جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تدبیر دولت سوریه برای کاهش ارزش پول ملی

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 716002
دولت سوریه با هدف جلوگیری از کاهش ارزش لیر این کشور اقداماتی فوری را به اجرا گذاشته و استفاده از ارزی غیر از پول ملی این کشور در معاملات داخلی را ممنوع اعلام کرده است.
تدبیر دولت سوریه برای کاهش ارزش پول ملی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فایننشال تایمز، دولت سوریه با هدف جلوگیری از کاهش ارزش لیر این کشور اقدامات فوری ای را به اجرا گذاشته و استفاده از ارزی غیر از پول ملی این کشور در معاملات داخلی را ممنوع اعلام کرده است.

به دنبال آشوب ها و اعتراضات در لبنان، دسترسی به منابع ارزی برای سوری ها دشوار شده و این مسئله سبب کاهش نیمی از ارزش پول ملی سوریه در 12 ماه گذشته شده است. در عین حال، قطع کانال های تامین مالی گروه های تروریستی که از خارج تغذیه می شدند، موجب کاهش ورود دلار به این کشور شده است.

کاهش ارزش پول ملی موجب دشوارتر شدن زندگی برای مردم سوریه شده که حدود 9 سال است با جنگ داخلی دست و پنجه نرم می کنند، زیرا تجار ناگزیرند برای واردات کالاهای مورد نیاز مردم پول بیشتری پرداخت کنند. دولت بشار اسد قصد دارد با اقداماتی فوری که این هفته اعلام شده، مانع از تضعیف بیشتر پول ملی سوریه شود.

قیمت کالاهای اساسی در سوریه از ماه اکتبر تاکنون 20 تا 30 درصد رشد داشته است. هر دلار آمریکا در ابتدای سال 2019 میلادی حدود 500 لیر سوریه بود، اما در هفته های اخیر این رقم به 1000 لیر رسیده است.
پس از آنکه بشار اسد با کمک ایران و روسیه توانست دو سوم خاک کشورش را از تروریست های تحت حمایت خارجی پس بگیرد، مشکلات ارزی در این کشور آغاز شده است.

دولت اعطای مجوز واردات برای کالاهای غیرضروری را متوقف کرده و فهرست کالاهای مجاز به دریافت ارز دولتی از 40 قلم به 10 قلم کاهش یافته است. همچنین اتحادیه های تجاری سوریه اقدام به ایجاد یک «صندوق ثبیت ارزش لیر کرده اند.» دولت همچنین برای کسانی که با شایعه سازی و انتشار اخبار کذب به موجب کاهش ارزش پولی ملی شوند جریمه و زندان در نظر گرفته است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
.....!!!!!