پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
روزنامه کارگزاران:

اصلاح‌طلبان نامزد کافی برای انتخابات دارند

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 716028
حزب کارگزاران می‌گوید: اصلاح‌طلبان برخلاف برخی ادعاها با فقر نامزد در انتخابات مجلس روبه‌رو نیستند.
اصلاح‌طلبان نامزد کافی برای انتخابات دارند
به گزارش جهان نيوز، سیدافضل موسوی مدیرمسئول روزنامه سازندگی (ارگان حزب کارگزاران)در یادداشت این روزنامه نوشت: اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان کشور را یک گام به فضای انتخابات نزدیک‌تر کرد. در این بین، یک فضای ناامیدی و یأس در جریان اصلاح‌طلبی دیده می‌شود که توسط برخی چهره‌ها و رسانه‌ها نیز برجسته می‌شود و این جای تعجب دارد، زیرا اتفاقی عجیب‌تر از گذشته رخ نداده است که اصلاح‌طلبان به‌خاطر آن صحنه رقابت را خالی کنند. رویه شورای نگهبان تاکنون همین بوده است.

نباید از یاد برد که هرگز اعلام نتایج و ردصلاحیت تعدادی از چهره‌ها به معنی از دست رفتن مفهوم رقابت نیست و نباید میدان انتخابات را از واهمه اینکه در یک یا چند شهر کاندیداهای اصلاحات ردصلاحیت شده‌اند خالی کرد. طرح مسائلی همانند سکوت سیاسی و عدم معرفی نامزد از جانب اصلاح‌طلبان نه به نفع کشور و نه به نفع جریان اصلاحات است. نویسنده می‌افزاید: برخلاف برخی ادعاها و فضاسازی‌ها معتقدم با فقدان و فقر کاندیدای اصلاح‌طلب روبه‌رو نیستیم.

از این حیث حتی با شرایط فعلی نیز می‌توانیم لیست اصلاح‌طلبان را برای انتخابات مجلس یازدهم ببندیم، اما ممکن است بخش عمده‌ای از این لیست چهره‌های کمتر شناخته‌شده باشند که این مسئله را نیز نمی‌توان به‌عنوان نقطه ضعف لیست تلقی کرد. تجربه نشان داده است که لازم نیست در مجلس چهره‌های شناخته‌شده سیاسی در لیست قرار بگیرند. وی در پایان تصریح کرد: اینکه گزینه لیست ائتلافی توسط برخی از اصلاح‌طلبان مردود اعلام می‌شود، عجیب است.

اینکه بگویند عملکرد فراکسیون امید در مجلس به‌گونه‌ای بوده است که نباید به سراغ چهره‌های کمتر شناخته‌شده رفت یا برخی رفتارها در ابتدای ورود به مجلس از جانب لیست امید مبنی بر اینکه حاضر به رای دادن به آقای عارف نشدند، نشان می‌دهد ائتلاف با غیراصلاح‌طلبان کار اشتباهی است، بسیار حرف غلطی بوده و هیچ مبنای صحیحی ندارد. فراکسیون امید در بسیاری از نقاط در مجلس اشتباهاتی داشته است اما نقاط مثبت و عملکرد قابل ارزیابی  نیز از خود ثبت کرده است. نباید از یاد برد که آقای عارف در رقابت انتخابات یکی از ادوار هیئت‌رئیسه ۱۰۳ رای کسب کرد که از آرای آقای لاریجانی نیز بیشتر بود و بعد از آن در دور دوم با کنار کشیدن آقای حاجی‌بابایی، رای فراکسیون اصولگرایان ولایی به سبد آقای لاریجانی رفت که توانست رئیس مجلس باقی بماند.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *