کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدال نظامیان ارتش سوریه و آمریکا در «الحسکه»

6 بهمن 1398 ساعت 23:03

یک فرمانده سوری گفت که نظامیان ارتش سوریه جلوی گشتی‌های آمریکایی را در استان «الحسکه» گرفته و آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی از منطقه کرده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، یک سرهنگ ارتش سوریه امروز (یکشنبه) خبر داد که نیروهای سوری در مواجهه با گشت‌های آمریکایی، آن‌ها را مجبور کرده‌اند تا عقب‌نشینی کرده و از منطقه دور شوند.

این فرمانده سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ایستگاه ایست و بازرسی ارتش سوریه در بزرگراه «ام ۴» در مجاورت روستای «اللبن» (در ۱۴ کیلومتری شمال غرب الحسکه) مانع از عبور گشتی‌های آمریکایی شده است. نظامیان آمریکایی همچنین اصرار داشتند که پرچم روسیه از بالای این مرکز ایست و بازرسی پایین کشیده شود، اما نیروهای ارتش سوریه نپذیرفتند.

او گفت که جدال لفظی بیش از یک ساعت طول کشید و سپس نظامیان آمریکایی مجبور شدند از راهی که آمده‌اند بازگردند.

این سرهنگ ارتش سوریه تأکید کرد که نیروهای روس با مجوز دولت دمشق و در راستای مبارزه با تروریسم فعالیت می‌کنند اما آمریکایی‌ها اشغالگر هستند و باید از سوریه خارج شوند.

او خبر داد که گشتی‌های آمریکایی پس از این مجادله از اطراف شهرک «تل تمر» به سمت پایگاه «القصرک» عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گفته منابع خبری در دو هفته گذشته بیش از چهار مرتبه گشتی‌های آمریکایی و روسیه در طول بزرگراه «ام ۴» جلوی هم را گرفته و طرفین مانع از عبور یکدیگر شده‌اند و در یک مورد تنها با وساطت کردهای سوریه، غائله خاتمه یافته است.


کد مطلب: 716568

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716568/جدال-نظامیان-ارتش-سوریه-آمریکا-الحسکه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com