جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵۵

ظریف: حمله به میراث فرهنگی حمله به تاریخ است

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب: 716619
وزیر خارجه ایران حمله به اموال و میراث مشترک فرهنگی را حمله به انسانیت، روح بشریت و تاریخ خواند.
ظریف: حمله به میراث فرهنگی حمله به تاریخ است
به گزارش جهان نيوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هم اندیشی پاسداری از حفاظت از اموال فرهنگی ملت‌ها و میراث جهان که از سوی کمیسیون ملی یونسکو ایران و سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین مفاخر و سرمایه های فرهنگی و علمی ایران، از تمام دستگاه ها  و افرادی که نسبت به حفظ میراث گذشتگان احساس مسئولیت کرده، قدردانی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: برگزاری چنین نشست موقری برای پاسداشت حریم مراکز فرهنگی و غیرقابل تعرض بودن آنها ابتکار ارزنده ای است که امیدوارم به سهم خود بتواند بار دیگر تصویر شکوهمند و فاخر فرهنگ و تمدن و میراث تاریخی ایران را به جهان نشان دهد.

وزیر خارجه اضافه کرد: شایسته است از مفهوم میراث مشترک بشری برای توصیف این دستاوردهای بشری بهره جوییم. احترام به آثار فرهنگی و تمدنی رعایت حرمت انسان و کرامت ذاتی انسان است و در مقابل حمله به اموال و میراث مشترک فرهنگی حمله به انسانیت، روح بشریت و تاریخ است.

ظریف گفت: کنوانسیون 1954 لاهه در خصوص حفاظت از اموال فرهنگی در مخاصمات مسلحانه آسیب به اموال فرهنگی هر ملتی را به منزله آسیب رساندن به میراث فرهنگی تمام بشریت و جرمی نابشخودنی در نظر گرفته است. این کنوانسیون هر نوع حمله و آسیب به اموال فرهنگی را ممنوع کرده و براساس پروتکل دوم 1999 حتی در زمان مخاصمات مسلحانه اموال فرهنگی، اموال غیرنظامی محسوب شده و نباید مورد حمله قرار گیرد.

وزیر خارجه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت:امروز در غرب با گسترش ناسیونالسیم افراطی و نژادپرستانه شاهد نقش آفریینی روز افزون عوام فریبانی هستیم که بر خلاف قواعد حقوقی و اخلاقی تمدن بشری را به سخره گرفته و به ارزش های دینی و باورهای مذهبی میلیاردها انسان بی احترامی کرده و کتاب مذهبی آنها را می سوزانند و در جنگ افروزی از هیچ گفتار، رفتاری فروگذار نمی کنند.

ظریف گفت: وقیح ترین اقدامات، اظهارات رئیس جمهور آمریکاست که مردم و فرهنگ ایرانی را تهدید کرده است. برای شناخت عقبه این طرز تفکر کافی است اندک نگاهی به تاریخ معاصر خود بیندازیم و اقداماتی که برخی گروه های جنگ طلب و تروریستی در تخریب میراث فرهنگی از خود به جای گذاشتند، بررسی کنیم.

ظریف افزود: طالبان در 2001 مجسمه های بودا در بامیان را منفجر کردند. تروریست های افراطی داعش میراث فرهنگی مشترک بشری در عراق و سوریه در موصل و نینوا و پالمیرا و دیگر نقاط این دو سرزمین را در سال های 2014 و 2015 از بین بردند و امروز ترامپ نه تنها با نقض فاحش منشور ملل متحد، ایران را به حمله مسلحانه تهدید می کند بلکه به طور علنی از حمله به اماکن تاریخی و فرهنگی ایران سخن به میان می آورد. این در حالی است که توافق جامعه جهانی برای حفاظت از میراث و اماکن فرهنگی چه در شرایط صلح و حتی در شرایط جنگ، خود یک میراث ناملموس بزرگ و مشترک جهانی است.

