کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیرکل جمعیت رهپویان:

امروز با سه دسته انقلابی، غیرانقلابی و ضدانقلابی مواجهیم/ بقایای اصلاحات، اعتدال، جریان انحرافی و بخشی از بدنه دنیاطلب جریان اصولگرا جزو جریان غیرانقلابی هستند

6 بهمن 1398 ساعت 9:08

حجت‌الاسلام زارع با اشاره به شکل‌گیری ائتلاف نیروهای انقلاب در قم، گفت: روش دوستان در قم، مقداری با مرکز متفاوت است، اما این تفاوت با نظر مساعد و هماهنگی شورای مرکزی بوده است.


به گزارش جهان نیوز، حجّت‌الاسلام بهزاد زارع عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با بیان اینکه در آستانه انتخابات مجلس یازدهم هستیم و بی شک این انتخابات هم برای ما و هم برای دشمنان، اهمیت ویژه ای دارد، گفت: امروز آرایش سیاسی و دسته‌بندی کشور تغییر کرده و دیگر اصلاح طلب واصولگرا کم رنگ شده است.

زارع با بیان اینکه ما امروز با سه دسته انقلابی، غیرانقلابی و ضدانقلابی مواجهیم افزود:کسانی که پایبند به اصول و پیگیر تحقق آرمانهای انقلاب هستند جریان انقلابی را تشکیل می‌دهند که اکثریت قاطع ملت همراه این جریانند و حضور باشکوه در تشییع سردار دلها شهید سلیمانی دلیل روشن این موضوع است که قاطبه مردم وفادار به انقلاب و آرمانهای آن هستند.

وی ادامه داد: بقایای اصلاحات، طیف به اصطلاح اعتدال، جریان انحراف و بخشی از بدنه دنیاطلب جریان اصولگرا، مجموعاً جریان غیرانقلابی کشور را تشکیل می‌دهند که قدر مشترک آنها دنیا و منافع دنیاطلبانه است.

دبیرکل جمعیت رهپویان، جریان سوم را طیفهای مختلف ضدانقلاب دانست که قدر مشترکشان براندازی نظام است و افزود: جریان انقلابی و غیرانقلابی هر دو خواهان تداوم نظام هستند، اما وجه افتراق آنها این است که جریان انقلابی خود را برای نظام می‌داند اما جریان غیرانقلابی نظام را برای منافع دنیاطلبانه خود می‌داند و لذا گاهی حتی برای تأمین منافع خود به جریان سوم یعنی ضدانقلاب هم پا می‌دهد.

زارع ادامه داد: همه کسانی که معتقد به انقلاب هستند در تلاش هستند در انتخابات پیش رو، عناصر مؤمن به انقلاب انتخاب شوند و به مجلس بروند. اینکه می‌بینیم ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده اند و اتفاقاً از هر دو جریان به اصطلاح اصلاح طلب واصولگرا هم هستند و اکثریت آنها به علت مسائل مالی و اخلاقی رد شده اند روشن ترین دلیل برای این آرایش و دسته بندی جدید است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر بارها از شکل‌گیری خطر موج دنیاطلبی و دنیاگرایی بویژه در بین مسئولان هشدار داده اند و بر احیاء روحیه انقلابی به‌عنوان تنها راه مقابله با این موج خطرناک تأکید کرده اند، تصریح کرد: دنیاطلبی مظاهری دارد و مظاهر آن، اشرافی‌گری و بریز و بپاش و آقازاده‌‌پروری است و انقلابی‌گری هم مظاهری دارد که جهاد، فداکاری، خدمت، ساده زیستی و... از آن قبیل است. 

