کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طالبان: استقلال افغانستان را معامله نخواهیم کرد

5 بهمن 1398 ساعت 13:44

گروه طالبان اعلام کرد که درخواست آمریکا مبنی بر کاهش خشونت‌ها مورد قبول این گروه قرار گرفته است اما باوجود تمایل طالبان به برقراری صلح، بر سر استقلال افغانستان معامله نخواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز، طالبان با انتشار بیانیه‌ای گفت که نرمش این گروه در مذاکره با آمریکا بی‌سابقه است و اگر امیدها برای پایان دادن به جنگ افغانستان به یأس تبدیل شود طالبان بار دیگر به میدان جنگ باز می‌گردد.
 

در ادامه این بیانیه آمده که درخواست "تازه" آمریکا برای کاهش حملات توسط طالبان مورد موافقت این گروه قرار گرفته است و اکنون توپ در زمین آنهاست و باید دید با آن چه می‌کنند؛ «آیا براستی آنها خواستار حل مسئله هستند؟ و یا به طریق مختلف با طولانی کردن موضوع مذکور، اهداف دیگری را جستجو می‌کنند.»

در حالی که سخنگوی طالبان پیش از این گفته بود که مذاکرات با آمریکا درباره کاهش خشونت‌ها جریان دارد در این بیانیه آمده: «طرف آمریکایی می‌خواهد در تعریف کاهش خشونت وقت بیشتری را ضایع کند، در حالی که این تنها بخش کوچکی از مطالبه کابل است که به عنوان ابزاری برای جلوگیری از صلح استفاده می‌شود.»

طالبان می‌افزاید که این گروه خواستار پایان اشغال افغانستان است و در میدان جنگ و نیز تلاش‌های صلح "پیشقدم" بوده است  اما با این وجود بر سر استقلال افغانستان هیچ معامله‌ای نخواهد کرد.
 
منبع: تسنیم


کد مطلب: 716383

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716383/طالبان-استقلال-افغانستان-معامله-نخواهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com