وی گفت: تهدید رئیس جمهور آمریکا برای نابودی مصداق بارز تروریسم فرهنگی بین المللی است و ادامه قانونشکنی رژیم آمریکا برای شکستن مقاومت مردم بزرگ ایرانن است که از یک سو با تروریسم اقتصادی با صراحت منابع تامین غذا و داروی مردم دلاور ایران را اشاره گرفته و وزیر نادان خارجه اش در یک اقدام مجرمانه که مصداق توطئه در نسل کشی است اعلام می کند اگر ایران می خواهد مردمش غذا داشته باشند باید از ما تبعیت کنند  و از سوی دیگر در قالب تروریسم دولتی دست به ترور یکی از محبوب ترین شخصیت های ایران و منطقه می زند و در کمال وقاحت به ترور سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی افتخار می کند.بزرگ مردی که منطقه و جهان وامدار مبارزه صادقانه آن با جریان ها و گروهای تروریستی و افراطی است.

در این نشست جمعی از سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم تهران نیز حضور دارند. 
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
با تحریم‌کنندگان و تروریست‌ها و حامیانشان مذاکره نمی‌کنیم/ حرف دل همه مردم ایران
United States
با تحریم‌کنندگان، حامیان اصلی ضد انقلاب، گروهک تروریستی منافقین، اشرار، اغتشاشات، تروریسم، القاعده، گروهک تروریستی جیش الظلم، داعش، تکفیری ها و تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم.
United States
آقای ظریف! خون به ناحق ریخته حاج قاسم، گریبان هرکسی که به فکر مذاکره با ددمنشان خون خوار باشد.
United States
آمریکا، مقصر اصلی وضع خطرناک منطقه است.
مردم منطقه خواستار خروج آمریکا هستند.
پایان آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.
United States
پشت پرده پیشنهاد ظریف درباره مذاکره با آمریکا
پشت پرده پیشنهاد ظریف درباره مذاکره با آمریکا
ایران حتی پس از ترور سردار سلیمانی، مذاکره با آمریکا را غیر محتمل نمی‌داند؛ به شرط آنکه آمریکا تغییر رویه دهد و تحریم‌ها را بردارد.
United States
طرح مذاکره مجدد با آمریکا به خاطر سیاست های نادرست، غلط و اشتباه ظریف است.
United States
نیکی هیلی با رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم‌ صهیونیستی درباره ایران گفتگو کرد
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد با رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دیدار و درباره ایران گفتگو کرد.
United States
اشتباه ظریف چه بود؟
باید پذیرفت که عرصه دیپلماسی عرصه اشتباه و خطا در هیچ سطحی نیست. درعرصه دیپلماسی کوچک ترین اشتباه می تواند با ایجاد خطا در نظام محاسباتی دشمنی که بسیار آماده…
United States
واشنگتن: گروههای مورد حمایت ایران امنیت عراق را تهدید می‌کنند
به دنبال حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، وزارت خارجه این کشور مدعی شده است که گروههای مورد حمایت ایران امنیت عراق را تهدید می‌کنند.
United States
معاون رئیس پارلمان عراق
هماهنگی دولت و پارلمان عراق برای اجرای مصوبه اخراج نظامیان خارجی
معاون اول رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اینکه تظاهرات میلیونی بغداد پیام خود را در مخالفت ملت عراق با سیاست‌های دولت آمریکا به گوش همه دنیا رساند، گفت: مصوبه…
United States
سفیر هند: دهلی نو از دولت سوریه در همه اشکال مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند
سفیر هند در دمشق ضمن تاکید بر لزوم احترام به استقلال و تمامیت ارضی سوریه، حمایت کشورش را از دولت سوریه در مبارزه با همه اشکال تروریسم تا بازگشت امنیت و ثبات…
United States

