جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه مقتدی صدر به معترضان عراقی

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 716597
رهبر جریان الصدر عراق طی بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تلاش برخی سیاسیون برای تخریب وجهه معترضان و اعتراضات، از آن‌ها خواست هرچه سریعتر از اشغالگران آمریکایی اعلام برائت کنند.
توصیه مقتدی صدر به معترضان عراقی
به گزارش جهان نيوز، «مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق از معترضان خواست از بستن راه‌ها در اعتراض‌های خود اجتناب کنند.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم»، صدر شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای ۱۲ توصیه به معترضان کرد. او پیشتر بعد از حوادث روز جمعه گذشته اعلام کرده بود که دیگر چه به نفع و چه به ضرر معترضان دخالت‌ نخواهد کرد.

رهبر جریان الصدر در این بیانیه اصلاحات مورد نظر مردم را امری گزیر ناپذیر دانست و گفت که تمام هم و غم این روزهای او، وجهه «انقلابیون» است و فساد موجود در عراق با فساد مانند آن ریشه کن دفع نمی‌شود.

رهبر ائتلاف سائرون عراق از معترضان خواست همچنان به تظاهرات مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند و کسانی را که به دنبال تخریب وجه تظاهرات هستند، علناً و فوراً طرد کنند، چرا که باقی‌ماندن این افراد در بین معترضان به وجه آن‌ها آسیب می‌زند.

مقتدی صدر از معترضان همچنین خواست از تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرر رساندن به آن‌ها و بستن‌ راه‌ها خودداری کنند، چرا که به گفته وی این کار به نفع مصالح عمومی نبوده و این کارها تنها «کمی» به فاسدان ضرر می‌رساند.

او توصیه کرد از مدارس در عراق به ویژه در الناصریه به حالت عادی برگشته و از به تعطیلی کشاندن مدارس اجتناب شود. صدر از معترضان عراقی خواست «صراحتاً  و سریعاً» از اشغالگران اعلام برائت کنند تا این پیام ارسال شود که «انقلاب ما صرفاً عراقی است و از بین مدیریت نمی‌شود».

مقتدی الصدر همچنین توصیه کرد که دشمنی با همسایگان به آن شکلی که دیده می‌شود، غیر قابل قبول است و این گونه دشمنی‌ها به نفع عراق نبوده و نیست و آنچه که این کشور بدان نیاز دارد این است که با یک اقدام سیاسی شفاف با این کشورها رفتار شود به گونه‌ای که استقلال و حاکمیت عراق محفوظ بماند.

او از نفوذ برخی از طرف‌های سیاسی «فاسد» به درون تحصن‌ها در عراق هشدار داد و گفت که باید جلوی این نفوذ و سوء استفاده گرفته شود.

مقتدی الصدر در پایان گفت:‌ «انقلاب گام خوبی در مسیر اصلاحات برداشته است و فقط این مانده است که رئیس جمهور در اسرع وقت، شخصیت غیرجنجالی را برای نخست‌وزیری معرفی و مکلف کند تا نقشه‌های خارجی خبیث ناکام بماند».

صدر گفت در تظاهرات چه به نفع او شعار بدهند و چه بر علیه او، برای او فرقی نمی‌کند آنچه باعث ناراحتی او می‌شود اقدام برخی از معترضان در ایجاد اختلافات در بین آن‌ها است


منبع: خبرگزاری دانشجو
برچسب ها: مقتدی صدر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *