کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش حوزه علمیه به آتش زدن کتاب علمی پزشکی

5 بهمن 1398 ساعت 14:54

حوزه های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه، حرکت ناپسند و جاهلانه تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را ناروا می دانند و آن را محکوم می کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه، حوزه های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می دانند و آن را محکوم می‌کنند.
 

مرکز مدیریت حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای ضمن اعلام انزجاز در آتش زدن کتاب علمی به نام طب هاریسون، آن را محکوم کرده و بیان داشته است این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

در متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه با امضای آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«حوزه های علمیه و بزرگان آن با تاکید بر جایگاه علم و اندیشه و نقد عالمانه، حرکت ناپسند و جاهلانه اخیر در تعرض به یکی از متون مهم علم پزشکی را که در فضای مجازی انتشار یافته است ناروا می دانند و حوزه های علمیه و بزرگان آن و شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه آن را محکوم می کنند، آشکار است که این گونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه  جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

اسلام عزیز، روحانیت معظم، حوزه علمیه و بزرگان آن در طول تاریخ همواره پرچم دار و مشوق رشد و شکوفایی علمی در همه قلمرو ها و در بسیاری از این زمینه ها بویژه در زمینه بهداشت و پزشکی پیشگام بوده اند و این سنت دیرپا همچنان ادامه دارد.

انتظار می رود دستگاه های ذی ربط در این زمینه اقدام لازم به عمل آوردند.

امید است پیشرفت های علمی ایران و رشد مراکز علمی و دانشگاه ها که در پرتو انقلاب اسلامی رشد چشمگیر داشته  است، استمرار و ارتقاء یابد.»


کد مطلب: 716396

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716396/واکنش-حوزه-علمیه-آتش-زدن-کتاب-علمی-پزشکی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com