کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراضات عراق از اهداف خود منحرف شده است

2 بهمن 1398 ساعت 9:45

کارشناس مسایل سیاسی عراق گفت که اعتراضات مردمی با ورود برخی گروه های منحرف و آشوبگر که از سوی آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می شوند، از هدف واقعی خود منحرف شده است.


به گزارش جهان نیوز، «وائل الرکابی» روز چهارشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که اعتراض‌های واقعی به عنوان اراده ملت همان تظاهرات مسالمت آمیزی بود که از سوی مرجعیت عالی عراق حمایت می شد، این ها از همان ابتدا تظاهرات واقعی بودند.

وی با تاکید بر اینکه اعتراضات مردمی عراق با ورود جوکرهای آمریکا و برخی گروه های منحرف جوان که از سوی این کشور و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می شوند، از هدف واقعی خود منحرف شده است گفت که پس از آن که دستگاه های رسانه ای آمریکا از طریق برخی چهره ها که به سفارت آمریکا تردد می کنند فعال شد، اعتراض ها از مسیر خود منحرف شد.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد که آنچه امروز شاهد آن هستیم به هیچ وجه اعتراض نیست بلکه اقدامی برای ورود این گروه ها و اعطای فرصت به آنان برای ایستادن است، به این معنا که تصور شود که خیابان های عراق همچنان صحنه تظاهرات علیه کسانی است که خواستار خروج آمریکا بودند.

الرکابی گفت که عراقی ها جمعه آینده که روز برگزاری تظاهرات واقعی و ملی است فریاد خروج نیروهای خارجی و آمریکایی از عراق سر خواهند داد و پس از آن نفس های آخر این گروه ها و سفارت آمریکا را نظاره خواهیم کرد که این پایانی بر اقدام های خرابکارانه و ایجاد بحران و فتنه میان ملت خواهد بود.

کارشناس مسایل سیاسی عراق تاکید کرد که تمام تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی در میان مردم شکست خواهد خورد؛ زیرا بر خلاف آشوبگران و باندهای جوکر که از آمریکا و سران کشورهای منطقه دستور می گیرند، تظاهرات میلیونی روز جمعه از سوی نیروهای ملی و سیاسی عراق یعنی پارلمان و دولت عراق حمایت می شود.

الرکابی افزود که تظاهرات میلیونی جمعه بیانگر اراده ملی و نشان دهنده جوشش مردم عراق در مخالفت با نقض های آشکار آمریکا است که یکی از مهمترین آنها جنایت ترور و شهادت دو سردار بزرگ سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

وی یاد آور شد که آنچه برخی گروه ها به دستور آمریکا انجام می دهند به هیچ وجه بر خواست مردم عراق تاثیر نمی گذارد، اما به اسم و اعتبار عراق که از شمال تا جنوب آن خواستار خروج آمریکا هستند آسیب می زند؛ وقتی می گوییم از شمال تا جنوب منظور ما جناح های سیاسی نیست زیرا برخی سیاستمداران منافعشان در حضور نیروهای اشغالگر و متجاوز (آمریکا) است.

الرکابی گفت که همان گونه که آمریکایی ها در سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شدند، این بار نیز حقیرانه تر از عراق خارج خواهند شد و چنانچه این مرتبه خارج نشوند آنچه را که قبلا ندیده اند خواهند دید.

این کارشناس سیاسی و تحلیلگر عراقی تاکید کرد که مردم عراق حق دارند سرنوشت خود را انتخاب کنند و این حق آنان است که در مقابل اشغالگر بایستند، بنابراین آمریکایی ها چاره ای نخواهند داشت مگر اینکه از عراق بیرون روند.

منبع: ایرنا


کد مطلب: 716057

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/716057/اعتراضات-عراق-اهداف-خود-منحرف-شده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com