کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجربه سفری شگفت انگیز به روسیه

2 بهمن 1398 ساعت 16:22


تور روسیه یکی از بهترین و خارق العاده ترین سفرها به اروپا می باشد. باغ الکساندر یکی از شگفت انگیزین مکان هایی است که میتوانید از آنجا دیدن کنید. این باغ یکی از بزرگترین و زیباترین پارک های شهر مسکو، روسیه می باشد. این پارک شامل سه باغ جداگانه است که در امتداد دیوار بخش غربی کرملین به طول 865 متر، بین ساختمان مانژ مسکو و کرملین قرار دارند.

پس از جنگهای ناپلئونی، تزار الكساندر اول به معمار اوسیپ بوو دستور داد قسمتهایی از شهر را كه توسط نیروهای فرانسوی تخریب شده بود بازسازی كند. بوو باغ جدیدی را در سال 1819، در کنار رودخانه نگلینایا، بنا کرد.

باغ فوقانی
در ورودی اصلی پارک، آرامگاه سرباز گمنام با شعله ای ابدی در کنار آن، قرار گرفته است. این آرامگاه در سال 1967 ایجاد شده است که شامل جسد یک سرباز است که در طول جنگ بزرگ میهنی در کیلومتر 41 لنگرادسکوی شوسس کشته شد، نزدیکترین نقطه ای که نیروهای آلمان نازی به سمت مسکو نفوذ کردند. بخش میانی باغ فوقانی حاوی یك غار خراب شده است كه در زیر برج آرسنال میانه ساخته شده است. اگرچه بخش باغ تا سال 1841 ساخته نشده بود، ولی بخشی از طراحی اولیه معمار بوو بود. دروازه این باغ به منظور بزرگداشت پیروزی روسیه بر ناپلئون طراحی شده است و دیوارهای آن از ساختمانهایی که در زمان اشغال مسکو توسط فرانسوی ها تخریب شده بودند، ساخته شده اند.

باغ میانی
در تور روسیه برجسته ترین ویژگی باغ میانی، برج بیرونی کوتافیا است که بخشی از برج کرملین مسکو است. یک ورودی به پارک روبروی برج وجود دارد که مستقیماً به مترو مسکو وصل می شود.

باغ پایینی
در سال 1823، تا جاده منتهی به برج بوروویتسایا، یکی از دو ورودی وسایل نقلیه و عابر پیاده به کرملین امتداد یافت.
 
تور روسیه و باغ گیاهشناسی آکادمی علوم روسیه

باغ گیاه شناسی مسکو در آوریل 1945 تأسیس شد، که آن را بزرگترین باغ گیاه شناسی در اروپا می دانند.

به گزارش سفر باتو ، این منطقه با مساحتی در حدود 3.61 کیلومتر مربع، شامل یک نمایشگاه با بیش از بیست هزار گونه¬ی مختلف از گیاهان است که از نقاط مختلف جهان به آنجا آورده شده اند. این باغ همچنین دارای یک آزمایشگاه علمی تحقیقاتی است و شامل یک گلخانه گل سرخ(رزاریوم) با بیست هزار بوته گل رز، یک جنگل بلوط با درختانی با سن متوسط 100 سال، یک باغ ژاپنی و یک گلخانه با بیش از 5000 متر مربع مساحت است.
 
جزیره کیژی
کیژی یک جزیره در نزدیکی دریاچه انگا در جمهوری کارلیا (منطقه مدوژی گورسکی)، روسیه است. از شمال به جنوب کشیده شده و حدود 6 کیلومتر طول و 1 کیلومتر عرض دارد و با پایتخت کارولیا، پتروازودسک حدود 68 کیلومتر فاصله دارد.

اقامتگاه ها و کلیساهای موجود در این جزیره حداقل از قرن پانزدهم ساخته شده اند. اکثر دهکده ها تا دهه 1950 از این جزیره ناپدید شدند و اکنون فقط یک شهرک کوچک روستایی باقی مانده است. در قرن هجدهم، دو کلیسای بزرگ و یک برج ناقوس در این جزیره ساخته شد که امروزه با نام کیژی پوگاست شناخته می شوند. در دهه 50، ده‌ها ساختمان چوبی تاریخی از مناطق مختلف کارلینا به منظور محافظت به جزیره منتقل شدند. امروزه کل جزیره و منطقه اطراف آن با بیش از 80 سازه چوبی و تاریخی، موزه ای ملی با فضای باز را را تشکیل می دهند. معروف ترین آنها کیژی پوگاست میباشد که میراث جهانی یونسکو است.

آب و هوای این جزیره برای مردم این منطقه معمولی است، اما برای بیشتر مردم از نقاط مختلف جهان سرد است. درجه حرارت پایین فعالیت باکتری را مهار می کند و یکی از مهمترین عوامل ماندگاری سازه های چوبی کیژی است.
 
موزه پیروزی
از دیگر مکان های توریستی روسیه می توان به موزه ی پیروزی اشاره کرد. موزه پیروزی یا همان موزه جنگ بزرگ میهنی یک موزه تاریخی است که در مسکو در پکلونایا گورا واقع شده است. ساختمان این موزه توسط معمار آناتولی پلیانسکی طراحی شده است. کار روی این موزه از 3 مارس 1986 آغاز شد و این موزه در 9 مه 1995 افتتاح شد.

در این موزه نمایشگاه ها و یادبودهایی در مورد جنگ جهانی دوم وجود دارد که در روسیه با عنوان "جنگ بزرگ میهنی" شناخته می شود. این موزه دارای 14143 متر مربع فضا برای نمایشگاه‌های دائمی و 5 هزار و 500 متر مربع دیگر برای نمایشگاه های موقت است.

در نزدیکی ورودی موزه تالار فرماندهان قرار دارد که با یک "شمشیر و سپر پیروزی" و نیم تنه برنز بنام "سفارش پیروزی" تزیین شده است، که بالاترین افتخار نظامی اعطا شده توسط اتحاد جماهیر شوروی است. این موزه در پارک پیروزی، یک پارک 2،424 هکتاری در تپه پلنونایا قرار دارد. این پارک دارای سنگفرش، چشمه ها و فضای آزاد است که وسایل نقلیه نظامی، توپ و سایر دستگاه های جنگ جهانی دوم در آن به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در این پارک مجسمه یادبود هولوکاست، کلیسای سنت جورج، مسجد یادبود مسکو و تعدادی مجسمه دیگر وجود دارد.


کد مطلب: 716135

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716135/تجربه-سفری-شگفت-انگیز-روسیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com