کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بحران خشونت‌های تسلیحاتی در مدارس آمریکا

5 بهمن 1398 ساعت 8:51

نیویورک تایمز در گزارشی به موضوع خشونت‌های تسلیحاتی در مدارس آمریکا پرداخته و می‎گوید این موضوع معضلی است که از سوی مقام‎های این کشور نادیده گرفته می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، بحران خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا همچنان معضل جدی به شمار می‌آید که سالانه جان هزاران نفر از شهروندان این کشور به ویژه جوانان را می‌گیرد.

 
این معضل دامان مدارس آمریکا و اماکن عمومی را گرفته و با وجود نگرانی والدین از افزایش این نوع از خشونت‌ها در مدارس همچنان نادیده گرفته شده و اقدامی جدی برای رفع این بحران انجام نگرفته است.

در ماه آگوست گذشته، ۲ تیم فوتبال دانش آموزان در حال برگزاری مسابقه در یکی از شهر‌های ایالت آلاباما بودند که فردی مهاجم اقدام به تیراندازی به سمت جمعیت می‌کند؛ در این حادثه ۹ نفر زخمی می‌شوند.

این حادثه که در یک ورزشگاه رخ داد تنها بخشی از بحران ملی در جامعه آمریکا به شمار می‌آید. از اواسط ماه آگوست در آمریکا در بیش از ۲۰ رویداد ورزشی مدارس تیراندازی رخ داده است.
 
این در حالی است که خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا به بالاترین میزان خود رسید و به یک اپیدمی تبدیل شده است، اما هنوز هیچ قانون و اقدامی برای مقابله با تیراندازی‌ها پس از آنکه دانش آموزان مدارس را ترک کرده و در برنامه‌های فوق برنامه و یا مسابقات ورزشی شرکت می‌کنند صورت نگرفته و تا حد بسیاری مورد بی توجهی دولت و مقامات این کشور قرار گرفته است؛ در سال ۲۰۱۹ تقریبا یک مورد تیراندازی هر هفته در برنامه‌های مدارس رخ داد.
 

داده‌های تیراندازی مدارس آمریکا نشان می‌دهد خشونت‌های تسلیحاتی در مسابقات ورزشی مدارس یک مشکل دیرینه بوده و این در حالی است که تلاش برای جلوگیری از وقوع این نوع از خشونت‌ها متوقف شده و در بعضی موارد عملا هیچ اقدامی صوزرت نگرفته است.

تجریه و تحلیل داده‌های نیویورک تایمز نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۳، دست کم ۱۰۸ حادثه تیراندازی در مسابقات ورزشی در ۳۶ ایالت آمریکا رخ داده که بسیاری از تیراندازی‌ ها در مسابقات فوتبال و بسکتبال اتفاق افتاده است.

محققان فدرال تخمین زدند که در حدود هزار و ۸۰۰ کودک در سال ۲۰۱۷ در سراسر  آمریکا با اصابت گلوله کشته و مصدوم شدند.

منبع: میزان


کد مطلب: 716317

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716317/بحران-خشونت-های-تسلیحاتی-مدارس-آمریکا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com