کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چمران تشریح کرد

ترکیب کلی لیست ۳۰ نفره شورای ائتلاف برای تهران

2 بهمن 1398 ساعت 10:52

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: با توجه به نظرسنجی‌های صورت‌گرفته درباره چیدمان لیست حدود ۱۰ نفر از چهره‌ها، ۴ تا ۶ نفر از بانوان، ۳ تا ۴ نفر از روحانیون و مابقی از چهره‌های جوان و زیر ۵۰ سال انتخاب می‌شوند.


به گزارش جهان نیوز، مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگو با تسنیم، با تشریح اقدامات روزهای اخیر این شورا برای نهایی کردن لیست 30نفره تهران گفت: با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته  مقرر شده تا هفته آینده مجمع عمومی شورای ائتلاف با شرکت بیش از 7000 نفر و به‌شکل الکترونیکی برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که فرآیند الکترونیکی اخذ رأی از اعضای مجمع به‌شکل آن‌لاین در یک مانیتور مرکزی به نمایش گذاشته می‌شود، تلاش ما این است که شرایطی را فراهم کنیم تا خبرنگاران نیز با حضور در محل استقرار این مانیتور شاهد روند برگزاری این انتخابات باشند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه در پایان مجمع عمومی از میان 159 نفری که در مراحل قبلی شرایط حضور میان نامزدهای این مجمع را به‌دست آورده‌اند، 90 نفر با رأی اعضای مجمع انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: از این 90 نفر که حائز بالاترین رأی در مجمع شدند، چهره‌های شناخته‌شده‌‌ای که سابقه حضور در عرصه‌های سیاسی از جمله نمایندگی مجلس را دارند، انتخاب می‌شوند، در چارچوب یک نظرسنجی عمومی 10 نفر نهایی این چهره‌ها برای حضور در لیست شورای ائتلاف در تهران انتخاب می‌شوند.

چمران افزود: همچنین مابقی  برگزیدگان مجمع عمومی به شورای مرکزی ائتلاف معرفی می‌شوند و اعضای شورا به‌استثنای آنها که کاندیدا شده‌اند، با ارزیابی‌های نهایی، 20 نفر نهایی را انتخاب می‌کنند.

همچنین برای آنکه خلأ اعضایی از شورای ائتلاف که به‌علت کاندیداتوری از این شورا کنار گذاشته شده بودند پُر شود، تصمیم بر این شد که در پرتال شرکت کنندگان در مجمع عمومی قسمتی مجزا برای انتخاب 10 نفر از چهره‌های شناخته‌ شده فرهنگی و اجتماعی جبهه انقلاب برای عضویت در شورای ائتلاف در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نظرسنجی‌های صورت‌گرفته درباره چیدمان لیست حدود 10 نفر از چهره‌ها، 4 تا 6 نفر از بانوان، 3 تا 4 نفر از روحانیون و مابقی از چهره‌های جوان و زیر 50 سال انتخاب می‌شوند.

چمران با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌‌ها مبنی بر انتشار دو لیست مجزا از سوی شورای ائتلاف و جبهه پایداری به‌شکلی که 20 نفر از اعضای دو لیست مشترک باشند، گفت: به هیچ عنوان چنین مسئله‌ای مطرح نیست و شورای ائتلاف تنها یک لیست 30نفره را مورد نظر خود قرار خواهد داد.

این عضو شورای ائتلاف همچنین درباره شایعاتی مبنی بر عدم همکاری جبهه پایداری با شورای ائتلاف که در روزهای اخیر از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شده، تأکید کرد: ما همچنان در حال رایزنی با دوستان جبهه پایداری هستیم تا بتوانیم به‌شکل متحد و با لیستی واحد در انتخابات آتی مجلس شرکت کنیم.


کد مطلب: 716076

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716076/ترکیب-کلی-لیست-۳۰-نفره-شورای-ائتلاف-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com