جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۴

مقتدی صدر: بیگانگان جایی در عراق ندارند

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 716109
در پیام تصویری‌ مقتدی صدر در توئیتر آمده است: مردم قیام کرده‌اند و فریاد آنان همچون غرش شیران است که هرچه شدت بگیرد پیروزی نزدیکتر است، بیگانگان را بر می‌کَند و ظلم و جور فاسدان را از میان می‌برد.
مقتدی صدر: بیگانگان جایی در عراق ندارند
به گزارش جهان نيوز، سید «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و رهبر معنوی ائتلاف سائرون در پارلمان عراق سه‌شنبه شب خطاب به نظامیان خارجی در کشورش گفت که آن‌ها جایی در عراق ندارند.

اشاره رهبر جریان صدر به طرح پارلمان عراق در مورد خروج نظامیان خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از این کشور است که ۱۵ دی ماه بدنبال اقدام واشنگتن در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس تصویب شد.

در  پیام تصویری‌ صدر در توئیتر آمده است: مردم قیام کرده‌اند و فریاد آنان همچون غرش شیران است که هرچه شدت بگیرد پیروزی نزدیکتر است، بیگانگان را بر می‌کَند و ظلم و جور فاسدان را از میان می‌برد.

رهبر معنوی ائتلاف سائرون اضافه کرد: (حفظ) حاکمیت، آزادی و اصلاحات، مطالبات ریشه‌ای مردم است، کسانی که عاشق میهن متحد خود هستند.

وی عراقی‌ها را به شرکت در تجمع میلیونی روز جمعه علیه حضور آمریکایی‌ها در عراق، فرا خواند.

صدر سه شنبه هفته گذشته نیز با انتشار بیانیه‌ای از مردم عراق خواست با برگزاری تظاهرات میلیونی علیه اشغالگری امریکا به خیابان بیایند.

بسیاری از شخصیت‌های عراقی پیش بینی کرده‌اند که جمعه آینده بغداد شاهد یکی از بزرگترین تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی باشد.

یکی از شعارهایی که معترضان برای جمعه آینده آماده کرده‌اند «آمریکا، ‌ام‌الفساد فی العراق» است و واشنگتن را مانع اصلی پیشبرد اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور خوانده است.

برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته طیف‌های سیاسی مختلف، گروه‌های مقاومت اسلامی، نهادهای حاکمیتی و مقامات و دولتمردان و نمایندگان پارلمان به علاوه اقشار مختلف مردم عراق و در پیشاپیش همه آن‌ها مرجعیت عالی دینی در مورد اخراج نظامیان آمریکا با همدیگر یکصدا شده‌اند.  

آنچه بیش از این آمریکایی‌ها را نگران کرده، این است که تظاهرکنندگان علاوه بر اخراج نظامیان بیگانه، خواهان بسته شدن سفارتخانه آمریکا در بغداد شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خود خودي هستيد ببم جان
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
نون تو مخالف نمايست
Iran, Islamic Republic of
مردم ديگر ساده نيستند