گروه‌های فلسطینی قاطعانه با طرح به اصطلاح صلح آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام مخالفت و تاکید کردند که هرگز این طرح را نمی پذیرند و اجازه اجرای آن را هم نمی ده…
United States
نقض مجدد آتش بس در لیبی توسط نیروهای وابسته به «حفتر»
وزارت خارجه دولت وفاق ملی لیبی از نقض مجدد آتش بس در این کشور توسط نیروهای ارتش ملی لیبی خبر داد.
United States
واکنش «عادل عبدالمهدی» به حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد
نخست وزیر پیشبرد امور عراق به حمله راکتی شب گذشته علیه سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.
United States
حمله توسط آمریکا به میراث فرهنگی حمله به تاریخ است/ پ=
United States
زخمی شدن ۵ آمریکایی در حمله موشکی به سفارت این کشور در بغداد..
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف، آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1945 تاکنون احترامی برای زندگی بشری قائل نیست...
Iran, Islamic Republic of
واکنش سعید قاسمی به حرف ظریف
سعید قاسمی در صفحه شخصی خود در توییتر به حرف ظریف واکنش نشان داده است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف، آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 1332 تاکنون احترامی برای مردم ایران قائل نیست..
Iran, Islamic Republic of
ظریف اظهارات خود درباره مذاکره با آمریکا را اصلاح کند
وزیر امور خارجه باید سخنان خود را اصلاح کند.
Iran, Islamic Republic of
اخیراً آقای ظریف در مصاحبه با روزنامه اشپیگل مطالبی را مطرح کرده که این موضوع موجب دغدغه شده است. زمانی که ترامپ خود اعلام می‌کند که تروریست است، چگونه می توان با او مذاکره کرد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امنیت ایران با مذاکره با آمریکا وکشورهای اروپایی تامین نمی شود
امنیت ایران با برجام تامین نمی شود.
مذاکره وبرجام تاکنون هیچگونه سود برای مردم ایران وکشور نداشته است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا این تروریست بالذات و حامی تروریست حتی‌ ‌‌لحن نگرانیش از قتل خاشقجی، معامله‌گری است. مگر فراموش کرده‌ایم که شیطان بزرگ در جنگ عراق، خبرنگار الجزیره را در بام هتل امن خبرنگاران با موشک هدایت شونده تکه‌تکه کرد!
Iran, Islamic Republic of
در قتل خاشقجی موضوعی که حائز اهمیت است شیوه قتل است که شبیه به جنایت داعش می‌باشد، در مورد اقدامات وحشیانه اخیر رژیم آل‌سعود می‌توان چهره داعش را در رفتار این رژیم مشاهده کرد.
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری گفته آمریکا قادر نیست جلوی فروش نفت ما را بگیرد، در تمام سالها تهدیدات آمریکایی‌ها در حد حرف و خواب و خیال بوده است! عرض می‌کنم اگر به گفته خود اعتقاد دارید پس چرا تهدیدات او را در انتخابات و کنار زدن سایه جنگ، بتن‌ریزی هسته‌ای و... (گرانی سرسام‌آور ناشی از تهدید او را با مدیریت ضعیف خود) جدی گرفتید!!! .
Iran, Islamic Republic of
عربستان و هم پیمانانش به شکست در یمن اعتراف کنند.
اسرائیل و هم پیمانانش به شکست در سوریه اعتراف کنند.
آمریکا و هم پیمانانش ازسال 2001 تاکنون به شکست در افغانستان و منطقه اعتراف کنند.
آمریکا و هم پیمانانش ازسال 2011 تاکنون به شکست درسوریه و منطقه اعتراف کنند.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا، مذاکره با رژیم صهیونیستی است..
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی طوری درباره آشوبگران و اغتشاشگران سخن گفتند که انگار هنوز به یقین نرسیده‌اند که عناصر اصلی و محرک این جماعت توسط دشمنان خارجی و نوکران داخلی هدایت می‌شدند!
