سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۳

متهم: قصد قتل نداشتم، گلوله ناخواسته شلیک شد

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 716047
مردی که متهم است راننده وانت را با شلیک گلوله به قتل رسانده روز گذشته در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.
متهم: قصد قتل نداشتم، گلوله ناخواسته شلیک شد
به گزارش جهان نيوز، متهم ۳۰ ساله که سینا نام دارد، روز گذشته از زندان به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران منتقل شد. بعد از اینکه قاضی رسمیت جلسه را اعلام کرد، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و کیفرخواست صادر‌شده را برای حاضران شرح داد. او گفت: مردی که همراه مأموران بدرقه در دادگاه حاضر شده سینا نام دارد و ۳۰ ساله است. او شامگاه ۱۸ بهمن سال گذشته و بعد از کشف جسد دوستش حامد حوالی شهرستان جاجرود تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. مأموران پلیس با حضور در محل متوجه شدند که حامد پشت فرمان خودروی وانتش با شلیک گلوله جان باخته‌است. بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی و در تحقیقات بعدی پلیس معلوم شد که آخرین تماس حامد با سینا بوده‌است که سینا دستگیر شد. بررسی سوابق سینا نشان داد او از مجرمان سابقه‌دار است که قبلاً به اتهام شرارت و جرائم دیگر بازداشت و به زندان افتاده بود. او در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرده و گفته‌است به خاطر اختلاف مالی که با حامد داشت به او شلیک کرده و او را به قتل رسانده‌است. سینا صحنه جرم را هم بازسازی کرده‌است که برایش درخواست صدور مجازات شایسته دارم.

در ادامه اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و گفتند که خواسته‌شان قصاص سینا است. همسر مقتول گفت: شوهرم با سینا دوست بود و او را به خانه‌مان راه می‌داد. او به دوستی با شوهرم خیانت کرد و مرتکب قتل شد و دختری چهار ساله و پسری هشت ساله را یتیم کرد.

سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و اتهامش را قبول کرد، اما گفت که به عمد مرتکب قتل نشده‌است. او توضیح داد: من و حامد هر دو به مصرف مخدر شیشه اعتیاد داشتیم. کارمان تأسیسات ساختمان بود و بیشتر در ساختمان‌های در حال ساخت به دنبال کار می‌گشتیم.

متهم اعتراف‌های اولیه‌اش را تغییر داد و مدعی شد: آن شب با هم شیشه خریدیم و سوار وانت حامد شدیم. داخل ماشین شروع به مصرف مواد کردیم که ناگهان حال حامد بد شد. من سعی کردم به او کمک کنم، اما گفت که می‌خواهد خودکشی کند! اسلحه کشید و خواست به خودش شلیک کند که من مانع شدم. خواستم اسلحه را از دستش بگیرم که ناگهان گلوله‌ای شلیک شد و به کتف او برخورد کرد. ترسیدم و از ماشین پیاده شدم تا از راننده‌های عبوری کمک بخواهم، اما کسی توقف نکرد و لحظاتی بعد حامد فوت شد.

قضات دادگاه بعد از شنیدن آخرین دفاعیات متهم وارد شور شدند.

منبع:جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سینا شاگرد ممتاز آقای نجفی!!!!
United States
اسلحه مثل تسبیح دست مردم زیاد شده!!! حالا هی بگید چرا آمریکا اسلحه آزاده!! مداح و بقال و قاچاق فروش همه اسلحه دارند.... از عراق و کردستان میخرند....
قاضی
United States
اظهارات این متهم شبیه اظهارات نجفی قاتل است .