


کد مطلب: 716695

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716695/طالبان-هواپیمای-افسران-سیا-سرنگون-همه-سرنشینان-کشته-شدند-دومین-ضربه-یک-روز-بالگرد-آمریکایی-هم-ساقط-عکس-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com