کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش آیت الله مکارم به ردصلاحیت ۹۰ نماینده مجلس

7 بهمن 1398 ساعت 9:03

یکی از مراجع تقلید با اشاره به رد صلاحیت حدود ۹۰ نفر از نمایندگان کنونی مجلس به دلائل مختلف از جمله مسائل مالی، این مساله را تعجب برانگیز توصیف و تاکید کرد: اینها مسائلی است که مردم درباره آن فکر می‌کنند و نظر می‌دهند، باید به گونه‌ای برخورد شود که مردم بیش از پیش امیدوار شوند.


به گزارش جهان نیوز، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس سازمان بازرسی کل کشور، فعالیت این سازمان را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و توصیه‌هایی مهم خطاب به مسؤولان این سازمان ارائه کرد.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن امر نظارت و بازرسی در کشور خاطرنشان کرد: با وجود سخت گیری‌های دستگاه قضا و بازرسی‌هایی که می‌شود، مفاسد و قاچاق در کشور کم نیست، عده ای تا می‌توانند اجناس را به صورت قاچاق وارد می‌کنند و معلوم نیست به کجا متکی هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه قاچاق کمر تولید داخل را می‌شکند و واحدهای تولیدی و کارخانجات را فلج می‌کند، افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که تولید کنندگان کشور را زمین گیر کرده، بحث واردات بی رویه است. عده‌ای منافع خودشان را در واردات بی‌رویه می‌بینند، اینها باید بدانند که در حقیقت با این کار تولید داخلی کشور را زمین گیر کرده اند.

وی با اشاره به رد صلاحیت حدود 90 نفر از نمایندگان کنونی مجلس به دلائل مختلف از جمله مسائل مالی، این مساله را تعجب برانگیز توصیف و تاکید کرد: اینها مسائلی است که مردم درباره آن فکر می‌کنند و نظر می‌دهند، باید به گونه‌ای برخورد شود که مردم بیش از پیش امیدوار شوند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم جدیت و اهتمام بیشتر مسؤولان به ویژه رئیس دستگاه قضا برای حل مشکلات اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسائل اقتصادی حل نشود مشکلات نیز حل نخواهد شد.

وی افزود: ما با وجود این که در تحریم هستیم اما بحمدالله امکانات و توانمندی‌های بسیاری در کشور داریم که می‌توانیم با مدیریت صحیح روی پای خودمان بایستیم؛ به شرط این که فسادی نباشد و اقتصادمان را سامان ببخشیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر شجاعت می‌خواهد و اگر شجاعت نباشد دچار مشکل خواهیم شد اظهار کرد: حضرت امام و رهبر بزرگوار انقلاب با تکیه بر همین روحیه شجاعت و با اخلاص و تدبیری که داشتند توانستند در برابر دشمنان بایستند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به علت‌ها به جای رسیدگی به معلول، تاکید کرد: امیدواریم با تلاش‌های جناب آقای رئیسی و شما و همکاران شما در سازمان بازرسی بتوانید به صورت جدی در این زمینه اقدام کنید و سرچشمه‌ها را در نظر داشته باشید و گام‌های مؤثری را بردارید، چراکه تنها مبارزه با معلول کافی نیست.


منبع: فارس


کد مطلب: 716603

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716603/واکنش-آیت-الله-مکارم-ردصلاحیت-۹۰-نماینده-مجلس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com