شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

انقلابِ ملت عراق تا خروج آمریکا ادامه دارد

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 716380
حزب الله عراق اعلام کرد، ملت عراق انقلاب و خیزش ضد اشغالگری را بسان انقلاب ۱۹۲۰ (علیه بریتانیا)، تا اخراج نیروهای آمریکایی نه فقط از عراق بلکه از کل غرب آسیا، ادامه خواهد داد.
انقلابِ ملت عراق تا خروج آمریکا ادامه دارد
به گزارش جهان نيوز، «کتائب حزب الله» عراق در بیانیه‌ای تظاهرات میلیونی ضد اشغالگری روز جمعه در بغداد را پیامی آشکار و شایسته فهم برای خردمندان به خصوص در آمریکا خواند تا بر دولت احمق خود برای خارج کردن نیروهای نظامی آمریکایی از عراق فشار وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، در بیانیه این گروه زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق آمده است: « ملت عزیز و شریف عراق دومین انقلاب بیستم (انقلاب ۱۹۲۰ عراق که با تظاهرات گسترده مردم عراق ضد اشغالگری نیروهای بریتانیایی آغاز شد) را با عزم و پافشاری تا اخراج نیروهای آمریکایی نه فقط از عراق بلکه از همه منطقه غرب آسیا ادامه خواهند داد».

کتائب حزب الله که در تجاوزات اخیر آمریکا به عراق قریب به ۳۰  شهید از میان رزمندگان این گروه و همچنین فرمانده خود ابومهدی المهندس را تقدیم جبهه مقاومت کرده است، تصریح کرد: «حماسه میلیونی مردم عراق در خیابان‌های بغداد ثابت کرد که این ملت با همبستگی و انسجام خود قادر است در برابر استبداد آمریکایی بایستد».

در این بیانیه آمده است: «مردم عراق سخن خود را با صدای تند و تیز به گوش همه دنیا رساندند. اینکه اشغالگران متجاوز در سرزمین بین النهرین جایی ندارند».

در پایان این بیانیه آورده شده است: «انقلاب میلیونی مردم عراق پیامی آشکار و شایسته فهم خردمندان و به خصوص در آمریکا داشت تا دولت احمق خود را وادار کنند که نیروهای نظامی اش را از عراق خارج کند».

بیش از یک میلیون نفر از مردم شهرهای مختلف عراق روز جمعه با برپایی تظاهرات در بغداد خروج نظامیان آمریکایی از کشورشان را خواستار شدند.

پارلمان عراق در پی شهادت سردار شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله پهپادهای آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد طرح خروج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *