جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۸

شهیدی که علیپور تصویرش را نشان داد بشناسید

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 716556
بازیکن پرسپولیس پس از گلزنی مقابل تراکتورسازی، نام و تصویر شهید علیجانزاده را مقابل دوربین به نمایش گذاشت.
به گزارش جهان نيوز، در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، دیدار دو تیم پرسپولیس و تراکتورسازی در حالی پیگیری می‌شد که در دقیقه 9 گل اول پرسپولیس توسط علی علیپور به ثمر رسید.

بعد از این گل، علیپور خوش حالی خود را با نشان دادن تصویر و نام شهید محمد حسن علیجانزاده مقابل دوربین و تماشاگران به نمایش گذاشت.
 
 
محمد حسن علیجان‌زاده، اهل روستای «قراخیل»،، متولد 1348 بود که در سال 67 و در جزیره مجنون به فیض عظمای شهادت نایل آمد و به برادر شهیدش پیوست. پیکر مطهر این شهید پس‌از هفت سال باقی‌ماندن در کربلای ایران، از جزیره مجنون به زادگاهش برگشت.
 


بخشی از وصیت نامه این شهید بزرگوار به شرح زیر است:
«هدفم از جبهه رفتن چه بود؟ این جانب برای لبیک گفتن به «هل من ناصر ینصرنی» روح‌الله، فرزند «حسین -علیه‌السلام- ،امام خمینی بت شکن، به سوی جبهه‌های جنگ رهسپار شدم...» ما سال‌هاست که شعار می‌دادیم حسین جان! ما در کربلا نبودیم تا تو را یاری کنیم؛ ولی اکنون فرزند حسین -علیه‌السلام- آمده و پرچم خونین حسین -علیه‌السلام- را به دست گرفته و همانند حسین -علیه‌السلام- شعار را تکرار کرده است. ما که ادعا می‌کردیم: ای کاش در روز عاشورا بودیم و در رکاب امام شمشیر می‌زدیم، حالا بیایید در رکاب فرزندش، خمینی -رحمه‌الله‌علیه- شمشیر بزنیم.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کار بسیار زیبایی بود. این کار نوعی قدردانی از زحمات و جان فشانی های شهداست.
محسن صالحی از قم
Iran, Islamic Republic of
این روستای نام آور شهدای شاخصی چون حجت الاسلام و المسلمین شیخ اسد الله عیسانیا و نیز برادر زاده عزیزش حجت الاسلام یدالله عیسانیا و نیز شهید گرانقدر محمد یار علیپور که اتفاقا فامیل این فوتبالیست محترم هست، وجود دارد که لازم است جناب علیپور آن شهدای بزرگوار رو به مردم معرفی کند.
Iran, Islamic Republic of
کارخوبی است این باید فرهنگ بشه تا دشمنان ما بدونن شهدا کی هستند و از مرگ در راه خدا نمی ترسیم
Iran, Islamic Republic of
...
خدا روحشان را غریق رحمت واسعه خود کند.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
کلا پرسپولیسی ها تو طول تاریخ نشون دادن روحیات اینچنین زیبایی دارن.
باشگاه فرهنگی ورزشی یعنی همین هر چند کم هستش اما قابل تقدیره...
Iran, Islamic Republic of
سلام و دورد بر علیپور عزیز
این هم به نظر من یک جهاد است.
حاجیان ملکی
Iran, Islamic Republic of
مقام ان شهید عالی است متعالی باشد برای علیپور ودیگر بازیکنان ارزشی پرسپولیس ترابی ، انصاری ، امیری از خدای بزرگ توفیق بیشتر همراه با سلامتی آرزو مندم
Iran, Islamic Republic of
دم علیپور گرم