جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۶

سردار سلیمانی با بالگرد به کدام شهر تحت محاصره رفت و محاصره را شکست؟!

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 715960
یکی از مطالبی که مقام معظم رهبری در نماز جمعه فرمودند و هیچ رسانه‌ای هم به آن نپرداخت، ذکر یکی از کارهای بسیار شجاعانه و متهورانه سردار سلیمانی بود.
شهری که حاج قاسم با بالگرد به آنجا رفت و محاصره را شکست
به گزارش جهان نيوز، یکی از مطالبی که مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته تهران فرمودند و هیچ رسانه‌ای هم به آن نپرداخت، ذکر یکی از کار‌های بسیار شجاعانه و متهورانه سردار سلیمانی بود.

رهبری فرمودند چه کسی هست که بتواند با بالگرد وارد شهری که در محاصره‌ی ۳۶۰ درجه دشمن است بشود (یعنی محاصره کامل و بدون راه فرار) و با سازماندهی جوانان آن شهر، محاصره را بشکند؟ این حرف رهبری اشاره به کاری بود که سردار سلیمانی در زمان محاصره شهر «آمرلی» توسط داعش در عراق انجام داد. این شهر در استان صلاح الدین عراق و در ۱۰۰ کیلومتری مرز ایران قرار دارد.

زمانی که داعش در اوج قدرت بود و هیچکس در سوریه و عراق حریفشان نبود (چه ارتش‌های سوریه و عراق و چه سایر گروه‌های تکفیری قدرتمند مثل جبهه النصره یا همان القاعده و یا جیش الفتح و ...) وقتی داعش به عراق حمله کرد و مثل آب خوردن موصل و تمام شمال عراق را گرفت و به نزدیکی بغداد و کربلا و اربیل رسید و کل عراق در آستانه اشغال و سقوط به دست داعش قرار گرفت، یک شهر به اسم «آمرلی» که ساکنان آن اقلیت ترکمان شیعه عراق هستند در محاصره کامل و ۳۶۰ درجه داعش قرار گرفت.

سردار سلیمانی در حالی که شهر در محاصره‌ی کامل داعش بود، شبانه و با بالگرد در یک اقدام بسیار خطرناک از بالای سر نیرو‌های داعش گذشت و وارد شهر شد و به سازماندهی نیرو‌های مدافع شهر پرداخت و باعث مقاومت شهر و جلوگیری از سقوط و قتل عام فجیع مردم و شیعیان شهر شد
اقدامی که در آن شرایط پر خوف و خطر یک کار عجیب و بسیار متهورانه بود و کمتر کسی جرات انجام این کار را داشت. متاسفانه رسانه‌های ما در آن زمان نه خطر عظیم داعش را به مردم گوشزد کردند و نه به این اقدام بی باکانه و شگفت آور سردار سلیمانی پرداختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این خودش یک فیلمنامه است برای فیلمسازان جوان.
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز نمی دانم چرا این پیام را نمی گیری که ننوشتن کلمۀ مقدس «شهید» برای سردار شهید سلیمانی نوعی خیانت به آرمانهای والای اوست. تمام عزت و اعتبار این سردار دلها به شهادت اوست.....
صادق
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم ادامه روح الله بود در کالبد زمانش ..
Iran, Islamic Republic of
سردار جايت خيلي خاليست چه كنيم كه خدا يت خيلي مشتاق ديدارت بود ..
Iran, Islamic Republic of
صددرصد
Sweden
..
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه نيروهاي حزب الهي و انقلابي كشور در زمينه كار رسانه اي و تبليغي چه در زمينه شناساندن انقلاب و ظرفيتهاي انقلاب به مردم ايران و همچنين مردم ساير كشورهاي مسلمان وچه در زمينه افشاگري و شناساندن پشته پرده گروهها و اشخاص و احزابي كه به عناوين مختلف فريبنده در عرصه سياسي كشور مشغول خيانت به نظام و انقلاب و كشورند ,بسيار ضعيف عمل كرده اند..
علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دلم واسه سردارم تنگ شده..
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..l.............
انتقام سخت شروع مبارزه برای خونخواهی شهدای کربلاست
Iran, Islamic Republic of
من کان لله کان الله له
سلیمانی دست قدرت الهی بود در روی زمین...
Iran, Islamic Republic of
عالی گفتی دقیقا همین بود
منتظر
Iran, Islamic Republic of
درود بر شرف و غیرتت سردار دلها
دلتنگت هستیم سردار
Sweden
همین کارهای شهید عزیز ما بود که آمریکا و داعش را از ادامه فتنه گری شان‌ نا امید کرد ....
Iran, Islamic Republic of
....