چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۵
یادداشتی قابل‌تامل درباره آخرین روزهای اکران «23 نفر»؛

پولی که برای دغدغه فرهنگی حاج قاسم خرج نکردیم!

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 716557
حالا اما در هفته آخر اكران، فروش تنها فیلمی كه حاج قاسم برای ساخته شدن‌اش تلاش كرد و وسط كلی مشغله، سر صحنه‌اش حاضر شد، رسیده به كمی بیش از یك میلیارد! درحالیكه مطرب، وسط تمام این روزهای غمبار، ٣٥ میلیارد را رد كرده!
پولی که برای دغدغه فرهنگی حاج قاسم خرج نکردیم!
به گزارش جهان نيوز، یکی از فعالان مجازی در مطلبی با عنوان «وادی مجنون» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در این ٣ هفته پس از شهادت حاج قاسم، خیلی از حزب اللهیان فرهنگی و غیرفرهنگی، شروع كردند به نسخه پیچیدن برای همه اشخاص و نهادهای سینمایی كه آی چه نشستید كه حاج قاسم روی زمین مانده و باید بدو بدو فیلم اش را بسازید تا سوژه بیات نشده و این الان باید بزرگترین دغدغه سینمای انقلاب باشد و كوچك ترین ادای دین ما به حاج قاسم و قس علی هذا!

كار حتی به پیشنهاد جمع كردن جهادی هزینه ساخت فیلم سینمایی سردار، از مردم رسید و در یك مورد فراخوان جمع آوری هزینه هم داده شد، تا پیش از ٢٢ بهمن، اثری تولید شود و ملت بی رزق انقلابی نمانند!

خیلی هم خوب! اما چرا این داستان بیشتر از تحسین، حس تراژدی دارد؟!

چون دست بر قضا، درست در همین ایام شهادت حاج قاسم، فیلمی دارد در سكوت تبلیغاتی و به دور از سالن های پرمخاطب، روزهای اكرانش را سپری می كند كه خود او، دغدغه ساخته شدنش را داشت و داستان انقدر برایش مهم بود كه روز اول فیلمبرداری، بی خبر رفت سر صحنه و همه را شگفتانه كرد!

فیلمبرداری به پایان رسید و به مدد نفس حق سردار و یحتمل، خلوص كارگردان و عوامل، یك اثر درخشان از آب درآمد. بعد از یك سال در نوبت اكران ماندن، یك هفته پیش از آن شب جمعه، به روی پرده رفت. شاید آن روزهای اول كسی حال سینما رفتن نداشت، اما به مرور، باید ورق برمی گشت و آن هایی كه هجوم بردند برای خرید پیكسل ها و عكس های حاج قاسم، یا آن چند كتاب چاپ سال های قبل درمورد او، و یا همین جماعتی كه مدام عكس او را استوری می كنند، صف می بستند برای دیدن فیلمی كه برای حاجی انقدر مهم بود _سطح توقع را در حد ٢٥ میلیون بالا نمی برم!_.

حالا اما در هفته آخر اكران، فروش تنها فیلمی كه حاج قاسم برای ساخته شدن اش تلاش كرد و وسط كلی مشغله، سر صحنه اش حاضر شد، رسیده به كمی بیش از یك میلیارد! درحالیكه مطرب، وسط تمام این روزهای غمبار، ٣٥میلیارد را رد كرده! در حساب و كتاب امروز سینما، یك میلیارد یعنی شكست كامل!

عزیزانی كه سه هفته است چشمتان اشكبار حاج قاسم است و منتظر انتقام نظامی سخت! شما در حوزه فرهنگی انتقام سخت را از حاج قاسم گرفتید! با زمین زدن فیلم اش! با خرج نكردن پولتان در راه دغدغه فرهنگی حاج قاسم! نیازی به ساختن فیلم زندگینامه او نیست! شما دِین تان را به دغدغه او، خوب ادا كردید! دست مریزاد!

پا نوشت1: مهدی جعفری چند بار تلفنی حاجی را به تماشای فیلم دعوت كرد، اما مشغله ها مجال اجابت نداد. حاج قاسم ٢٣ نفر را ندید و رفت. شاید فكر می كرد بین عشاق اش انقدر اعتبار دارد كه همان حضور پشت صحنه را روی هوا بزنند و روزشماری كنند برای دیدن فیلمی كه لیلی شبی از وادی اش گذر كرده بود.

پا نوشت 2: حاج قاسم، بیست و اندی سال پیش، فرمانده این ٢٣ نفر بود. همان فرمانده سختگیر كه مانع اعزام شان می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
United Arab Emirates
سلام.سانس خوب برای نمایش حداقل داخل اهواز نداشت و زمان زیادی هم برای نمایش سینماها بهش اختصاص ندادن.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
محسن
Iran, Islamic Republic of
بنده هم تصور می کردم این فیلم در این بحبوبه بیشتر دیده خواهد شد واقعا چرا؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
اول بایت مطلب تان تشکر می کنم دوم همیشه یاران پای کار کم بوده اند همیشه؟ 10 یا 15 هزارتومن یا در روز سه شنبه نیم بهاست.
حیدر
Iran, Islamic Republic of
بنده هم متاسفم شدم، مطلب ناراحت کننده است.