کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترامپ و بارزانی در داووس دیدار کردند +عکس

2 بهمن 1398 ساعت 14:47

رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس با رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و درباره روابط واشنگتن و اربیل و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.


به گزاش جهان نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه دیدارهای دوجانبه در حاشیه نشست داووس با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته خبرنگار «کردستان ۲۴»، ترامپ و بارزانی در این دیدار درباره روابط دوجانبه آمریکا و منطقه کردستان عراق و موضوعات منطقه‌ای صحبت و تبادل نظر کردند.

خبرنگار شبکه آمریکایی «سی‌بی‌اس نیوز» هم که در اتاق محل دیدار ترامپ و بارزانی حضور داشت، از صحبت‌های او درباره وضعیت نیروهای آمریکایی در مناطق مرزی سوریه و عراق و مبارزه ادعایی واشنگتن با داعش خبر داد.

 

به گفته این خبرنگار آمریکایی، ترامپ با تمجید از مواضع دولتش به لفاظی درباره مبارزه با داعش و اقدام آمریکا در «دستگیر کردن هزاران جنگجوی داعش» پرداخت.

دیدار سران آمریکا و منطقه کردستان عراق در حالی انجام شده که به گفته برخی کارشناسان عراقی هدف از این دیدار، بررسی احداث بزرگ‌ترین پایگاه آمریکایی در اربیل است.

«صفاء الاعسم» کارشناس نظامی عراق در این باره گفته بود: «آمریکا برنامه‌ای برای خروج از عراق ندارد بلکه عملیات احداث دو پایگاه نظامی جدید در دشت نینوا و اربیل را آغاز کرده است»
 
منبع: فارس


کد مطلب: 716116

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716116/ترامپ-بارزانی-داووس-دیدار-کردند-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com