زارع با بیان اینکه امروز بسیاری از مسئولین در قوای سه گانه به دنیاطلبی آلوده اند، گفت: این مسئولین باید به دنبال همان دنیای خود بروند و مدیریت کشور را به‌دست عناصر مؤمن به انقلاب بسپارند. البته آنها خود اقدام به این کار نخواهند کرد بلکه مردم باید با انتخاب هوشمندانه آنها را جابجاکنند.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: نیروهای انقلابی در انتخابات ۹۶ عزم خوبی از خود نشان دادند، اما جریان غیرانقلابی با کمک جریان ضدانقلابی جای شهید و جلاد را عوض کردند و مانع این تغییر شدند، البته آقای رئیسی که در رأس دستگاه ‌قضایی توفیق خدمت یافت در مدت کوتاه کمتر از یک سال، امید را به جامعه برگرداند و در نظرسنجی‌ها هم محبوبیت ایشان رشد معناداری کرده است.

زارع با بیان اینکه نیروهای انقلاب در گام بعدی، یعنی انتخابات پیش رو در تلاش هستند که با انتخاب صحیح، دستگاه تقنینی و ریل‌گذاری کشور را اصلاح کنند، تصریح کرد: ان‌شاالله اگر مردم، این گام را هوشمندانه بردارند، زمینه برای گام سوم و اصلاح قوه مجریه فراهم می‌شود. به‌همین منظور جریان نیروهای انقلاب اتحادی را تحت عنوان «شورای ائتلاف نیروها انقلاب» تشکیل داده است.

وی با یادآوری حضور خود در جریان فرآیند وحدت نیروهای انقلاب از مجلس ششم تا کنون، گفت: البته در گذشته مسئولیتی نداشتم اما در این دوره به‌عنوان دبیرکل جمعیت رهپویان عضو این ائتلاف هستم و با اطلاع می‌گویم که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، رشد و تعالی بی‌سابقه‌ای داشته است.

زارع ادامه داد: اتحاد نیروهای انقلاب در دور فعلی، از لحاظ کمّی و فراگیری بی‌نظیر است و تقریباً تمام گروه‌های جریان انقلاب را پای کار آورده است. از نظر کیفی هم با گذشته قابل مقایسه نیست. زیرا در مرکز و تمام استانها بیش از۵۰٪ اعضای شورای ائتلاف، جوان هستند و در استفاده از ابزارها و تکنیکهای علمی روز هم رشد خیلی خوبی داشته‌اند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به شکل‌گیری ائتلاف نیروهای انقلاب در قم گفت: روش دوستان در قم، مقداری با مرکز متفاوت است، اما این تفاوت با نظر مساعد و هماهنگی شورای مرکزی بوده است و بنده شخصاً از ابتدا در جریان بوده ام و از نتیجه و جمع‌بندی شورای ائتلاف قم دفاع می‌کنیم.

زارع ادامه داد: اینکه برخی دوستان جریان انقلاب که خودشان هم عضو این شورا بوده و هستند ظاهراً به تصمیم این شورا معترض هستند و به‌دنبال لیست جدا هستند، باید بگویم که بنده اظهارات و مصاحبه این عزیزان را دنبال کرده‌ام و هیچ منطق روشنی در آن ندیدم، چرا که اولاً خود این بزرگواران در این شورا حضور دارند و در فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت داشته‌اند. لذا دیگر معنا ندارد که نتیجه تصمیم جمعی را نپذیرند.

وی با بیان اینکه چند نفر از دوستان معترض که امروز عضو شورای شهر قم هستند، محصول همین شورا هستند، گفت: این افراد با همین شورا و با همین سازوکار برای شورای شهر معرفی شده‌اند و رأی گرفته‌اند. بنابراین نباید وقتی یک سازوکار به نفع ما بود آن را قبول کنیم ولی اگر نتیجه بر خلاف نظر ما بود آن را نپذیریم.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب افزود: هر کاری ممکن است نواقصی داشته باشد که طبیعی است و باید اصلاح شود، اما این منطق که هرگاه نتیجه دلخواه ما حاصل شد، آن را خوب بدانیم و در غیر اینصورت بد است، منطق درستی نیست.


کد مطلب: 716458

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716458/امروز-سه-دسته-انقلابی-غیرانقلابی-ضدانقلابی-مواجهیم-بقایای-اصلاحات-اعتدال-جریان-انحرافی-بخشی-بدنه-دنیاطلب-اصولگرا-جزو-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com