Iran, Islamic Republic of
فقط این برجام نیست که اثرش تا قیامت می‌ماند، بلکه تمام حرکات و سکنات و گفتار ما نه تنها تا قیامت بلکه تا حسابرسی کامل می‌ماند و باید برای دیگر خطاها و گناهان و ظلم‌هایی که کرده‌ایم نیز حساب پس دهیم... و من یعمل مثقال ذرهًْ شرا یره...!
Iran, Islamic Republic of
پشت صحنه حادثه تروریستی چابهار سفاکان سعودی و اماراتی قرار دارند. عرضم این است که چرا دولتمردان ما به ویژه دستگاه وزارت خارجه در برابر عربستان و امارات منفعل عمل می‌کنند. باید کاری کرد که آنها تاوان جنایت‌های خود را بپردازند.
Iran, Islamic Republic of
غربی‌ها تا زمانی که دنباله‌روی تحریم‌های ظالمانه آمریکا باشند نباید انتظار داشته باشند اقتصاد رو به بحران آنها ترمیم شود. ....
Iran, Islamic Republic of
مدعیان حقوق بشر در اروپا با تسلیحات جنگی وارد خیابان‌ها شده‌اند و آرایش جنگی بر علیه مردمی گرفته‌اند که تنها، خواستار اجرای عدالت هستند!
Iran, Islamic Republic of
توتال فرانسه و برخی دیگر از شرکت‌های غربی خسارت زیادی به اقتصاد کشور زدند..
Iran, Islamic Republic of
صنعت هوا و فضا را نیمه تعطیل کردند تا کدخدای ادعایی را راضی کنند ولی رژیم کودک‌کش آل سعود ماهواره به فضا فرستاد. اگر ما به مسیر رشد علمی ادامه می‌دادیم امروز ده‌ها ماهواره به فضا فرستاده بودیم و آماده استفاده از ثمرات آن در بخش‌های مختلف علمی و اقتصادی می‌شدیم.
Iran, Islamic Republic of
تظاهرات میلیونی، مکانیسم مردمی قانون اخراج نظامیان آمریکا از عراق بود
Iran, Islamic Republic of
نیمی از آمریکایی‌ها می‌گویند سنا باید به محکومیت و برکناری ترامپ رای بدهد
Iran, Islamic Republic of
بالگردهای آمریکایی کارمندان سفارتخانه بغداد را فراری دادند
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف! اظهارات شما با کدام قاعده عقلی و اخلاقی تناسب دارد؟
Iran, Islamic Republic of
چطور ظریف به دنبال مذاکره با یک تروریست است
Iran, Islamic Republic of
چطور ظریف به دنبال مذاکره با یک تروریسم بین المللی است.
چطور ظریف به دنبال مذاکره با یک داعش جهانی است .
Iran, Islamic Republic of
آیا سخنان ظریف در این شرایط درست بود؟
Iran, Islamic Republic of
«ظریف» در برابر آمریکا از موضع ضعف صحبت نکند
Iran, Islamic Republic of
معترضان در عراق جاده پالایشگاه نفت سماوه را بستند
Iran, Islamic Republic of
مایکل بلومبرگ: از ابتدا بخاطر اسرائیل با توافق هسته‌ای ایران مخالف بودم
Iran, Islamic Republic of
از ابتدا بخاطر اسرائیل جنایتکار شماره یک گفت گو و مذاکره با آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک در باره صلح آمیز هسته ای ایران مخالف بودم
Iran, Islamic Republic of
آمریکا سردار قاآنی را تهدید به ترور کرد!
Iran, Islamic Republic of
ایران از حفظ تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند
Iran, Islamic Republic of
اخراج آمریکا از عراق بهترین پاسخ به حمله بغداد است
Iran, Islamic Republic of
حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا برای چپاول منابع است
Iran, Islamic Republic of
خطر داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق، سوریه، افغانستان، مننطقه خاورمیانه و جهان هنوز به پایان نرسیده است.
خروج نیروهای نظامی آمریکا خواسته اصلی عراقی‌هاست
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با قاتلان «سردار سلیمانی» وجاهت قانونی ندارد......
Iran, Islamic Republic of
ظریف باعث تضعیف جایگاه وزارت خارجه شده است...
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا منتفی است...